هراز نیوز :به گفته خبرگزاری ها یک قاضی ایالات متحده در روز دوشنبه فیس بوک را به 20 میلیون دلار جریمه نقدی برای عدم رعایت حریم خصوصی کاربران محکوم کرد.

به گزارش سایت تک رانچ سه ماه بعد از آنکه فیس بوک اعلام کرد به تبلیغات هدفمند رو خواهد آورد، در آوریل 2011 توسط پنج کاربر ثبت شد.

به گزارش رویترز مشکل از آنجا شروع شد که فیس بوک تبلیغات شرکت اسپانسارد استوری را با اسم کاربران لایک می کرد و آن را با دوستان کاربر به اشتراک می گذاشت بدون اینکه از کاربر اجازه بگیرد یا پولی به کاربر پرداخت کند.

به گزارش تک رانچ سه ماه بعد از اعلام این برنامه در آوریل 2011 پنج کاربر فیس بوک برای اولین بار طرح دعوی را ثبت کردند.

قاضی ریچارد سیبورگ، قاضی ایالات متحده آمریکا در سان فرانسیسکو فیس بوک را محکوم به پرداخت 20 میلیون دلار جریمه نقدی کرد که صندوقی برای حدود 614 هزار کاربر در نظر گرفته شودکه آنها می توانند برای دریافت نقدی به این صندوق مراجعه کنند.

هر گونه وجه باقیمانده نیز در میان سازمان های خیریه توزیع خواهد شد و به کاربران وعده داد می توانند کنترل بیشتری روی محتوای به اشتراک گذاشته خود داشته باشند. تغییراتی که وکلای شاکیان تخمین می زنند تا 145 میلیون دلار ارزش خواهد داشت.

ترجمه مریم مرادی هرازنیوز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *