هراز نیوز :به گفته بوستون گلوب جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد تعداد کشورهای آماده به اقدام نظامی علیه سوریه در حال حاضر دو برابر شده است. هر چند او نامی از کشورهایی که قصد دارند به آمریکا در حمله نظامی کمک کنند، نبرد.

کری در پاریس گفت: اکنون زمان سکوت در برابر این کشتار نیست. در زمانی نیستیم که به دیکتاتوری اجازه می دهد تا از سلاح های کثیف خود بر روی زمین استفاده کند.

پس از اجلاس گروه 20 ، نشست وزرای اتحادیه اروپا انجام شد که این اجلاس هم به توافقی برای حمله به سوریه نرسید. کری گفت از بیانیه وزرای اتحادیه اروپا خرسند است اما وعده ای مبنی بر اینکه آمریکا هم منتظر گزارش سازمان ملل خواهد بود نداد. انتظار می رود سازمان ملل متحد گزارش خود را در اواخر این ماه ارائه کند.

دخالت کری در مسائل سوریه به مدت ها قبل باز می گردد. او در سال 2009 به دمشق رفت تا با اسد در مورد صلح در خاورمیانه مذاکره کند. او در سال 2010 ، بعد از جلسه سه ساعته با اسد، سوریه را کشور مهمی در آوردن صلح و ثبات در منطقه دانست. در آن زمان او دیپلماسی را بهترین راه برخورد با سوریه می دانست. اما اکنون او یکی از طرفداران جنگ با سوریه است که وظیفه متقاعد کردن کنگره و کشورهای مختلف برای حمله نظامی را بر عهده دارد. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *