هراز نیوز :تا همین اواخر اسکن کل اینترنت فرآیندی آهسته و فشرده بود، به عنوان مثال در سال 2010 بنیاد الکترونیک فرونتیر (EFF) از طریق رمزگذاری آنلاین به جمع آوری داده ها پرداخت که این کار دو تا سه ماه زمان برد. تیمی از محققان دانشگاه میشیگان نرم افزاری به نام zmap ساختند که اجازه می دهد یک سرور عادی به اسکن هر آدرس اینترنتی تنها در 44 دقیقه بپردازد.

نرم افزار Nmap که توسط تیم EFF ساخته شده بود برای هر کامپیوتر درخواست می فرستاد و سپس منتظر دریافت جواب می ماند. این درخواست ها را به صورت موازی هم می شد فرستاد اما مرتب کردن این درخواست ها و جواب آن ها زمان بر بود، Zmap به صورت هوشمندانه برای هر کامپیوتری کدی در نظر می گیرد و سپس به بررسی کامپیوتر ها می پرازد به همین دلیل نیازی به مرتب کردن لیست درخواست ها نیست و از این طریق در زمان صرفه جویی بسیاری می شود.

زمانی که حوادث طبیعی رخ می دهد استفاده از اینترنت کم می شود. اسکن کامپیوترهای آنلاین و مقایسه آن با قبل از فاجعه طبیعی راهی هوشمندانه برای فهم این است که در کدام مناطق آسیب بیشتر است. محققان دانشگاه میشیگان در 29 تا 31 اکتبر سال 2012 در حین طوفان شن در ساحل شرقی ایالات متحده هر دو ساعت به اسکن گسترده اینترنت پرداختند. پس از اتصال آدرس IP به مکان های جغرافیایی  می توانستند مشاهده کنند کدام نواحی دارای اختلالات شدیدتری است.

ترجمه مریم مرادی هراز نیوز

منبع واشنگتن پست 18 آگوست   تیموتی بی لی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *