شب‌های پرستاره کویر در کنار بلندترین تپه‌های شنی دنیا جلوه خاصی به شهرستان ریگان می‌دهد به طوری که این ستاره‌ها نظر هر گردشگری را به خود جلب می‌کند.

خبرگزاری فارس: رصد ستارگان در بلندترین تپه‌های شنی دنیا/شب‌های ستاره‌باران ریگان برای گردشگران

  بلندترین تپه‌های شنی دنیا در استان کرمان در شهرستان ریگان است که این روزها با توجه به شرایط آب و هوایی مساعد پذیرای مسافران و گردشگران زیادی است.

این تپه‌های شنی با توجه به اینکه در گذشته برای اهالی روستای علی‌آباد پشت‌ریگ ریگان زحمت بود، اما اکنون رحمت شده و برای بومیان این روستا سبب درآمدزایی شده است.

تپه‌های شنی که با انباشته شدن بر روی یکدیگر هر روز بر ارتفاع آنها افزوده می‌شود و این منطقه را جزو مناطق بکر و دیدنی شهرستان کرده که این منحصر و بکر بودن آنها در دل کویر سبب شده که بر استقبال مسافران افزوده شود.

تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن ستاره‌ها در دل کویر به این منطقه سفر و در بلندترین تپه‌های شنی ستاره‌ها را رصد می‌کنند، این گردشگران با ریگ‌نوردی شب‌ها را در این تپه‌های شنی تا پاسی از شب سپری می‌کنند.

بازدید روزانه 100 نفر از تپه‌های شنی ریگان

مجید اعتمادی فرماندار ریگان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: بلندترین تپه‌های شنی دنیا با ارتفاع  75 متر طول و وسعت 30 کیلومتر مربع از جمله مناظر بدیع و چشم‌اندازهای طبیعی شهرستان ریگان است.

وی افزود: این تپه‌های شنی در 12 کیلومتری مرکز شهرستان و در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ قرار دارد و به دلیل نزدیک بودن به مرکز شهر تردد در این محل آسان است و روزانه 50 تا 100 نفر از این تپه‌ها بازدید می‌کنند.

فرماندار ریگان بیان داشت: شب‌های پرستاره این کویر در کنار بلندترین تپه‌های شنی دنیا جلوه خاصی به شهرستان ریگان می‌دهد به طوری که این ستاره‌ها در این منطقه کویر نظر هر بیننده و گردشگری را به خود جلب می‌کند.

اعتمادی با اشاره به اینکه این تپه‌های شنی خاصیت درمانی دارند، افزود: این روزها با توجه به شرایط آب و هوایی شهرستان و سرد شدن هوا و طبیعت زیبا عده زیادی برای درمان بیماری‌های پوستی و روماتیسمی به این منطقه سفر می‌کنند.

وی تصریح کرد: طلوع و غروب آفتاب در بلندترین تپه‌های شنی دنیا جلوه خاصی به منطقه می‌دهد و عده زیادی را محو تماشای آن می‌کند.

رفع مشکل آب آشامیدنی در بلندترین تپه‌های شنی دنیا

فرماندار ریگان با اشاره به اینکه همه ساله بر ارتفاع این تپه‌های شنی افزوده می‌شود از فراهم کردن امکانات آن خبر داد و گفت: مشکل آب آشامیدنی در این منطقه بکر و دیدنی برطرف می‌شود.

وی از تسطیح راه ارتباطی این تپه‌ها خبر داد و بیان داشت: دسترسی به این مناظر طبیعی آسان است و دو سایت سه هکتاری شامل رستوران، پیست دوچرخه‌سواری و موتورسواری، نمازخانه، زمین فوتبال ساحلی، شترسواری و .. طراحی شده است که با تامین اعتبار به زودی در این محل راه‌اندازی می‌شود.

اعتمادی افزود: با توجه به اینکه روستای علی‌آباد پشت‌ریگ به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده برای راه‌اندازی این طرح‌ها در این محل به 700 میلیون تومان اعتبار نیاز است.

برگزاری مسابقات اسکی روی شن در تپه‌های شنی

محمدجواد قربانی رئیس اداره ورزش و جوانان ریگان به خبرنگار فارس گفت: با توجه به اینکه بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان قرار دارند به زودی مسابقات اسکی روی شن در این تپه‌ها برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: برای نخستین‌بار در کشور به صورت آزمایشی اسکی روی شن در بلندترین تپه‌های شنی دنیا در ریگان برگزار و این امر با استقبال ورزشکاران مواجه شد و به زودی مسابقات اسکی روی شن با حضور 11 استان کشور برگزار می‌شود.

قربانی از راه‌اندازی مسابقات فوتبال ساحلی در این تپه‌های شنی خبر داد و افزود: مسابقات فوتبال ساحلی شرق استان کرمان در این تپه‌های شنی در ایام نوروز برگزار می‌شود.

بلندترین تپه‌های شنی دنیا در 12 کیلومتری مرکز شهرستان ریگان و در روستای علی‌آباد پشت‌ریگ قرار دارد.

……………………………

گزارش از موسی ملائیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *