“سوزان رایس” مشاور امنیت ملی آمریکا ، اولین تماس تلفنی بین روسای جمهور ایران و آمریکا در بیش از سه دهه اخیر را «گرم و صمیمی» و «سازنده» خواند.

 

وی به سی ان ان اعلام کرد که هیأت ایرانی از دولت «باراک اوباما» تقاضای تماس تلفنی بین روسای جمهور ایران و‌ آمریکا کرد.

 

مشاور امنیت ملی آمریکا تأکید کرد: امروز، تاحدی شگفت‌انگیز، از جانب آنها (هیأت ایرانی) با ما تماس برقرار شد که بگویند روحانی تمایل دارد تا با باراک اوباما تماس تلفنی در مسیر برگشت به فرودگاه داشته باشد و ما توانستیم این تماس تلفنی را برقرار کنیم و یک مکالمه سازنده برقرار شد.

 

به گفته رایس، تماس تلفنی اوباما و روحانی به مدت 15 دقیقه به طول انجامید و افزود: به طور قطع، با ترجمه، یک تماس مختصر بود اما به اندازه‌ای کافی بود که پیام‌های دو طرف را منتقل کند.

 

دستهایی که این روزها بیش از گذشته به سمت ایران دراز می شود و ادبیاتی که این روزها از دشمن شماره یک ملت های مستضعف ، در مورد ایران شنیده می شود، فضای سیاسی جهان را دچار یک شگفتی و تعجب کرده است و در اواخر سفر end happy آقای روحانی به نیویورک مذاکره تلفنی دو رئیس جمهوری ایران و آمریکا مطالبات عجولانه دو طرف در برقراری رابطه را آشکار کرد.

 

آقای روحانی حتماً خوب می داند که دستهایی که به دستهایش نزدیک می شوند چه خاصیتی دارد! حتماً می داند که هنوز از این دستها خون ملتهای مستضعف می چکد. هنوز در سوریه تصاویر بچه های معصومی را که تروریستها پاره پاره کردند، فضای روانی منطقه را تحت الشعاع قرار داد. هنوز هیچ توضیحی از جانب آمریکا نشنیدیم که چرا و به چه علت هواپیمای مسافربری ایران با چند صد مسافر بی گناه بر فراز آبهای خلیج فارس تکه پاره شد و مسافرین آن هم؟! هنوز توضیحی از آمریکا نشنیدیم که چرا با تخلف آشکار و با پنهان کاری ناجوانمردانه به طبس هجوم آورد و هلی کوپترهای آمریکایی به ناگاه سر از طبس درآوردند؟؟؟ هنوز آمریکا هیچ توضیحی در مورد جاسوسی سفارتش در سالهای 57 تا 58 نداده است و از اقدامات خبیثانه آن پس از پیروزی انقلاب تا کنون . آمریکا هنوز در مورد بدهی های خودش به ملت ایران و بلوکه کردن ثروت این کشور هیچ جوابی نداده است. آمریکا هنوز نگفته است چرا خائنین به مملکت یعنی منافقین را که بسیاری از عزیزان این کشور را تکه پاره کرده اند مورد حمایت شدید قرار داد و همچنین مزدورانی همچون ریگی را به جان ملت انداخت .

 

آمریکا آنقدر بر علیه این ملت کار کرده است که به این راحتی ها نمی شود باور کرد که دستی که به سمت آقای روحانی دراز شده است دست دوستی و توبه است.

 

در گذشته وقتی بچه بودیم دوستانمان برای اینکه حال سایر دوستان را بگیرند لای انگشتان یک تیغ و یا سوزن مخفی می کردند تا هنگام دست دادن نتیجه ای خلاف ظاهر دوستانه آن حرکت به دست آید، آقای روحانی حتماً باید لای تمام پنجه های کثیف آمریکا را وارسی کند چون سابقه نشان داده است که این موجود ، بالفطره مشکل دارد و در تمام نقاط کره خاکی آثار شومی از خود بر جای گذاشته است.

 

اوباما به دورغ گفته است :« من احترام عمیق خود به ملت ایران را به آقای روحانی منتقل کرده ام» رئیس جمهور کشوری که از هر گونه تحریم، تجاوز، قتل ، آدم کشی و جنایت در مورد ایران دریغ نکرده است و حتی به ملت هیچ جوابی هم نداده است، امروز صحبت از احترام به این ملت می کند. آقای روحانی که جای خود ، یک بچه هم نمی تواند و نباید حرف این روباه مکار را بپذیرد که پذیرفتنی نیست.

 

خیال خام است که امروز تصور کنیم عقده ها و کینه توزی ها و ایران هراسی آمریکا و دشمنی هایش یک شبه به مهر مادری و لطف پدری مبدل شود. خود آمریکا می داند برای چه رئیس جمهور کشورش گفته :« راه رسیدن به توافق معنا دار دشوار خواهد بود». مگر می شود این را سیاستمداران و دولتمردان ما ندانند ؟ با تمام این ظاهر سازیهای آمریکایی اوباما در نطق خود در سازمان ملل به صراحت اعلام کرد « ما به هیچ وجه بر سر اسرائیل مصالحه نخواهیم کرد » این حرف کوچکی نیست . اساس این حرف تمام توهمات و ذهنیات خوش باوران را بر هم می زند. چطور می شود که عده ای تا کوچکترین چراغ سبزی می بینند می خواهند بر سر مسایل فلسطین و سوریه و لبنان کوتاه بیایند؟

 

اگر اینان حداقل حرف و سخن امام عزیزمان را اعتنای اندکی هم کنند نباید این ذهنیات را پرورش دهند. مگر امام (ره) نفرمودند که رابطه ما با آمریکا رابطه میش و گرگ است ؟! و یا اینکه اسرائیل غده سرطانی است.

 

بهر تقدیر آقای روحانی خیلی باید دقت کند و از این دست اشتباهات را کم کند تا در جوگیری های اطرافیانش و سیاسیون متجدد حداقل ، اعتدال و تدبیرش را از دست ندهد و مسیری معقول بدور از شتاب زدگی و خوش باوری انتخاب کند که امیدواریم اینطور باشد.

 

32 thoughts on “سفر end happy آقای روحانی”
  1. احسنت دلمان خنک شد درود بر جوادی رابطه ما بااین شیطان صفتان هلاکت است

  2. آمریکا آنقدر بر علیه این ملت کار کرده است که به این راحتی ها نمی شود باور کرد که دستی که به سمت آقای روحانی دراز شده است دست دوستی و توبه است.

  3. آقای جوادی آیا خیانت های کشور روسیه را به ایران فراموش کرده اند؟ چه شده که از روسیه نمی نویسند؟ دستهای کثیف روسیه کی به خون ملت ما آغشته نبوده است؟ خیانت هایی که روس ها به ما کرده اند با کدام پاکشویه ای شسته شده؟ الان هم اگر منافع روسیه اقتضا نمی کرد همان خیانت های کثیف را در حق ایران بجا می اورد… آقای جوادی.. وقتی قلم به دست میگیری و چیزی می نویسی بهتر است وجدان خود را به کار بگیریم و سیاسی نگاری نکنیم. بلکه حق نگاری کنیم. ضمنن. مطمئنن این کشور ، تصمیمات کلان داخلی و بین امللی آن تحت نظر دقیق رهبر فرزانه قرار دارد. روحانی رئیس قوه ی مجریه هست و این برنامه و نشست ها مطمئنن از ماهها قبل برایش برنامه ریزی شده بود و با توجه به مصالح کشور عزیزمان وظایف و برنامه های این نشست از کانال های ظریفی مورد ارزیابی دلسوزان نظام قرار گرفته است و روحانی به اجرای آن پرداخته است. مطمئنن روحانی به عنوان رئیس جمهور برای انجام چنین برنامه ای نقطه نظرات سازنده ی رهبر انقلاب را برای خط قرمز ها استعلام کرده و در حدودی که لازم بود تا اندکی از فشارها بر علیه ایران کم شود به این دپلوماسی روی آورده. کاش اندکی صبر می کردید تا نتایج قطعی این روند مشخص شود بعد اظهار نظرهای احساسی و نه علمی خود را بیان می فرمودید. حالا که احساس وظیفه کردید و بیان نمودید کاش به خیانت های دیگر کشوری که وضعیت مشابه ای مثل آمریکا را در تاریخ ما داشته و دارد مورد ارزیابی قرار می دادید. ادوار تاریخی ایران حتمن در کتابخانه تان موجود هست. کاش تورقی دوباره کنید.

  4. حرفهای جناب جوادی را بنده تایید می کنم اما باز این حرکت نیاز به زمان دارد و باید چشممان به اوامر مقام معظم رهبری باشد.

  5. آقای غفار محمدی ظاهرا آدم باسواد و محترمی هستید امام بارها گفته است ما حال افرد را باید ببینیم امروزه در کجای دنیا آمریکا جنایت نمی کند روسیه البته به ایران ظلم کرد اما امروز در مرکز تصمیم گیری جنایتها لابی صهیونسیسم تصمیم می گیرد آمریکا موافقت می کند و انگلیس حمایت ، از این صریح تر که اوباما صراحتا اعلام می کند ما سر سوزنی از منافع اسراییل نمی گذریم و در این مورد هیچ کوتاه نمی آییم . از پیروزی انقلاب تا کنون رد پای چه کشوری در خیانتها و جنایتها در این کشور برجای مانده است ضمنا شما حد اقل حرف اما را آویزه گوش خود کنید که فرمودند : آمریکا شیطان بزرگ است و رابطه او با ما رابطه گرگ و میش

  6. امام گفتند اگر بنی صدر به آمریکا برود ما اعلام می کنیم که وی رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران نیست
    در صورتی که امام (ره ) خودشان آیت الله جوادی آملی را به عنوان نماینده به شوروی فرستادند همین برای آقای غفار محمدی بس است ضمنا جریان تقابل با روسیه و چین جریانی است که سبزها راه انداخته اند مواظب باشید

  7. از ظواهر امر پیداست که جناب آقای جوادی چیز زیادی از سیاست نمی دانند ،چون اگر با معنا و مفهوم سیاست اشنایی داشتند باید می دانستند که از در دوستی بر آمدن با یک دشمن نشانه تسلیم نیست بلکه نشانه تدبیر است،تدبیری که نه تنها هیچگاه به ضرر مستضعفان نخواهد بود بلکه دریچه امیدیست بسوی اقتدار.

  8. آقای جوادی بهتر است به جای این طرز فکر کلیشه ای،این را بدانید که سیاست اقتضای زمانی دارد و شناخت این مقتضیات نه در تخصص ما و شماست ونه وظیفه ما،رهبر و رییس جمهور هستند که باید تصمیم بگیرند نه من و شما.

  9. به عنوان یک مسلمان عاجزانه از خداوند متعال درخواست میکنم که هرگز دچار خودمحوری نشویم،آقای جوادی آیا بهتر نیست که در این شرایط حساس بجای این تک روی ها و خود سری ها گوش به فرمان رهبر باشیم،نه اینکه مانند خوارج کاسه داغتر از آش!!!!!

  10. جناب جوادی :
    برای درک بهتر حرفهای بنده بهتر است به سخنان این هفته خطیب نماز جمعه تهران دقت کنید: خیلی زیباتر منظورم را رساندند.:
    آیت الله امامی کاشانی خطیب نماز جمعه تهران در نماز این هفته در خصوص عملکرد روحانی فرمودند: صلح، مکتب اسلام است به همین دلیل اظهارات رئیس‌جمهور در نیویورک تبلیغ رسالت خدا بود؛ در موضوع جهاد دو نکته مطرح است، گاهی جهاد با دفاع نظامی اتفاق می‌افتد اما گاهی جهاد سیاسی است، در یک سخنرانی هم اینچنین است، اینکه رهبر معظم انقلاب از نرمش قهرمانانه سخن گفتند، به همین معنا است.

    آیت‌الله امامی کاشانی اضافه کرد: موضوع این است که ملت ایران همواره مظلوم واقع شدند و استکبار و آمریکا به این ملت ستم کردند، پس این حرکتی که برای دفاع از ملت انجام می‌شود و در هر زمانی با شرایط خودش پیش می‌رود، ممکن است در جایی حالت هجوم داشته باشد و در جایی آرام باشد که هر دوی آنها به یکدیگر کمک می‌کند.

    وی با بیان اینکه سخنان قوی، غنی و منطقی رئیس‌جمهور واقعا بر همین اساس بود، گفت: امیدوارم خداوند کمک کند و به دولت آقای روحانی نصرت دهد تا این همه مشکلات اقتصادی، سیاسی و اخلاقی را بتوانند با تلاششان برطرف کنند.
    جناب جوادی:
    رهرو آن نیست که گهی تند و گهی خسته رود
    رهرو ان است که آهسته و پیوسته رود

  11. امام گفتند اگر بنی صدر به سازمان ملل برود ما اعلام می کنیم که وی رئیس جمهور نظام جمهوری اسلامی ایران نیست
    در صورتی که امام (ره ) خودشان آیت الله جوادی آملی را به عنوان نماینده به شوروی فرستادند همین برای آقای غفار خان بس است ضمنا جریان تقابل با روسیه و چین جریانی است که سبزها راه انداخته اند مواظب باشید

  12. حیف از این مردم خستگی ناپذیر که زمام امور شان به دست افراد تندروئی مثل جوادی برسد.در همین جا از کار ارزشمند رئیس جمهور محبوب تشکر می کنیم که باعث خوشحالی احاد مردم شدند.یا حسین

  13. ضمن تشکر از دوستان که نقطه نظرات شخصی خود را در فضایی محترمانه بیان می کنند . در پاسخ دوستان عزیزم در خصوص بیانات ارزشمند امام باید عرض کنم سخنان امام ره را باید از چند بعد مورد بررسی و تحلیل قرار داد. این نکته را هم می دانیم که دیدگاه امام دیدگاهی کاملا مبتنی بر آموزه های اسلامی بوده و آموزه های ناب اسلامی هم آموزه هایی است که با مقتضیات زمان پیش می رود.یعنی یک بعد اساسی اسلام بعد سیاسی آن است. تاریخ اسلام پر است از انعطافات سیاسی رسول اکرم در تعاملات و تقابلات متعدد. نظام مقدس جمهوری اسلامی نیز که بر اساس آموزه های اسلام شکل گرفته است از این امر مستثنی نیست . اگر امام آن زمان بر اساس مقتضیات روز بیانات ارزشمندی را با توجه شرایط آن زمان ایراد فرمودند طبعا مصالح سیاسی و اجتماعی آن زمان را مورد نظر قرار داده بودند. و امروز که امام نیستند نائب برحقش رهبر سکان دار تصمیم گیری ها و خط مشی های نظام بر اساس همان اموزه های اسلام و انقلاب است و مطمئنن ایشان بر کار خویش مسلط تر از من و شمایند.
    از سویی دیگر. یادمان نرود. امام در همان زمان از کسانی تمجید کرده اند که در زمان حیات خود با توجه به تغییر رویه ای که انان داده بودند بدون تعارف به توبیخ آنان پرداختند. عده ای نیز بعد از مرگ امام به تغییر رویه پرداختند که اگر امام زنده بودند مطمنا به توبیخ انان می پرداختند که در جریان 88 نمونه بارز آن را دیده ایم.

    این مقدمات را گفتم تا به این نتیجه برسیم: اگرچه آمریکا از نظر بنده بیشترین ظلم ها را به ملت مظلوم ایران روا داشته است. اگرچه او هم همانند روسیه خون مردم مظلوم ایران و دیگر کشورهای اسلامی را به شیشه ریخته و سر می کشد. اما با نگاهی به تاریخ اسلام در می یابیم که سیاست روش های ظریف خاص خودش را دارد. جریان صلح حدیبیه که یک تاکتیک زیرکانه از طرف پیامبر ص بوده را فراموش نکنیم. چه بسا این صلح با کفار نبود اسلام به فتح های شگفت اور بعدی دست نمی یافت .
    از سویی دیگر این یک فرصت استثنایی است . اینکه ایران بتواند در این فضا یک نفسی چاق کند. به سامان دادن وضعیت اقتصادی بپردازد. زمان لازم برای پیشبرد اهداف صلح امیز انرژی را پی بگیرد. بحث اعتمادسازی را به مرحله عملی برساند و حسن نیست مشکوک آمریکا را مورد آزمایش و امتحان قرار دهد
    از سویی دیگر. مطمان باشید امریکا کشته و مرده ی ما نیست. او دنبال منافع خودش هست. این امر یعنی روی آوردن به دیالوگ از سوی امریکا به مردم جهان اثبات می کند که ایران قوی تر از ان حرفهاست که آمریکا بیایید وی را تهدید به حمله کند. وقتی این تفکر در بین مردم و ملل جهان افزایش یابد باعث سرازیر شدن سرمایه گذاری های خارجی شده و اقتصاد کشور را با تحولی عظیم روبرو می شود.
    از سویی دیگر. ما هم به آمریکا مشکوکیم و دل خوشی از او نداریم. اما ایران می تواند در این تعامل از امریکا امتیاز بگیرد. اگر تیم قوی شکل بگیرد و متفکرانه پیش برویم مطمنا برگهای برنده در دست ایران است.
    و اما دوستی که می گوید بحث روسیه بحث جنبش سبز است.
    جنبش سبز کوچیکتر و حقیر تر از این بوده که بخواهد نماینده و بازگو کننده ی دردها و زخم های تاریخی ایران باشد. بهتر است بیخود آن جنبش کذایی و معلوم الحال را که به نظر من آن زمان هم حرف و ماهیتی برای ارائه نداشت اصلا به حساب نیاوریم.. عددی نیست و نبود . من فکر میکنم در این فرصت استثنایی بهتر است با تعامل بیشتر و صبر و حوصله بهتر تنها به این فکر کنیم که چطور بتوانیم از برگهای برنده مان در جهت انتقام از امریکا استفاده کنیم و دنبال منافع کشور عزیزمان باشیم.
    سپاس از صبر و حوصله ی همه دوستان.

  14. برادر غفار محمدي ، كاملاً با حرف شما موافقم ، انگار به جاي من اومديد و از مكر روسيه نوشتيد، مردم ما چه زود فراموش ميكنند كه خيانتهاي روسيه در قبل مردم ايران قابل قياس با آمريكا نبوده و نيست، قتل عام مردم تبريز، جنايت و تجاوز در گيلان، به توپ بستن حرم مطهر رضوي، نيروگاه بوشهر، تحويل موشك S300 و ….. . در ضمن نياز ميبينم كه در اينجا عين مطلب آقاي جعفر محمدي سردبير محترم سايت عصر ايران رو بيارم : (می گویند ، دوست را در دو موقعیت می توان شناخت: هنگام “نیاز” و هنگام “سفر” و الّا که در شرایط عادی ، همه نسبت به هم دست به سینه اند!

    حالا حکایت ماست و “کاسبان تحریم” ، آنان که از صدقه سری تحریم ها ، سودهای میلیاردی به جیب می زنند و برای ادامه این وضعیت ، پشت نقاب “ارزش ها” پنهان شده اند.

    وضعیت پیش آمده در روابط ایران و آمریکا ، در کنار همه آثاری که دارد ، این برکت را نیز دارد و خواهد داشت که “کاسبان تحریم” خود را نشان دهند ، آنان که این روزها ، سخت در صدد تخریب “پروژه بهسازی روابط بین المللی” ایرانند.
    منتظر تحرکات بیشتر کاسبان تحریم باشید. بیزینس ایجاب می کند که با عوامل مخرب کاسبی برخورد شود(!)

  15. آقای سبحان: اینکه امام (ره) آیت الله جوادی آملی را به عنوان نماینده خودشان به شوروی سابق فرستادند بخاطر این بود که در آنزمان گورباچف رییس جمهور وقت شوروی اعلام کرده بود دنبال جایگزینی برای کمونیسم برای شوروی میگردد. امام هم از جایگاه یک مقام دینی و به عنوان تبلیغ اسلام آن مهم را به انجام رساندند.

    آقایان آمریکا بد است ما هم قبول داریم ولی از جهت منافع ملی، چه منفعتی از خصومت و قطع روابط سیاسی و اقتصادی به ایران میرسد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *