ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) در پی انتشار نامه سرگشاده بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تهران درخصوص باغ حکمت لواسان توضیحاتی ارائه کرد.

خبرگزاری فارس: ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) هیچ‌گونه مالکیتی در مجموعه باغ حکمت لواسان ندارد

در پی انتشار خبری مبنی بر «نامه سرگشاده بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تهران به مدیر ستاد اجرای فرمان امام(ره)» ستاد اجرایی فرمان امام‌(ره) توضیحاتی ارائه کرد که در آن آمده است:

1- چهار دانگ باغ حکمت لواسان به مساحت 17 هزار متر مربع طبق تقاضای سال 1379 ستاد و توافق سال 1383 ستاد با شهرداری لواسان و تأیید کمیسیون ماده پنج سازمان مسکن و شهرسازی استان تهران به صورت کاملاً قانونی تفکیک گردیده و پس از صدور اسناد تفکیکی از طریق مزایده‌های سراسری ستاد با کاربری باغ مسکونی و سطح اشغال و تراکم ساخت 20 درصد به فروش رسیده است. لازم به ذکر است که دو دانگ دیگر مربوط به شریک مشاعی محکوم ستاد بوده که قبلاً به پنج قطعه تفکیک و واگذار شده است.

2- ستاد پس از واگذاری قطعات ملک مزبور در سنوات قبل، هیچ‌گونه مالکیتی در آن مجموعه ندارد تا مبادرت به قطع اشجار و احداث ساختمان نماید و در صورت وقوع تخلف احتمالی، مالکین و مراجع ذیصلاح مثل شهرداری باید پاسخگو باشند.

3- در طول عمر 24 ساله‌ ستاد غیر از مورد مزبور که آن هم قبل از مدیریت کنونی ستاد بوده، هیچ باغی در لواسانات از سوی ستاد برای فروش و یا ساخت و ساز افراز و تفکیک نگریده و این موضوع مبتنی بر تأکیدات مستمر رییس محترم کنونی ستاد است.

4- بعضی از املاک ستاد مثل باغ گیلاس در مدخل ورودی شهر لواسان که در حال از بین رفتن بودند، با تلاش وافر، صرف هزینه زیاد و تأمین آب، مجدداً بازسازی و درخت‌های مثمر آنها احیا گردید.

5- مفاد نامه سرگشاده مزبور قبلاً طی مکاتباتی به بعضی از مقامات کشور منعکس گردیده که ستاد پاسخ لازم و مستندات کافی مبنی بر قانونی بودن اقدام یک دهه‌ پیش را ارایه نموده ولی طرح مجدد آن در سایت‌های خبری و درخواست از ستاد برای انجام اقدامات در ملکی که هیچ سمتی در آن ندارد، جای تأمل دارد.

بسیج دانشجویی 6 دانشگاه تهران امروز در اعتراض به تخریب باغ 18 هزار متری در لواسان نامه سرگشاده‌ای به مدیر ستاد اجرای فرمان امام(ره) منتشر کرده و به این اقدام اعتراض کرده بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *