هراز نیوز :مایکروسافت از تغییرات سیاست حفظ حریم کاربران در گوگل استفاده کرده است تا خدمات آنلاین خود را جایگزین بهتری بداند. تبلیغات این هفته روی صفحات وال استریت جورنال، نیویورک تایمز و یو اس آ تودی به افرادی که نگران تغییرات گوگل بودند پیشنهاد می دادند از جستجوی بینگ، اینترنت اکسپلورر و هات میل برای کسب و کار خود استفاده کنند.

گوگل در وبلاگ سیاست عمومی اش در بیانیه ای به مایکروسافت کار خود را یک افسانه خواند.

اما آیا واقعا سیاست گوگل و مایکروسافت با هم متفاوت است؟

مایکروسافت هم مانند گوگل اطلاعات شخصی شما را از جمله نام، کد پستی، تاریخ تولد و سایر اطلاعات را برای ثبت نام در یک محصول مانند هات میل می خواهد. این اطلاعات اولیه برای شما ایجاد شناسه ای می کنند. مایکروسافت این اطلاعات و ترکیبی از اطلاعاتی که شما با استفاده از سایر خدمات به او داده اید را به شرکت های تبلیغاتی می فروشد و تبلیغاتی شخصی برای شما ایجاد می کند. مثل گوگل، شما بعد از انتخاب تبلیغات هدفمند می توانید تبلیغات مخصوص به خود را داشته باشید.

اما گوگل تبلیغات را اختصاصی تر کرده است. به عنوان مثال اگر شما رستورانی در سان فرانسیسکو بخواهید و گیاه خوار باشید تنها رستوران مربوط به گیاهخواران برای شما به نمایش در می آید.

اگر کنجکاوید که بدانید گوگل چه فکری درباره شما می کند به قسمت مدیریت تنظیمات تبلیغات بروید، وارد اکانت خود شوید و تبلیغات در وب را باز کنید و سپس به قسمت فعالیت های خود بروید. شما به راحتی می توانید اطلاعات خود را ویرایش کنید.

علاوه بر این خروج از گوگل نیز بسیار آسان است. شما یک بار کد کاربری و رمز عبور خود را وارد می کنید و از هر یک از خدماتی که نمی خواهید خارج می شوید اما اگر بخواهید خدمات مایکروسافت را ترک کنید باید به طور جداگانه برای هر یک کد کاربری و رمز عبور خود را وارد کنید و آن را غیر فعال کنید.

 

 منبع

ترجمه مریم مرادی هراز نیوز

2 thoughts on “مایکروسافت در برابر گوگل/ کدام بهتر از حریم خصوصی کاربرانش حفاظت می کند؟”
  1. سلام
    اگر این سایت رو با دامنه ir ارائه بدهید از طریق شبکه ملی می توانیم دسترسی داشته باشیم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *