هراز نیوز:مایکروسافت ایکس باکس یکی از بازی هایی است که نمونه ای از رابطه همزیستی میان صنعت نرم افزار و خودرو است که در آن طرفداران بازی پشت چرخ ها می نشینند و خودرو سازان خودرو خود را به خریداران فردا عرضه می کنند.

حتی بسیاری از بازیکنان ممکن است در حال حاضر قادر به خرید یک ماشین نباشند اما فولکس واگن هدف خود را از این کار ایجاد حس وفاداری در میان جوانان نسبت به نام تجاری خود می داند. و البته این را نیز عنوان می کند که تنها جوانان نیستند که از بازی های رانندگی لذت می برند.

نیسان هم برای رقابت با پلی استیشن گرن توریسموی سونی بازی ای را ساخت که به بازیکنان این شانس را می دهد تا با خودروی الکتریکی لیف در اتاق نشیمن شان بازی کنند و می توانند یک مسابقه واقعی راه بیندازند.

تبلیغات دیجیتالی نیسان در پنج سال گذشته سه برابر شده است و انتظار می رود در سال جاری بیشتر از 500 میلیون دلار شود که حدود 25 درصد کل سرمایه گذاری نیسان بر روی تبلیغات است.

دانسمور، مدیر کل بازاریابی نیسان در اروپا گفت: آکادمی GT راه بسیار خوبی برای جذب بازیکنان به تجارت است. امسال یک ملیون نفر به وسیله بازی رانندگی با وسیله نقلیه ما را تجربه کرده اند.

مشاوره پرایس واتر کوپر تخمین می زند امسال تبلیغات در بازی ها در سراسر جهان به 2.8 میلیارد دلار برسد. خودروسازان می گویند تبلیغات در بازی ارزان تر از تبلیغات در فیلم است و آنها حتی می توانند با قرار دادن اطلاعات ماشین های خود در اختیار توسعه دهندگان بازی درآمد هم داشته باشند.

در آلمان خرید و فروش وسایل نقلیه به جوانان در حال افول است. آمار رسمی نشان می دهد خودروهای فروخته شده به افراد 21 تا 39 ساله از حدود 19.8% در سال 2009 به 16.2% در حال حاضر رسیده است. در حالی که خرید و فروش بازی های ویدئویی برای سومین سال متوالی در سال 2012 افزایش یافت  به 73 میلیون نفر رسید.

برای خودروسازان این به معنای مخاطبانی فراوان است و کارشناسان معتقدند قرار دادن محصول در بازی های ویدئویی می تواند ابزاری موثر برای ترویج یک نام تجاری باشد.

اما خودروسازان تنها به بازی های مسابقه ای به عنوان راهی برای تبلیغ محصولات خود نگاه نمی کنند. کارولین پیلز، یکی از مدیران مرسدس گفت: سال گذشته یک کمپین با به وجود آوردن بازی سیم سیتی، یکی از هنرهای بازی شهرسازی را بر روی فیس بوک نشان داد و انتظارات ما را برای آگاهی رسانی و تصویرسازی از ماشین هایمان بالا برد. بازی های اجتماعی برای زنان بین 25 تا 45 سال است که تمایلی به مجلات ماشین ندارند و اتومبیل های جمع و جوری مثل اتومبیل های موجود در کلاس آ را می خواهند.

یک توسعه دهنده بازی که نخواست نامش فاش شود گفت: مهارت در بازی با ماشین به معنای مهارت در رانندگی نیست. حتی به تصویر کشیدن تصادفات در بازی عملی بحث برانگیز است زیرا می تواند نگرانی هایی در رابطه با ایمنی افراد به وجود آورد.

 منبع : رویترز

ترجمه مریم مرادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *