ايران از نظر نسبت جمعيت دانشجويي جزو 10 كشور اول دنيا است

معاون آموزشي وزارت علوم، تحقيقات و فناوري گفت كه ايران از نظر نسبت تعداد دانشجو به كل جمعيت، جزو 10 كشور اول دنيا است و به ازاي هر يكصدهزار نفر جمعيت كشور، پنج هزار دانشجو در دانشگاه ها تحصيل مي كنند.

‘حسين نادري منش’ علاقه به تحصيل در خانواده هاي ايراني را از دلايل عمده افزايش جمعيت دانشجويي كشور عنوان كرد.
وي به آن دسته از شهروندان ايراني كه قصد تحصيل در خارج را دارند توصيه كرد ضمن اطمينان از اعتبار دانشگاه مقصد به زيرساخت هاي آن كشور و وضعيت اجتماعي آن هم توجه كنند.
نادري منش به حضور تعداد زيادي دانشجوي ايراني در مالزي اشاره كرد و افزود: علت گرايش به اين كشور براي تحصيل ناشي از تبليغات فراوان، نياز نداشتن به رواديد، اسلامي بودن و پذيرش بدون امتحان و آزمون در بيشتر مراكز آموزش عالي اين كشور است.
وي ادامه داد: بسياري از موسسات جذب دانشجو براي خارج از كشور به صورت خودجوش شكل گرفته اند و وزارت علوم با بررسي آنها به برخي مجوز داده و علاوه بر آن تعداد قابل توجهي از دانشگاه هاي فاقد كيفيت لازم را از درجه اعتبار خارج كرده است.
معاون وزيرعلوم تاكيد كرد: فهرست دانشگاه هاي معتبر در پايگاه اطلاع رساني وزارت علوم معرفي شده اند و چنانچه يك دانشگاه در اين فهرست وجود نداشت افراد مي توانند درجه اعتبار آن را از وزارتخانه جويا شوند.
وي افزود: اكنون در مقاطع كارداني و كارشناسي در كشور ظرفيت مازاد وجود دارد از اين رو فقط مدارك سه تا چهار دانشگاه مالزي آن هم با ظرفيت بسيار محدود پذيرفته مي شود ولي در مقاطع كارشناسي ارشد و دكتري در داخل كشور كمبود ظرفيت داريم و با وجود يك ميليون نفر متقاضي كارشناسي ارشد، 100 تا 110 هزار نفر در دانشگاه هاي سراسري و آزاد پذيرش مي شوند.ایرنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *