محمد جواد لاریجانی گفت: ” تاسیس دانشگاه کار خوبی است. البته من اگر جای احمدی‌نژاد بودم، دانشگاه را به مازندران یا گیلان یا یک جای خوش‌آب و هوا می‌بردم نه تهران. خود احمدی‌نژاد مخالف تاسیس دانشگاه در تهران بود”.

  محمد جواد لاریجانی از جمله شخصیت‌های فکری اصولگرایان و دبیر ستاد حقوق بشر قوه قضائیه در گفت‌و‌گو با تسنیم نظر خود را درباره دانشگاه احمدی نژاد بیان کرد.

وی درباره تاسیس دانشگاه بین المللی احمدی نژاد می گوید:  تاسیس دانشگاه کار خوبی است. البته من اگر جای او بودم، دانشگاه را به مازندران یا گیلان یا یک جای خوش‌آب و هوا می‌بردم نه تهران.

قسمتی از این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

*باید بدانید که دانشگاه‌ها تحت نظر وزارت علوم و شورای انقلاب فرهنگی است یعنی نباید نگرانی داشته باشیم که دانشگاهی محل رشد افکار خاصی است. هیچ دانشگاهی بیرون از این چارچوب نیست که نظارت‌های ستاد انقلاب فرهنگی و تشکیلات دولت را دربر می‌گیرد. دانشگاه‌های خصوصی داریم که کم‌وبیش نقاط ضعفی دارند ولی در کل درچارچوب نظام باید حرکت کنند و خواهند کرد.

 

*آقای احمدی‌نژاد خودش استاد تشکیل حزب است. به نظرم کار خوب این است که اگر می‌خواهد حزبی تشکیل دهد،‌ حزبی نشان‌دار، جاندار و رسمی تشکیل دهند. در چارچوب نظام و قانون عمل کردن کار بدی نیست. دانشگاه البته چالش‌های خودش را دارد. من مخالف تاسیس هر دانشگاهی در تهران هستم و موافق همان نظر قبلی احمدی‌نژاد هستم که دانشگاه‌ها هم از تهران بیرون بروند.

ایشان قبلا چنین طرحی را ارائه کرده بود و ما اولین جایی بودیم که قبول کردیم از تهران بیرون برویم و حتی جا را هم به‌تدریج پیش‌بینی کرده‌ایم. اصلا محیط علمی باید به دور از دود و ترافیک باشد.

 

 

*(درباره دوری مسافت راه برای جذب نیرو و جذب استاد) انتقال دانشگاه، انتقال خانه نیست، باید هسته‌ای درست شود و آرام‌‌آرام فضا آماده شود تا پا بگیرد. دانشگاهی مثل برکلی در یک ده ساخته شد و‌130 سال طول کشید تا دانشگاه برکلی شد. ما نباید یک روزه نباید کار کنیم، با ایجاد دانشگاه هسته‌ای درست می‌شود و دورش جمع می‌شوند و بعد گسترش پیدا می‌کند. فکر می‌کنم خوب است که خود احمدی‌نژاد هم به سیاست خودش برگردد‌ که دانشگاه‌ها از تهران بیرون بروند.

 

*دانشگاه‌های بزرگ باید بیرون تهران باشند.‌ دانشگاه‌های بزرگ باید 200 هکتار زمین برای فعالیت‌های دانشجویان و اساتید داشته باشد و دانشجویان بتوانند در آن قدم بزنند و مباحث علمی کنند. درخت‌هایی باشد و جاهایی که پاتوق‌ باشد تا بتوانند بنشینند و بحث کنند. در تهران اساتید هم در فشارند و آزمایشگاه‌ها امکانات کافی ندارد، دانشگاه فایده‌ای ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *