هراز نیوز روسیه در روز یکشنبه کشورهای غربی را محکوم کرد به سوریه سلاح های شیمیایی صادر می کنند تا بتوانند در شورای ملل قطعنامه ای بر علیه بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، صادر کنند.

به گفته رویترز دولت اسد اطلاعات مربوط به زرادخانه های شیمیایی خود را به کارشناسان سازمان ملل تحویل داده است. این اولین خط قرمز در توافق میان روسیه و آمریکا بود که قرار است در چند روز آینده شورای امنیت ملل متحد به بررسی نابودی سلاح ها می پردازد.

اما آمریکا، فرانسه و انگلستان می خواهند اطمینان حاصل کنند در صورتی که سوریه به تعهدات خود عمل نکرد طبق قطعنامه صادر شده در فصل هفت منشور سازمان ملل متحد، دمشق تحریم شود یا به آن حمله نظامی شود.

سرگئی لاروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت توافق روسیه و آمریکا بر سر سوریه، نباید به عنوان فرصتی برای از بین بردن مقادیر زیادی از سلاح های شیمیایی کره زمین دیده شود. اما شانسی است تا چین و روسیه جلوی حمله نظامی به سوری را بگیرند.

او همچنین افزود روسیه آماده است برای اطمینان از ایمنی کارشناسان سازمان ملل عده ای را به همراه آنان به سوریه بفرستد. هر چند او نیازی برای این کار نمی بیند.

وزارت امور خارجه روسیه اعلام کرد روز یکشنبه، لاروف با تلفن با جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا گفتگویی در مورد تلاش برای دفع سلاح های شیمیایی از سوریه داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *