هراز نیوز :سید عیسی هاشمی حیدری معاون عمرانی استانداری مازندران مرداد سال ۱۳۹۰ ، قبل از وقوع یک تصادف مرگ بار در جاده آمل چمستان در جلسه رسیدگی به روند اجرایی طرح تعریض این جاده مرگبار در استانداری گفته بود : قبل از بروز حادثه باید تلاش کرد تا عمر اجرایی پروژه های عمرانی استان کاهش و میزان بهره وری پروژه ها افزایش یابد.
وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه جاده آمل، چمستان، نور طولانی شده است ادامه داد: ساخت این محور همانند پروژه کمربندی ساری در حال تاریخی شدن است در حالی که کل مسیر را با ۱۰ ماه تلاش می توان به اتمام رساند.
معاون امور عمرانی استانداری مازندران، انتخاب پیمانکاران را در اجرایی شدن پروژه مهم دانست و افزود: پیمانکارانی که وارد پروژه های مهم می شوند باید توان اجرایی کردن ۲۵ درصد پیشرفت پروژه را داشته و پروژه را بدون دریافت پیش پرداخت به مقدار مشخص شده برسانند.
درست بعد این فرمایشات یک تصادف مرگبار در این محور جان دو انسان را گرفت ، اکنون دو سال از گفته های آن مسوول می گذرد ، از آن روز تا تهیه این گزارش دهها نفر در این جاده جان خود را از دست داده اند .
دکتر مهرداد جوادیان رییس بیمارستان امام علی شهرستان آمل در حاشیه جشنواره شهید رجایی سال ۹۲در آمل به خبرنگار ما گفت : جاده آمل چمستان تبدیل به کشتار گاه شده است .
جوادیان با اشاره به اینکه پرسنل ، پزشکان ، بیماران و همراهان انها برای ورود و خروج باید از این محور وارد بلوار بیمارستان شوند تاکید کرد : تا به حال چندین تصادف شدید فقط در سه راه بیمارستان که نقطه حادثه سازاست ، صورت گرفته و پیگیری های ما برای اصلاح این نقطه حادثه خیز به جایی نرسیده است .
رییس بیمارستان امام علی آمل با بیان اینکه خودش و تعدادی از پرسنل این بیمارستان برای خروج از بیمارستان چندین مورد دچار سانحه رانندگی شده اند تاکید کرد : برخی از پزشکان حاذق این بیمارستان همکاری خود را به خاطر عدم تامین امنیت جانی در این فرعی خطرناک قطع کرده اند .
وی با اشاره به اینکه اصلاح ساختار این فرعی خطرناک کمک بزرگی به این مرکز در مانی خواهد کرد و سبب جلو گیری از حوادث جبران ناپذیر خواهد شد گفت : هرچه فریاد زدیم صدای ما به گوش مسوولان ارجمند نرسیده است ، رسانه ها یاری مان دهند .
در حال تنظیم خبر بودیم که از روابط عمومی بیمارستان امام علی با ما تماس گرفتند که یک بیمار همین امروز برا ی مراجعه به بیمارستان در یک تصادف سهمگین رانندگی جان خود را از دست داده است .
با یک عکاس با سرعت به طرف بیمارستان امام علی حرکت کردیم ترافیک سنگین اجازه نداد تا به موقع برای عکس از صحنه تصادف به محل حادثه برسین ،متاسفانه بیمار بخت برگشته جان به جان آفرین تسلیم کرده بود شاید اگر طاقت می آورد ودرد بیماریش را تحمل می کرد الان زنده بود .
آیا شرط مروت و انسانیت این است که در یک کشور اسلامی که جان انسانها بسیار ارزشمند است بیماری برای درمان و التیام درد به یک مرکز درمانی مراجعه کند اما به خاطر سهل انگاری و عدم رسیدگی مسوولان امر خونش به ناحق بر زمین بریزد ، به راستی مسوول این خون ها کیست و چه کسی پاسخگو است ؟
لازم به ذکر است که این جاده از جمله جاده های حادثه خیز استان مازندران می باشد که قریب ۲۰ سال است، مسئولین محترم استانی و شهرستانی قول چهار بانده شدن آن را می دهند اما عملی شدن این قولها برای مردم این منطقه به یک آرزو تبدیل شده است
سلام اقای نصیری
جاده ای را که هر روزه برای رفتن به محل کارت می بینی که نیمه کاره است مقاله نمی زنید ان وقت غم غصه شما شده جاده نور
خواننده ی هراز … واقعا ادم سطحی نگری هستی همه میدونن جاده ی چمستان جاده ی مرگه و الویت بازسازیه این جاده ست حالا جنابعالی این وسط راجع به جاده ی مدنظر خودت عقده گشایی میکنی؟ از اقای نصیری بخاطر یاداوریه مشکلات جاده ی چمستان متشکرم.
الحق که خطر جاده منتهی به دانشگاه آزاد با تقاطع امام علی قابل مقایسه نیست! تقاطع امام علی به بهشت فاصله اش تنها 500 متر بیشتر نیست!!
واقعا جاده خطرناکیه.من هر وقت تو این جاده رانندگی می کنم اشهدمو می خونم.فقط می خوام بدونم این نماینده نور که به خاطر جو منفی بر علیه رقیبش روی کار اومد چیکار برای وضع این جاده تونست بکنه.البته این قسمت مربوط به آمله که یوشفیانم در این رابطه باید پاسخگو باشه.
تصحیح می کنم.(یوسفیان)
با سلام خدمت همشهریان عزیزم وهمچنین هراز نیوزی های عزیز . آقای نصیری از این گزارش به جا وبه موقع شما که واقعا واجب بود متشکرم -بایدگزارشات بیشتری در رسانه( رادیو -تلویزیون-سایت…) از این پروزه ها وطرح های مهم تهیه گردد که به علت بی توجهی مسئولان کم اهمیت جلوه داده می شود تا کار به کشته شدن یک انسان کشیده شود ویک مسئولی که نام انسان را برخود نهاده با این سهل انگاری و منفعت طلبی خود حقوق بشر را در واقع پایمال کرده است …واقعا باید به این اوضاع واحوال بعضی مسئولان زار زار گریست…چرا در کشور ما همیشه حکایت نوش دارو پس از مرگ سهرابه…برای یکبار هم شده بیایید پیشگیری کنیم
شبی یکی از بستگان ما در بیمارستان امام علی درد زایمان گرفت کار به عمل کشید زنگ زدیم خانم دکتر ……. گفتیم بیا که مریض حا.لش بد است بنده خدا گفت چشم می ایم وظیفه من است ولی والله از جاده می ترسم خیلی هم می ترسم حالا شما فکر کنید ساعت 1.45 دقیقه شب چطور این خان محترم بیاد .بالاخره خودمان رفتیم دنبال خانم دکتر اوردیمش…
فقط می خواستم این را تذکر داده باشم یهویی یادم امد با خوندن این مطلب بجا وزیبا ..چندین جای آمل این وضع را دارد .ان شاءالله برای همه انها خبر تهیه خواهد شد
وجود پل های زیاد در این مسیر همچنین نرسیدن بودجه بموقع برای عملیات آن کار تعریض این جاده را با مشکل روبرو کرده.اصولا
اگر کسی در این جاده درست وحسابی هم رانندگی کنه دیگران با او تصادف می کنندبرای حل این مشکل هم جاده رو پر از سرعت گیر کردند.در پایان هم می خوام توجه شمارو به عملکرد راه وترابری آمل جلب کنم که اون از وضع روگذرهاشون در اوجی آباد وپلیس راه قدیم وروگذر امام زاده عبدوالله که هیچ کدومشون استاندارد نیستند واز این بین پل روگذر اوجی آباد روشنایی هم نداره اون از کمربندی ها که کمربندی امام زاده عبدوالله سال ۸۶ساختش تصویب شد هنوز تکمیل نشده وما باید شاهد حضور کامیون ها تو شهر باشیم اونم از جاده آمل به چمستان که با این همه حادثه پیشرفتش در این حده وجاده آمل فردونکنار که حدود ۷سال است که عملیات تعریض آن شروع شده ولی هنوز به اتمام نرسیده و کمربندی هرازم که میزان پیشرفتش مشخصه.
آقای نصیری.. نوشته تان بسیار مناسب و دلسوزانه بود. امیدواریم مشخص شود آن بودجه ای که در زمان آقایان برای این جاده معلوم نیست چرا انشااله گربه شد به کجا خزیده است..
در همان تصادف هفته قبل خانواده مقتول بیچاره اعضای بدن وی را قطعه قطعه جمعه آوری کرده بودند.. هر قطعه در جایی… آیا مسوولانی که بهانه می آورند و مدام دیگری را مقصر می دانند فرزندان خودشان به این حادثه دچار شوند همین کار را می کنند؟ جناب مسوولان.. از انتقام و ابتلای خداوند بترسید..
نمیدونیم چند نفر باید قربونی شن تا دل آقایون به رحم بیاد؟ دعا میکنم یکی از آقایون یا آقازاده ها تو این جاده قربونی شن تا بلکه یه چاره ای بشه. دل مردمان این جاده بابت مرگ عزیزانشون خونه. خدا رحمت کنه مرحوم قاسم عباسی رو ، اگه این جاده مناسب بود، اگه دست انداز مزخرف نداشت، اگه جاده شونه خاکی داشت و …. شاید قاسم الان میون ما بود.
محور امل به چمستان نماد بی لیاقتی نمایند های امل و نور شده ،به ما که جوابگو نبودند تو اون دنیا به عزیزانی که تو این جاده مرده اند جواب بدند
تیل بزنن