هراز نیوز :در بیانیه مسئولان باشگاه کاله مازندران در خصوص توجه به استعدادهای ناب والیبالی آمده است: ليگ والیبال دانش‌آموزي موثرترين روش شناسايي استعدادهاي ناب ورزشي است.

 

باشگاه ورزشی کاله مازندران یکی از معدود باشگاه‌های ورزشی سطح کشور در رشته ورزشی والیبال است که طی چند سال تیمداری خود در عرصه حرفه‌ای همانند توجه به والیبال بزرگسالان به بخش پایه نیز توجه ویژه‌ای دارد.

این باشگاه در چند سال گذشته با به کارگیری مربیان برجسته خارجی نظیر تیهو و دامیان توانسته با ایجاد آکادمی در استعدادیابی مفید و موثر عمل کرده و نتیجه آن تحویل والیبالیست‌های پایه، نوجوانان، جوانان و امیدها به تیم‌های ملی والیبال است.

این باشگاه همچنین توانسته سال گذشته با حمایت اداره ورزش و جوانان و هیئت والیبال این شهرستان برای نخستین بار در کشور با دعوت از تیم‌های مختلف آموزشگاه‌ها و دانش‌آموزی نخستین لیگ والیبال دانش‌آموزی را راه‌اندازی کرده و به خوبی به پایان برساند که این موضوع می‌تواند امری قابل توجه برای مسئولان کشوری برای برپایی لیگ والیبالی سراسری باشد.

مسئولان باشگاه کاله مازندران در خصوص توجه به استعدادهای ناب والیبال و بسکتبال بیانیه‌ای صادر کردند.

در این بیانیه آمده است: ليگ والیبال دانش‌آموزي موثرترين روش شناسايي استعدادهاي ناب ورزشي است، طرح پيشنهادي باشگاه ورزشي كاله مازندران به منظور شناسايي، آموزش و معرفي استعدادهاي بالقوه ورزش‌هاي واليبال و بسكتبال در مدارس ابتدايي و راهنمايي مازندران بوده است.

باشگاه ورزشي كاله مازندران با ارائه يك طرح كاربردي، ضمن مشاركت با ادارات مختلف آموزش پرورش مازندران در نظر دارد با استفاده از ظرفيت‌هاي سخت‌افزاري موجود در ادارات آموزش و پرورش، نسبت به برگزاري مسابقات رشته‌هاي واليبال و بسكتبال در سطوح تحصيلي ابتدايي و راهنمايي اقدام کند.

باشگاه ورزشي كاله مازندران بر اين باور است كه آموزش و پرورش از ديرباز خاستگاه اصلي كشف استعدادهاي ناب ورزشي و معرفي آنان به سطوح متعالي ملي و بين‌المللي بوده پس اين باشگاه با همكاري همه جانبه با ادارات آموزش و پرورش و مطالعه، بررسي و طراحي رقابت‌هاي ليگ دانش‌آموزي و اجراي آزمايشي ليگ دانش‌اموري در شهرستان‌هاي آمل و بابل به توفيقات و نتايج قابل ملاحظه‌اي دست يافته است و در نظر دارد اين طرح را در ديگر شهرهاي مازندران با حمايت و هدايت ادارات كل آموزش و پرورش و ورزش و جوانان مازندران به اجرا درآورد.

فرايند عملياتي و نحوه همكاري باشگاه ورزشي كاله مازندران با اداره كل آموزش وپرورش استان مازندران به شرح زیر است:

1-هماهنگي و پيگيري اداره آموزش و پرورش هر شهرستان به منظوراختصاص يك يا دو سالن مناسب جهت برگزاري مسابقات مربوطه در روزهاي پنج‌شنبه و جمعه هر هفته در سالن‌هاي تحت اختيار اداره آموزش وپرورش همان شهرستان.

2- تقبل هزينه‌هاي داوري براساس دستورالعمل‌هاي داوري اداره آموزش و پرورش و اهدای دو عدد توپ به هر تيم شركت‌كننده توسط باشگاه ورزشي كاله مازندران.

3- واريز جايزه 5 میلیون ریالی مقام قهرماني، 3 میلیون ریالی مقام دومي و 2 میلیون ريالي مقام سومي به حساب مدارس مربوطه توسط باشگاه ورزشي كاله مازندران.

مجموعه اقدامات و پيگيري‌هاي صورت گرفته از مدت‌ها قبل به مسئولان و مديران ارشد آموزش و پرورش استان مازندران، معاونت وزرات آموزش و پرورش و رياست فدارسيون‌هاي واليبال و بسكتبال گزارش شده است.

باشگاه ورزشي كاله مازندران بر اين باور است همانند تمام كشورهاي توسعه‌يافته ورزشي، اقدامات پايه‌اي را بايد از سطوح مختلف آموزش و پرورش آغاز كرد همانطوری که در كشور تركيه قبل از شروع به احداث يك مدرسه، در كنار آن يك مجموعه ورزشي با تمام امكانات ساخته خواهد شد.

پس اميد دارد با همكاري و همدلي اداره كل آموزش و پرورش مازندران با اجراي رقابت‌هاي ليگ دانش‌آموزي به منظور شكوفايي و پويايي ورزش واليبال و بسكتبال، ايجاد انگيزه‌هاي مضاعف در نوجوانان و جوانان و همچنين خانواده‌هاي آنها به منظور تشويق فرزندان خود در پرداختن به امر ورزش استعدادهاي ناب ورزشي موجود در مدارس را شناسايي و به جامعه ورزش حرفه‌اي كشور معرفي کنیم.

قربانعلی مسافر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *