گاه امنیتی دبکا:
منابع نظامي و اطلاعاتي صهيونيستي اعلام کردند که رئيس جمهور سوريه در برابر احتمال حمله ترکيه يا ناتو به سوريه از سه ماه پيش تل‌آويو را گروگان گرفته است.

به گزارش هراز به نقل از  مشرق، منابع نظامي و اطلاعاتي پايگاه دبکا تأکيد کردند که بشار اسد در برابر احتمال حمله ترکيه يا ناتو به سوريه از سه ماه پيش، شهر تل‌آويو را گروگان گرفته، بي‌آنکه در اين ميان 1.2 ميليون شهروند آن، از اين موضوع مطلع باشند.
اين درحالي است که منابع اطلاعاتي غربي و عربي نيز در همين راستا چند روز بر اين نکته تصريح کردند که اين موضوع فقط مختص سوريه نيست، بلکه ايران و حزب الله نيز از اين موضع تبعيت مي‌کنند.
اتخاذ اين راهبرد از سوي تهران – دمشق ـ حزب الله، تنها به اين معنا نيست که شهر تل‌آويو در معرض خطر است، بلکه معناي واقعي اين راهبرد اين است که در صورت اقدام اسرائيل و متحدانش به هر اقدامي که برخلاف ميل اين سه باشد، هزاران موشکي که همزمان توسط تهران و دمشق و حزب الله و همچنين حماس و جهاد اسلامي در نوار غزه به سوي اسرائيل شليک شود، نابودي و فناي اسرائيل را به دنبال دارد.
رهبران سياسي و نظامي اسرائيل اگرچه به اين موضوع حتي يک‌بار هم اعتراف نکرده‌اند اما منابع اطلاعاتي غرب مي‌گويند که اسرائيل از طريق کانال‌هاي اطلاعاتي سري در برابر اين تهديد به اسد اطلاع داده که در صورت اصابت حتي يک موشک به تل‌آويو اسرائيل تمام شهرهاي سوريه را موشک باران خواهد کرد.
منابع نظامي غربي گفتند، اين موضوعي است که لئون پانيتا، وزير دفاع آمريکا نيز از آن مطلع است، چون وقتي در هواپيماي خود در راه اسرائيل بود، تأکيد کرد که امنيت واقعي خاورميانه فقط از راه‌هاي ديپلماتيک محقق مي‌شود.
اين منابع مي‌گويند، پانيتا در سخنان خود جداي از پرونده ايران و مصر و فلسطين، بنوعي، به روابط سرد اسرائيل و ترکيه نيز اشاره مي‌کرد که معتقد است اين موضوع به سود سوريه است، چون ترکيه و کشورهاي ناتو را از اقدام نظامي عليه سوريه بازمي‌دارد. چون پانيتا معتقد است،‌ هرگونه اقدام نظامي ناتو عليه سوريه نيازمند هماهنگي با ترکيه است و تا زماني همکاري نظامي ميان اسرائيل و ترکيه وجود نداشت، همکاري نظامي هم ميان ناتو و ترکيه بوجود نخواهد آمد.
اين منابع مي‌گويند، اين نخستين باري نيست که اسد چنين تهديدي را بر زبان آورده، بلکه نخستين بار، هنگام سفر وزير خارجه ترکيه به دمشق و ديدار شش ساعته داووداوغلو با اسد، رئيس جمهور سوريه اين موضوع را به وزير امور خارجه ترکيه گوشزد کرده بود.
بشار اسد، در ديدار با داوود اوغلو، وزير امور خارجه ترکيه تهديد کرده بود که در صورت اصابت اولين موشک به خاک سوريه، کل منطقه را ظرف شش ساعت به آتش خواهد کشيد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *