سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی در سد هراز/ پروژه 23 ماه به جلو افتاده است

نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی گفت: سرمایه‌گذاری 400 میلیارد تومانی سد هراز پس از به اتمام رسیدن موجب ایجاد اشتغال 2 هزار نفری میشود.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اجرای پروژه بزرگ سد هراز در این شهرستان اظهار داشت: این سد با 400 میلیارد تومان هزینه در حال احداث است.
وی با بیان اینکه این سد قادر است به تنهایی 27درصد از آب‌های سطحی استان را جمع‌آوری کند، تصریح کرد: تمام سدهایی که تاکنون در مازندران احداث شده کمتر از 10درصد آب‌های سطحی استان را مهار می‌کند، اما این سد به تنهایی حدود سه‌برابر این میزان را قابل استفاده خواهد کرد.
یوسفیان اضافه کرد: این سد تنها سد شمال کشور است که آب شرب، کشاورزی و برق را تامین می‌کند.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تونل‌های این سد که باید 30 ماهه احداث می‌شدند در هفت ماه ساخته شدند، گفت: از این میزان پروژه 23 ماه به جلو افتاده است.
یوسفیان‌ملا با بیان اینکه این سد آب پنج شهر مهم استان را در بخش شرب و کشاورزی تامین می‌کند، افزود: این سد با انتقال آب غرب مازندران به شرق از هدر رفت روان‌آب‌ها جلوگیری می‌کند.
وی با اعلام اینکه جلسات متعددی در غرب استان برای اتصال این کانال به سد هراز برگزار کردیم، بیان داشت: 150میلیارد تومان اعتبار برای احداث کانال انتقال کندوان به سد هراز پیش‌بینی شده است.
نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه این سد می‌تواند بخش مهمی از نیازهای آبی استان را تامین کند، یادآور شد: تعامل‌های استانی در به ثمر رسیدن به این سد می‌تواند نقش موثری داشته باشد.
این مسئول با بیان اینکه این سد پس از به بهره‌برداری رسیدن حدود 2 هزار نفر نیرو اشتغالزایی خواهد داشت، متذکر شد: این به جزء نیرویی است که امروز مشغول عملیات اجرایی سد هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *