هراز نیوز :نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، مدعی است ایران از حرکات آشتی جویانه به عنوان پرده ای برای پنهان کردن راه خود به سمت دستیابی به بمب اتمی استفاده می کند.

به گفته د بلز رهبران اسرائیل نسبت به رویکرد جدید تهران ناراحت به نظر می رسند. روحانی، هفته گذشته در سخنرانی خود در سازمان ملل اعلام کرد ایران به هیچ وجه قصد ساختن سلاح هسته ای را ندارد و آمادگی خود را برای دور جدید مذاکرات با غرب، اعلام کرد. دیپلمات های آمریکا و اروپا از تغییر لحن ایران استقبال کرده اند.

نتانیاهو سال ها هشدار داده است که ایران در تلاش برای رسیدن به سلاح هسته ای است. او ادعاهای روحانی را تلاشی برای کاهش تحریم های بین المللی و خرید زمان دانست.

اسرائیل روز یکشنبه اعلام کرد یک تاجر بلژیکی ایرانی را به اتهام جاسوسی بازداشت کرد.

به نظر می رسد نتانیاهو در داخل اسرائیل از حمایت گسترده ای برخوردار است. کانال 10 تلویزیون اسرائیل نتایج نظرسنجی ای را در شب یکشنبه نشان می داد که در آن 78% پاسخ دهندگان اعلام کردند باور نمی کنند ایران به دنبال حل موضوع هسته ای باشد. 59% درصد اعلام کردند فکر نمی کنند ایران و آمریکا بتوانند به توافقی برسند. اما این ایستگاه نگفت چند نفر در این نظرسنجی شرکت کردند و با حاشیه خطای این نظر سنجی چقدر است.

در 27 سپتامبر 2012، نتانیاهو نمودار کارتون مانندی به سازمان ملل برده بود تا نشان دهد ایران در حال وارد شدن به مرحله نهایی تولید سلاح های هسته ای است. بدین ترتیب نخست وزیر اسرائیل تلاش کرد فوریت مداخله نظامی علیه مراکز هسته ای ایران را توجیه کند.

به گزارش فارس روحانی روز پنجشنبه در اجلاس جهانی خلع سلاح اتمی در مقر سازمان ملل در نیویورک تأکید کرد اسرائیل از اسرائیل خواست بدون تأخیر به پیمان منع گسترش سلاح‌های هسته‌ای (NPT) بپیوندد و به نوعی یادآوری کرد دولت یهود با در اختیار داشتن حدود 100 تا 200 کلاهک اتمی، در شرایطی غیرقانونی قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *