ساعت هفت صبح

روز اول مهر

همیشه اول مهرماه حال و هوایی خاص داره‌، خاطرات ماه مهر خاطره‌ای قدیمی از زندگی گذشته ماست، خاطراتی پر از بوی باران، بوی پاک کن، بوی دفترهای نو، زنگ تفریح، گچ‌های ‌رنگی و تخته پاک کن و البته سادگی‌های کودکی …

هر سال با آغاز ماه مهر و بازگشایی مدارس، اغلب ما به یاد خاطرات مشترکی از زمان مدرسه خودمان خواهیم افتاد. برخی از این خاطرات مشترک هستند، مثل خاطره ما از روپوش و کیف و کتاب‌هایمان، معلم‌هایمان‌ یا مداد و پاک کن و لوازم تحریرمان.

هفته اول مهر، برای همه ما در هر رده سنی که باشیم یادآور خاطرات فراوانی است‌، خاطراتی که درگذر این همه سال شاید کمرنگ یا بی‌رنگ شده باشند، اما یادآوری شان هنوز هم برایمان دلنشین است.

سرود باز آمد بوی ماه مهر ماه مدرسه‌، دورانی را به یادمان می‌آورد که در آن صفا، صمیمیت و یک رنگی حرف اول را می‌زد و امروز مائیم و ‌دلتنگی آن روزها…

دلت پر می‌زند برای کتاب فارسی و از برکردن شعرهایش برای راه مدرسه، برای رفقای همکلاسی، برای گوشه حیاط و پاتوق صبحگاهی، برای استرس درس پرسیدن، برای معلم‌ها و برای دلشوره‌ها.

دلت برای همه چیز تنگ می‌شود‌، برای صف بستن‌ها‌، پشت نیمکت‌ها نشستن‌، مداد مشکی و قرمز در دست گرفتن، غلط نوشتن… پاک کردن…‌ پاک کن … مداد تراش‌، جامدادی صورتی‌، زنگ تفریح‌، دویدن‌، بازی‌، آبخوری‌، لقمه‌ی نون پنیر و گردو‌، سطل بزرگ کنار درب کلاس که مدادهامونو می‌تراشیدیم و روزهایی که انشاءهای قشنگ می‌نوشتیم و قهر و آشتی‌های کوچک داشتیم و البته این صدا که “آی بچه مرشد،‌ دوباره مدرسه‌اش دیرشده!…‌ حالاچیکار کنه؟..‌.”

و این سرود که

باز آمد بوی ماه مدرسه بوی بازی‌های راه مدرسه

دلمان می‌تپد برای شادی و دلشوره اون روزها که‌:

نمیدونستیم امسال همکلاسیامون کیا هستند‌، یعنی ناظم امسال همون پارسالی است؟!

و اینکه زنگ‌های ورزش و توپ‌های ورزشی، والیبال‌، بسکتبال، هندبال‌ که زلال‌ترین لحظات بود و البته به تازگی بوی خوش کتاب‌ها، وقتی ورق می‌خورد و بوی نوییش تو صورتمون می‌خورد!

اول مهر روز تجدید میعاد ما با معصومیت کودکی‌هایمان است، روزی که در آن با حسرت آرزو می‌کنیم که ای کاش می‌شد همه‌ی بزرگی‌هایمان را بدهیم و یک خیال آسوده‌ی کودکانه بخریم.

مدرسه شهید مسعود دهقان با سابقه ۲۴ سال و با دارا بودن تعداد ۸۰۰ دانش آموز با مدیریت آقای زنجانی اداره می شود .این دبستان دررتبه ورزشی شهرستانی واستانی مقام اول را کسب کرده و ۳۹ نفر قبولی دررشته تیزهوشان درسطح استان درکار نامه مدرسه شهید مسعود دهقان منظور می باشد . تعداد ۲۲ نفر معلم ، زحمت آموزش ، دانش آموزان این مدرسه را به عهده دارند . درمجموع تعداد ۴۰ نفر بعنوان پرسنل دراین دبستان فعالیت دارند و تعداد نفرات دانش آموزان هر کلاس حدود ۳۸ نفر می باشد.

همانطورکه درعکس دیده می شود این بچه کلاس اولی که حضور در مدرسه را جدایی از خانواده می پنداشت ، کمی بعد بادیدن دوستی بچه ها که دست در دست هم این چنین صمیمانه بر سرکلاس می روند دوری چند ساعته از خانواده را فراموش کرد و بر سرکلاس حاضر شد.

مادری که بانواختن زنگ مدرسه باچشمانی اشکبارمدرسه راترک گفت

خانم مزدرانی که بعنوان معاون پژوهشی با سابقه ۳۰ ساله خود همزمان با بازگشایی مدارس با همکاران خود خداحافظی کرد و بازنشسته شد.البته خانم مزدرانی اشاره  داشت من همیشه و هرگاه که اولیای مدرسه و آموزش و پرورش شهرستان صلاح بدانند با کمال میل درخدمت دانش آموزانم خواهم بود.

البته مدیر و همکاران مدرسه شهید مسعود دهقان از خانم مزدرانی به پاس زحمات خالصانه وی درمدت ۳۰ سال خدمتش در آموزش و پرورش تقدیر و مراسم سپاس را بعمل آوردند و در پایان عکسی هم به یادگار گرفتند.

شما فکر می کنید این بچه که این طور با نگاه عمیق در تفکر و اندیشه است به چه می اندیشد؟ نگاهی که حکایت بسیار از تیز هوشی و آینده نگری است و شایدهم به فکر است آیا بعد از فارغ التحصیل شدن در دانشگاه، مراحل فراهم شدن کار برایش امکان پذیر خواهد شد؟آینده همه چیز را مشخص خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *