هراز نیوز : چندی است جمعی از دوستان وفعالان سیاسی سعی دارند که حمایت قاطبه مردم ومسوولان آملی را در خصوص فرماندار شدن سید جعفر رسولی یک شایعه و شائبه در آمل قلمداد کرده وبا انتشار مطالبی در فضای مجازی اینگونه به افکار عمومی القا کنند که گزینه مذکور تنها نظر خود خواهانه نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی است .

آیا این سناریووعملیات روانی درست است وپشت این حرف ها ابعاد دیگری نهفته نیست ؟

اما عقبه این تفکر از کجا نشات می گیرد ؟

در قدم اول اگر در فضای مجازی جویا شوید با نوشته های لطف الله آجدانی برخورد خواهید کرد ،روشنفکر آملی که اتفاقا مسوولیت ستاد دکتر روحانی را در آمل برعهده داشته است وغیر از این چهره شناخته شده،  شما اثری از اجماع رسانه ای ومطبوعاتی در خصوص این ادعا نمی یابید .

در صحنه سیاسی نیز تعداد مخالفان فرماندار شدن سید جعفر رسولی بسیار محدود هستند ، مخالفان به سه دسته تقسیم می شوند

1)تشکیلات اصلاح طلب حامی خاتمی که روز های پایانی وارد ستاد دکتر روحانی شدند.

2) اصولگرایان ستاد دکتر روحانی در آمل که از ابتدا نبض ستاد را در دست داشتند.

3) جناب آجدانی وهمراهانشان .

 آنچه که مجموع این سه جریان درمقام انتقاد از انتخاب سید جعفر رسولی به عنوان فرماندار مدعی هستند بدین قرار است .

1) انتخاب رسولی اصل شایسته سالاری را پای رابطه سالاری قربانی می کند .

2)رسولی مصداق مدیران اتوبوسی است که رییس جمهور گفته است .

3) رسولی چون در دوره هشت ساله ریاست جمهوری دکتر احمدی نژاد بوده است در این دولت جایی ندارد .

4) رسولی کم سواد است .

5)عدم حمایت ستاد انتخاباتی رییس جمهور منتخب و تشکل های اصلاح طلبان و بسیاری از اصولگرایان و آحاد مردم از اقشار مختلف از وی

6)رسولی مانعی برای تعامل و همگرایی فراگیر سیاسی و اجتماعی

چند نکته در خصوص این انتقاد ها

1) اگر دوستان خوب وفعال سیاسی که کاملا خودجوش  شورای چند نفره تعیین فرماندار برای شهر آمل را راه اندازی کرده اند ، اعتقاد به شایسته سالاری دارند چرا فقط به چند گزینه اطراف خود متمرکز شده اند مگر نه اینکه دولت تدبیر وامید به گفته خود رییس جمهور متعلق به هیچ جناحی نیست ومتعلق به مردم است واصلی ترین رویکرد آن اعتدال است ، آیا واقعا غیر از این سه گزینه که مطرح است و هرکدام از انها به اعضای این کمیته مربوط هستند شخص دیگری وجود ندارد .

چرا به گزینه هایی مثل حسن شاهنوری ویا مجید همایونی ، شعبانعلی واحدی وده ها مورد دیگر که از نظر اعتدال گرایی وسابقه اجرایی گزینه هایی نزدیک به جریان اعتدال گرایی هستند توجهی نشده است .آیا این رویه با ادعای شایسته سالاری و اعتدال گرایی در تناقض نیست ؟

2) سید جعفر رسولی پایین ترین مسوولیت  در بدنه وزارت کشوررا تا معاونت فرمانداری تصدی کرده است و بیش از 20سال سابقه کاردارد که 8 سال ان معاون فرماندار می شود آیا او مدیر اتوبوسی است یا کسانیکه با رانت ولابی قصد تصدی مسوولیت ها را دارند .

3) ادعای سوم عزیزان که البته شاهدی بر تناقض فرمایشاتشان می باشد این است که کسانیکه در دولت احمدی نزاد مسوولیت داشته اند نباید در این دولت مسوولیت داشته باشد آیا این حرف با رویکرد دولت اعتدال همخوانی دارد  ؟

4) شکی نیست که موضوع دارا بودن تحصبلات تکمیلی اولویت مهمی برای تصدی پست مدیریتی چون فرمانداری باشد،آقای رسولی دارای مدرک فوق دیپلم است ، آیا داشتن مدرک فوق دیپلم با لیسانس واقعا اینقدر فاصله اش زیاد هست اگر ملاک برای مدیریت فقط مدرک باشد چطور رییس محترم جمهور وزیری را با مدرک لیسانس به مجلس معرفی میکند ومجلس شورای اسلامی هم با رای با لا رای اعتماد می دهد .

5) در خصوص مورد پنجم خوب است دوستان مدعی یک نمونه ازاین عدم حمایت ها را اعلام کنند ، وقتی از حمایت روحانیت صحبت شد کلا روحانیون شهر را مجزا کردید واز یکی از این عزیزان که به اصلاح طلبان گرایش دارند گفتگو تنظیم فرمودید و به نتیجه رسیدید که حمایت از رسولی کذب هست و از روستاییان جناب آقای ولایی را نماینده قرار دادید وبه این نتیجه رسیدید که رسولی نمی تواند فرماندار باشد .

6) به نظر نگارنده مهمترین نقطه مثبت سید جعفر رسولی ونکته ای که اورا از سایر گزینه های موجود سر امد می کند تعامل و همگرایی فراگیر سیاسی و اجتماعی او با اقشار مختلف مردم امل است همه می دانند رسولی در تعامل با اقشار مختلف مردم زبان زد است . همه اورا دوست دارند و حتی صراحت لهجه او نیز مانع از علاقمندی مردم و زیردستان نمی شود .

طراحان سناریو اجماع افکار عمومی علیه سید جعفر رسولی باید بدانند که دچار یک خطا استراتژیک شده اند ، نقطه قوت سید جعفر رسولی ارتباط او با بدنه جامعه است و اتفاقا نقطه قوت او با سایر رقبا همین نکته است .

البته رسولی هم مانند هر انسان  دیگری بدون عیب نیست اما اکثر برجسب هایی که دوستان سعی دارند در این سناریو به وی  بچسبانند منطقی به نظر نمی رسد .

چند توصیه به عزیزان فعال در ستاد دکتر روحانی ، نگارنده اعتقاد دارد در جریان موضوع پیش امده مشکل اصلی سید جعفر رسولی وموارد مطروحه بالا نیست ، مساله این است که آقایان معتقد هستند نیرو های خودشان برمسند فرمانداری آمل قرار گیرند  تا برخی اهداف ذهنی احتمالی در آینده به نحو مطلوب تری صورت گیرد.

از سوی دیگربرخی از این افراد  از حضور یک نیروی ارزشی ، که اتفاقا جانباز و آزاده است و در دولت اصولگرا مسوولیت داشته است ناراحت هستند بنابر این  لازم است که این جریان سیاسی که در انتخابات سال 88 طرد شده است به جای پنهان کاری نظر انتقام جویانه خود را با  صداقت با مردم در میان بگذارد تا مردم در این موضوع قضاوت کنند  .

دوش چه خورده‌ای دلا راست بگو نهان مکن                    چون خمشان بی‌گنه روی بر آسمان مکن

باده خاص خورده‌ای نقل خلاص خورده‌ای                         بوی شراب می زند خربزه در دهان مکن

24 thoughts on “عقبه عملیات روانی علیه رسولی ازکجاست ؟”
  1. سلام ای کاش یه تحقیقاتی در مورد گذشته اقای …..صورت میگرفت دوما شاید رسولی نتواند خوب صحبت کند اما همه میدانند که پنج سال گذشته تمام شهر توسط ایشان ادارهمیشود حتی فرماندران قبلی قدرت جابجایی یه ابدارچی رو هم نداشته اند حتی در شورای اداری هم تهدید میکردنند اما حرف خالی بود اما اگر از کسد حساب میبردن اون اقای رسولی بود

  2. اقای رسولی که از خانواده مذهبی وازاده کار بلد کسی که تمام مدیران شهری از او حساب میبرند هر کی بیاد سه سال طول میکشه بفهمه چی به چیه بعدش تازه به فامیلاش باید برسه اما اقای رسولی کار بلد شناخته شده دست پاک برا عدالت هم محکم انشاالله حق به حق دار میرسه

  3. یه نفر آشنا ی بلند فکر گزینه ی تو برای فرمانداری کیه؟؟؟؟؟؟؟

    فقط انتقاد بلیدی ..

    پیشنهادت چیه؟؟؟؟؟

  4. ……. صد رحمت به آقا ر. ن که این اقا تا حالا هر چی شده به پشتی این آقای ر .ن شده؟؟؟؟؟

  5. اقای …. صلاحیت ابدارچی شدن فرمانداری رو نداره اصلا میشناسینش میدونین چند نفر رو بدبخت کرد سر چند نفر رو کلاه گذاشت چرا زندان بود اقای رسولی از سالم ترین و زحمت کش ترین و دلسوز ترین افراد فرمانداری هست

  6. آقای رسولی درحد یک کارمند ساده می تواد باشد وتوان
    ادهر فرمانداری را ندارد چون یک با رایشان در حد معاونت فرمانداری امتحان خود را خیلی بد پس داداند خواشمندیم بگذارید استاندار محترم با نظر کارشناسان خبره فرد مورد وثوق خود را انتخاب کند

  7. بهتر است که آقای یوسفیان به جای حمایت از این فرد، که بسیاری از مردم آمل مخالف ایشان برای سمت فرمانداری آمل هستند که در افواه مردم این جمله تکرار می شود: “کسی را پیدا نکردند، رسولی را گذاشتد.” فردی متخصص، تحصیل کرده به ویژه در رشته علوم سیاسی با تاریخ، که به نظر می رسد باید هر سیاستمداری این دو حوزه را مطالعه کند، و با سابقه کار اجرایی بالا، و مورد اعتماد و اطمینان مردم آمل را برای فرمانداری مورد حمایت قرار دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *