هراز نیوز : ساعت 10 صبح روز پنجشنبه ستاد فرماندهی انتظامی شهرستان آمل محل قرار ما با سرهنگ محمد صادق پهلوان فرمانده سبز پوش ناجا در آمل بود .

پهلوان چند سالی است که به عنوان رییس پلیس شهرستان آمل به همراه همکاران سخت کوشش در حال خدمت به مردم این شهر است خودش می گوید زمان خدمتش تمام شده وباید بازنشسته می شد اما از او خواسته اند که یک سال دیگر در این سمت باقی بماند .

به همراه آقای اسماعیلی مسوول اجتماعی پلیس آمل چند دقیقه ای در دفتر سرهنگ پهلوان منتظرش می مانیم تا از جلسه ای که خارج از ستاد فرماندهی داشته است باز گردد.

سرهنگ پهلوان در ابتدای جلسه به ما خوش امد گفت ،پس از  صحبت های اولیه  سوالات  هراز نیوز از او مطرح شد ، در ادامه گفت و شنود ما با رییس پلیس آمل رامی خوانید .

  • بزرگترین دغدغه شما در دوران خدمت در آمل ؟

بزرگترین دغدغه من احساس امنیت شهروندان است ، ما زندگی مان را وقف مردم کرده ایم شبانه روزی در خدمت مردم هستیم تا شاهد آ رامش آنها باشیم

  • بهترین روز کاری شما در آمل ؟
    بهترین روز کاری من در آمل روزی بود که ما یادواره شهدا 60 شهید نیروی انتظامی با شمارکت مردم در فضایی معنوی بابرپایی نمایشگاه عاشورایی برپا کردیم
  • بدترین روز شما در زمان فرماندهی ؟
    هیچ روزی رابد نمی دانم مگر آن روز که به هر دلیل از تکلیفم باز بمانم آن روز قطعا برایم بدترین روز است ، هنوز احساس روز بد نداشته ام
  • بهترین همکار شما در آمل ؟

من همکاران خوبی دارم اما خاطرم هست جناب سرهنگ خالقی  د ر برخورد با اراذل و اوباش در میدان فجر آمل تا سرحد شهادت پیش رفته بود ، موقعی که برای عیادتش در بیمارستان در بد ترین وضعیت به همراه مسوولان خدمتشان رسیدیم ، گفت من توفیق شهادت نداشتم .

IMG_0019

  • بهترین طرحی که در زمان فرماندهی شما در آمل از سوی پلیس اجرا کرده اید ؟

یکی از بهترین طرح ها برخورد با ارذل و اوباش بود که خیلی از شهر ها از آمل الگو گرفتند ، همینطور با همت مردم پاسگاه و کلانتری های شهر مرمت و بازسازی شد در حالیکه بودجه ملی برای بازسازی 10 میلیون تومان بود ما از مردم نزدیک به 300 میلیون تومان کمک گرفتیم که این نشانه تعامل پلیس با مردم است .

  • بهترین انتقادی که از سوی رسانه ها از شما صورت گرفته است ؟

پیشنهادی در خصوص ترافیک کاذب به ما شد که ما ان پیشنهاد را در دستور کار قرار دادیم و نتیجه خوبی داشت .

  • بدترین انتقادی که از سوی رسانه ها از شما صورت گرفت ؟

انتقاد هایی بود اگر از قبل به ما می گفتند پاسخ برایش داشتیم و لازم نبود رسانه ای شود و باعث نگرانی مردم شود .

  • چقدر اهل تعامل با سایر ارگانها هستید ؟

ما در اجرای همین طرح مکنا که در دو کلانتری ما یکی ابتدای سال و دیگری در هفته گرامیداشت ناجا افتتاح می شود با تعامل با چندین دستگاه مثل فرمانداری ، شهرداری ها ، بخشداری ، راه وترابری ، برق ، آب  ، گاز ، شهرک های صنعتی ، مجمع امور صنفی و چندین اداره و دستگاه به ویژه مردم توانستیم به بهترین شکل اجرایی نماییم .

  • برای امنیت مکان های عمومی چه کردید ؟
    اماکن عمومی ما مانند پارک ها الان بالترین سطح امنیت را دارند در پارک های آمل در چند ماه گذشته هیچ گزارش سرقت نداشتیم در برخی از مناقط جرم خیز مثل رضوان 38 و امت آباد هر هفته دو سه شب ما مانور داریم .
  • در خصوص برخورد با جرایم چه کردید ؟ برخی مردم ناراحت هستند که متهم دستگیر می شود اما به راحتی آزاد می شود ؟
    سرعت کشف جرم درآمل بسیار بالاست ، تا آنجا که مربوط به پلیس می شود ما به موقع وارد عمل می شویم ریاست محترم قوه قضاییه هم اخیرا در خصوص این موضوعات دستورات صریحی صادر کرده اند که در ان زمینه دیگر ما پاسخگو نیستیم ، پلیس فقط ضابط هست و دستور قضایی را اجرا می کند .
  • اگر از پلیس بازنشسته شوید چه کار می کنید ؟
    قصد دارم در شرکت زیارتی در قالب کاروان عتبات عالیات  کار کنم
  • نظر شما در خصوص وضعیت حجاب جامعه چیه ؟
    به نظرم در این زمینه یک حلقه مفقوده وجود دارد باید ببینیم د راوایل انقلاب چه امری سبب می شد تا جوان ها آن گونه عمل کنند بیشتر نوع نگاهی بود که در جامعه حاکم بود یعنی جامعه اینگونه طلب می کرد الان هم باید همه پای کار بیایند ، شورای فرهنگ عمومی ، ستاد امر به معروف ، حوزه های علمیه ، مراکز فرهنگی واقعا این حلقه مفقوده را پیدا کنند .
    پهلوان
  • در خصوص مبارزه با مواد مخدر چه کار هایی کردید ؟
    همکاران من اقدامات خوبی رادر خصوص مبارزه با مواد مخدر داشته اند ما از جمله شهرهایی بوده ایم که در خصوص تشکیل کمپ ها و مراکز ترک اعتیاد بیشترین مجوز را داده ایم تا کمک کند برای التیام معتادان .
  • امسال  چه برنامه هایی برای گرامیداشت هفته ناجا دارید ؟
    نزدیک به 50 برنامه برای این هفته در نظر گرفتیم ، صبح گاه مشترک ، اجرای طرح مکنا ،برای زیبا سازی و خوشایند سازی وتکریم ارباب رجوع ، که لازم است از اعتباری که نماینده محترم مجلس هم در این خصوص دریافت کرده اند تشکر نمایم .، افتتاح پلیس 110 شهری در میدان قائم ، سامانه 120 تصادفات ، پرده برداری از شناسنامه سجلی سردار شهید علوی ، افتتاح پلیس فتا و…
  • در پایان اگر سخن خاصی دارید بفرمایید ؟
    نیروی انتظامی حافظ جان و مال مردم است و در این راه ماموریت متنوع ، چشمگیر و پرمخاطره ای دارد ، خواهش من از مردم این است که پلیس خود را عزیز بشمارند ، این ایام فرصتی است که پلیس بتواند توانمندی خود را به نمایش بگذارد این مهم صوزت نمی گیرد مگر با محبت و عنایت رسانه ها من لازم می دانم از مساعی اصحاب رسانه عموما خاصه شما که امروز تشریف آوردید تشکر نمایم .
16 thoughts on “گفتگو با رییس پلیس آمل”
  1. جناب سرهنگ عزیز کاش از زحمات عزیزان بسیجی هم حرفی به میان می آوردید که حداقل شصت هفتاد درصد امنیت شهر مدیون این سربازان بی ادعاست.

  2. جناب سرهنگ ضمن عرض سلام ، خداقوت و تبریک هفته نیروی انتظامی به شما سبزپوشان و تلاشگران عرصه نظم و امنیت .

    در خصوص موضوعی که اشاره نمودید : (همینطور با همت مردم ، پاسگاه و کلانتری های شهر مرمت و بازسازی شد در حالیکه بودجه ملی برای بازسازی ۱۰ میلیون تومان بود ما از مردم نزدیک به ۳۰۰ میلیون تومان کمک گرفتیم که این نشانه تعامل پلیس با مردم است .) تا به حال ندیدیم و نشنیدیم که به همت مردم واسه بازسازی پاسگاه و کلانتری مبالغی سنگینی پول جمع آوری بشود یا شده است .
    در هر صورت ازین صداقت گفتار شما سپاسگزاریم و انشاء ا… انهایی که با نیت مرمت و بازسازی پاسگاه این مبالغ را داداه اند نیتشان قبول باشد .

  3. جناب سرهنگ پهلوان نمونه بارز اشداء علي الكفارورحماء بينهم ميباشد.ساليان سال درلباس مقدس نظام مطيع اوامر ولايت ودلباخته واقعي امام وشهداواهلبيت طاهرين/خداوند خيرشان دهد.انساني وارسته/سربه زير/متدين/مردمي/متعهد/ولايتي محض/شيفته اهلبيت وخلاصه نمونه كامل يك انسان واقعي وخداترس…آدم بايد پاي صحبت هاي خاضعانه اين مردخدابنشيند تامتوجه شود چه ميگويم….درضمن هفته ناجا راهم اول به پدربزرگوارم وسپس به همه سبزپوشان ناجا تبريك عرض ميكنم….

  4. سلام خدمت شما راست قامتان سبز پوش نمدانم چرااین روزهانیروهای پلیس بی انگیزه شدن دزدان وموادفروشان خیلی زود به اهداف خود دراین شهر میرسن شاید خلاء قانونی باعث میشود خلاصه شما می توانید از پایگاهها کمک بگیرید برای گشتهای شبانه و فعالیتهایی که برای بسیج تعریف شده نتیجه خوبی میگیرید

  5. سلام
    جناب سرهنگ پهلوان.تا حالا در امت آباد هیچ مانوری از شما ندیدیم.ضمنا امنیت این محله رو بچه های بسیج تامین کردن احتیاجی به نیرو های شما نیست و در این مدت هیچ همکاری از طرف شما و یا نیرو های شما با بچه های بسیج ندیدیم.ضمنا این محله بالاترین امنیت رو نسبت به محله های آمل داره.ضمنا به خودتون زحمت بدین و تلاش بچه های بسیج این محله رو ببینین تا شاید بچه های شما یاد بگیرن
    با تشکر

  6. با احترام به تمامی نیروهای حافظ امنیت سرزمین کشورم. جناب رییس پلیس ای کاش نیروهای شما از نیروهای اروپای شمالی الگو برمیداشتند و مردم از کودک و زن و مرد به شما به چشم برادر بزرگتر نگاه میکردند. ای کاش قانون شکنان از شما نمیترسیدند بلکه از قوانین قضایی حساب میبردند. ای کاش لباس شما با گلوله بینوایان سوراخ نمیشد. ای کاش نگاه مردم را نسبت به خود از هراس به مددکار عوض میکردید. ناگفته نماند تغییرات بسیار بوده اما در دنیای مدرن امروز تغییرات شما کند بوده. در عین حال همه مردم ایران شما و همکارانتان را دوست دارند و شما و همکارانتان هم این آب و خاک را میپرستید. زنده باد ایران!

  7. ضمن عرض خسته نباشید و تقدیر از زحمات جناب سرهنگ پهلوان و پرسنل جان برکف نیروی انتظامی امل .یک سوال داشتم ایا روزهایی که ارازل و اوباش در روز روشن داخل شهر به روی مردم تیر اندازی کردند یا ساعت 10 صبح فردی را در وسط شهر امل ربوده و در جنگل امل کشتند هم روز خوب شما بود؟ ایا چچنین روزهایی نباید بدترین روزهای دوران خدمت شما به حساب می امد؟؟/ هر چند مردم همیشه سپاسگزار جان برکفان پلیس هستند

  8. سلام.درمنطقه خ طالب آملی وبلوارآیت ا..آملی بعلت سهل انگاری برخی مسوولین گذشته والبته عدم نظارت بربنگاههای معاملاتی منطقه وجولان برخی زمین خواران بدنام ازجمله برادران … ومعاونت ج م و…عده ای ازمردم طبقه ضعیف چندسالی است درگیر مشکل حقوقی شده اند که الحمدالله بامردمداری وپیگیریهای جناب سرهنگ پهلوان وهمکاران صدیقشان وفرمانداروقت وهمکاری صاحبان جدید املاک منطقه این معضل درحال مرتفع شدن بوده که این خودگواه ایمان ومردمداری این عزیز هست وامیدواریم باپیگیری نماینده مردم منطقه موردمناقشه وکمک مسوولین شهری واستانی هم مشکل به کلی حل شود وهم عاملان این جنایتهابه سزای اعمالشان برسند واعتمادی دوچندان بین مردم آمل نسبت به دستگاههای ذیربط برگرددوازهمه دستگاههای مرتبط بااین مساله خواهشمندیم باورود به این پرونده عاملان ومسببان این اختلاس بزرگ زمین خواری راشناسایی وبه اشدمجازات برسانندوازرسانه هم انتظار میرودباشجاعت بیشتری به این چنین موضوعاتی ورودوبه تکلیف شرعی ورسانه ای خودجامه عمل بپوشانند

  9. ای کاش به مقوله امنیت بیش از این توجه می شد . هم اکنون در کوچه های ما – مسجد پیامبر ص و اطراف ایستگاه فریدونکنار ،مواد مخدر به راحتی خرید و فروش می شود و پلیس از هیچ قدرتی برای برخورد با این مشکل استفاده نمی کند . انگارکاسه ای زیر نیم کاسه است .

  10. ضمن عرض سلام وتبریک هفته نیروی انتظامی خدمت جناب سرهنگ خواستم به عرض برسانم موادفروشان خرده درسطح شهر به راحتی جولان می دهند وبه حرفه کثیف خود درکمال آزادی مشغول می باشند واگر شخصی به همکاران شما اطلاع دهد روز بعد این موادفروش شماره تلفنی که با پلیس تماس گرفته شد را دراختیار دارد خواهشمندم با موادفروشان برخورد جدی داشته باشید >

  11. حق را باید گفت شهری که هرکسی سازخودش رامی زند آقای پهلوان درحد توانش زحمت می کشد

  12. افتخار منه که در دوران سربازی سرباز شما بودم،پایدار باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *