عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به تصویب کاهش ۶ درصدی سهم صندوق توسعه از درآمدهای نفتی برای کمک به بودجه عمرانی گفت: بررسی لایحه در جلسه امروز تمام می‌شود و بررسی لایحه در صحن مجلس پس از تعطیلی انجام خواهد شد.

خبرگزاری فارس: موافقت با کاهش ۶ درصد سهم صندوق توسعه از درآمد نفت/ اتمام بررسی اصلاحیه بودجه در جلسه امروز

عزت‌الله یوسفیان ملا در گفت‌وگو با  فارس در مورد آخرین وضعیت رسیدگی به لایحه اصلاح قانون بودجه 92 کل کشور اظهار داشت: بررسی تعدادی از بندهای این لایحه در کمیسیون انجام شده و مابقی بندها در جلسه عصر امروز بررسی خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص روند رسیدگی به لایحه اصلاح بودجه گفت: تاکنون همه بندها مطابق آنچه که دولت داده به تصویب رسیده است.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص تصویب یک بند از اصلاحیه درباره کاهش واریز درآمد نفت به صندوق توسعه ملی برای کمک به بودجه عمرانی کشور گفت: این بند مطابق آنچه در لایحه بود تصویب شد.

یوسفیان ادامه داد: البته با توجه به اینکه این بند خلاف برنامه پنجم توسعه است، گفت: بنابراین تصویب این بند نیاز به رای دو سوم نمایندگان مجلس دارد.

این نماینده مجلس اضافه کرد: قطعاً نمایندگان به این بند رأی خواهند داد، زیرا در غیر این صورت مشکل کشور در بخش عمرانی حل نخواهد شد و عده زیادی بیکار می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه بررسی اصلاحیه بودجه در جلسه امروز پایان می‌یابد، گفت: با توجه به تعطیلی هفته آینده مجلس بررسی لایحه در صحن مجلس پس از تعطیلی مجلس انجام خواهد شد.

به گزارش فارس، در تبصره 2  لایحه اصلاح قانون بودجه آمده است: در بند (2-3) ماده واحده قانون بودجه سال 1392 کل کشور عبارت« 26 درصد سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق (بابت پرداخت عیدانه سال 1391) را به حساب مربوط واریز و پنجاه و هفت و نیم درصد» به عبارت «بیست درصد سهم صندوق توسعه ملی و دو درصد سهم بازپرداخت برداشت از این صندوق (بابت پرداخت عیدانه سال 1391)‌ را به حساب مربوط واریز و شصت و سه و نیم درصد» تغییر می‌یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *