چندی است که پدیده ای شوم برپیکر زنان پایتخت خودنمایی می کند که نامش «ساپورت» و یا «لگ» (leg) است.

مشرق : البته این از خاصیت های جامعه ی آوانگارد و مدپرست است که برای ذایقه سازی و هویت بخشی به پدیده های نو و گاها ناساز با فضای عمومی، اقدام به نامگذاری خاص بر روی آنها می کنند.

این تصاویر در فضای عمومی تهران براحتی قابل مشاهده است

اینکه چرا و چه کسی نام «جوراب شلواری» های سابق را «ساپورت» نهاده و اصلا این نام از خارج کشور همراه با این جوراب شلواری های رنگ آمیری شده وارد شده یا خیر، موضوع بحث ما نیست.

داستان از این قرار است که از زمستان 1391 برخی زنان خیابانی تهران در حرکتی کاملا مشکوک و سیستماتیک اقدام به پوشیدن جوراب شلواری هایی نمودند که منظره ی بدن نمای از زانو به پایین این پوشش ها قدری عجیب می نمود.

متاسفانه اقدامی در برخورد با این پوشش (که عملا شلوار را از زیر مانتو حذف کرده بود) از سوی هیچکدام از مبادی مسئول صورت نگرفت.

یکی از تحلیل های محتمل نیز این بود که حساسیت فضای پیش از انتخابات ریاست جمهوری و بهانه جویی دشمن برای شبطنت رسانه ای، دلیل جدی نگرفتن این آسیب اجتماعی می توانست باشد.

بهار 1392 از راه رسید و چشم مردم تهران منور به کوتاه تر شدن مانتوهایی شد که زیر آن هیچ برتن صاحبش نبود جز جوراب شلواری های سابق (که حالا نام ساپورت به خود گرفته بودند) و آرام آرام با حرکتی خزشی این ساپورت ها نه تنها آفتاب بیشتری به خود می دیدند بلکه رنگ ها و نقوش بیشتری را بر اندام باربی های تهرانی تجربه می کردند.

گاهی یک ساپورت «رنگ پا» بیننده را به اشتباه می انداخت که نکند فقط یک پیراهن بر تن فلان زن است و دیگر هیچ!

به هر روی..

پس از اعلام نتایج انتخابات خرداد 92 ، آمار ساپورتهایی که صاحبانشان مانتوها را نیز به کناری نهاده و پیراهنی کِشی و چسبان را روی ساپورت ها برتن می کردند شیب تندی به خود گرفت.

این تصاویر در فضای عمومی تهران براحتی قابل مشاهده است

حالا این روزها..

ساپورت های رنگارنگ در حال فتح خیابانهای تهران است.

اکنون به وفور دختران و زنانی در سطح شهر تهران دیده می شوند که پیراهنی کشی و مجلسی را (که هیچ ربط و شباهتی به مانتو ندارد و صرفا پیراهنی است که تا نیمی از نشیمنگاه امتداد دارد) بر تن داشته و پوشش تمامی نیم تنه ی تحتانی بدن را برعهده ی ساپورت نازک و گاها رنگ بدن خویش گذاشته اند.

روز گذشته برای دیدن فیلم «هیس!..دختر ها فریاد نمیزنند» به سینما پردیس رفته بودم تا یکی دیگر از فیلمهای سینمای مولف را ببینم.

انبوه زنان و دختران ساپورت پوشی که مردانشان با عضلات ستبر و بدنسازی شده (مردانی که حکماً به اندازه ی جوجه خروس هم غیور نبودند) دیده میشد و در این میان دخترکی با آرایشی غلیظ و موهایی افشان با ساپورتی مشکی خودنمایی می کرد چرا که با فونت نستعلیق سایز 90 و سفید روی ران ها و ساق پاهای خویش(بر روی ساپورت) اشعاری مورب و حالت ابر و باد ادبیاتی نوشته شده بود.

هرچه کردم نتوانستم قید خواندن اشعار بزنم.

دقیق تر شدم.

نوشته بود : شوش..جوادیه…راه آهن..شوش..میدان راه آهن…ترمینال جنوب..

نمی دانستم بخندم یا عصبانی شوم.

طراحی ابلیس کار خودش را برای کسانی که نمی خواهند به ساپورتها چشم بدوزند کرده بود..

چشم ها کنجکاو خواندن اشعار می شوند.

بعید نیست در آینده ی نه چندان دور که جدول متقاطع کلمات را بر روی برجستگی بدن زنان و دختران ایرانی در فضاهای عمومی شاهد باشیم.

نگرانم..

نگران شهرستان هایی که قرار است مورد حمله ی ساپورت ها قرار گیرند.

پروژه ی «حیازدایی» دشمن همچنان ادامه دارد و ما همچنان در غار اصحاب کهف خوابیم.


 

14 thoughts on “حمله لشکر ساپورت ها به تهران+عکس”
  1. اي داد و بيداد بيچاره شديم بدبخت شديم !!!! حالا چه خاكي به سرمون بريزيم !!!! كي حال داره بره جلو ساپورت پوشها رو بگيره !!! به نظر من بايد اداره اي باز بشه تحت نام ” اداره كل مبارزه با ساپورت ” زير نظر وزير ارشاد خيلي عالي ميشه جلوش رو گرفت!!!!

  2. از اسم قل مراد به نظر نمی رسید این قدر بی غیرت باشه
    به هر حال این یکی از پدیده های شومیه که ناموس جامعه رو به ابتذال می کشونه

  3. بیایم کسانی که در گسترش عفاف وحجاب شهر زحمت بی منت میکشند رو حمایت کنیم ودر جلسات کارگروه عفاف وحجاب ادارات و نهادها متخصص وکارشناس این مجموعه حرف بزنه ونظر بده .بیایم از فروشگاه فرهنگی صوت الرضا که داره میاد خیابون هراز روبروی فرمانداری که گسترش مجموعه های حجاب وعرضه محصولات مذهبی کنه حمایت بکنیم که برخود لازم دید با توکل بر خداوعنایت اهل بیت علیهم السلام فرهنگ غنی اسلام را همرا ه با خلق علوی ارائه بده .

  4. منم با قلی موافقم، تازه کلیا هم جذب کار میشن و اشتغال زایی کردیم،مثلن میتونیم به همشون یه شاخه گل بدیم و تشویقشون کنیم به جای ساپورت از شلوارهای سنبادی استفاده کنند که هم مد روزه و هم خیلی زیباتر

  5. دوست عزیز حامی روحانی ، ما هم حامی روحانی هستیم ولی شما تصورتون از آزادی
    بی بندوباری که نیست.
    اگر هست !!؟؟ مطمئنا حامیان روحانی بی بندو باری نمیخواهند جز آندسته که به اسم حامی درصدد خراب کردن وضع جامعه هستن.

    احتمالا شما از آندسته از افرادی هستید که در زمان احمدی نژاد شما رو ارشاد کردن با گشت و الان تصور میکنی با آمدن روحانی فضای جامعه بی بند و بار میشه؟
    تصور غلطی داری و مطمئنم دوست نداری مادر شما هم با این سرو وضع بیاد بیرون.

    اگر دوست نداری که برای دیگران هم نخواه و اگر هم دوست داری که باید در مرد بودن شما تآمل کرد

  6. مدعیان دوره امربه معروف گذشته است مرتدند
    یکی از بزرگترین مصیبت‌هایی که امت اسلامی به آن دچار شده است سهل انگاری بسیاری از زنان و دختران مسلمان در پوشیدن لباس‌هایی مانند لباس‌های نازک می‌باشد که بدن را نمی‌پوشانند و حجم و رنگ بدن را ظاهر می‌کند، و یا به خاطر کوتاه بودن، یا باز بودن این لباس‌ها، باعث می‌شود که بعضی از اجزاء بدن نمایان شود، و یا تنگی آن‌ها حجم بدن را نمایان می‌سازد. با نظری گذرا به فروشگاه‌های لباس زنانه حجم مصیبتی را که امت، امروزه به خاطر غریب بودن دین، بدان دچار آن شده‌اند برای ما مشخص می‌شود.به خدا قسم که اشک در چشمان هر مسلمان با غیرتی خشک می‌شود و به زبان حال می‌گوید: آیا این لباس شرم‌آور شایسته بانوان پاک‌دامن ایران اسلامی است؟ در این میان چیزی که قلب را به درد می‌آورد و جریحه‌دار می‌کند، شدت استقبال بسیاری از زنان مسلمان از این لباس‌های زشت می‌باشد، و اینکه آن‌ها در مقابل محارمشان و زنان دیگر به پوشیدن این لباس‌ها افتخار می‌کنند!
    متأسفانه عدم نظارت مسئولین باعث شده که این مد بسیار زشت و زننده گوی سبقت را برباید و مانکن های تحریک کننده در خیابان های کشور جلوی چشم جوانان ما رژه بروند. گاهی اوقات این مد زننده بسیار براق و یا بسیار نازک است که کامل جلب توجه می کند.

    مد هایی از این قبیل هدفی ندارند جز به انحراف کشاندن جوانان کشورمان. همانطور که در کشور مالزی این پوشش گریبان گیر مردم آن شده و ‌شورای فتوای مالزی اعلام کرده است: «پوشیدن شلوارهای چسبان توسط زنان و دختران این کشور اقدامی خلاف اخلاق اسلامی است و نباید انجام شود». این شورا اعلام کرده است که زنان و دختران با پوشیدن چنین لباسی موجب تحریک مردان و گسترش فساد می‌شوند. گفتنی است،‌ بعضی گروه‌های طرفدار فرهنگ غرب و عده‌ای از پیروان ادیان دیگر با شورای فتوای اسلامی مالزی در این زمینه مخالفت کرده‌اند.

    سوال اول: چرا این پوشش های زشت به راحتی در کشور ما رواج داده می شوند؟ چرا مسئولین چشم های خودشان را در مقابل این بی بندو باری ها بسته اند؟ اوج این بند و باری از کجا شروع شد؟
    سوال دوم: با وجود زشت و ناپسند و تحریک آمیز بودن این نوع حجاب و این پوشش، چرا تبلیغات آن به راحتی در وب سایت هایی که دارای مجوز می باشند صورت می گیرد؟
    سوال سوم: چرا این پوشش زننده به راحتی و سهولت در مغازه های لباس فروشی در دسترس می باشد؟
    سؤال چهارم: به دلیل غیر قانونی بودن و مخالف بودن با موازین شرعی چرا تا کنون حکمی برای جلوگیری از فروش این نوع پوشش در فروشگاه ها صادر نگردیده است؟ چرا برخورد جدی با مروجین این فرهنگ بیگانه شکل نگرفته است؟
    و اما حجاب:

    حجاب وسیله‌ای برای محدود کردن زن به خانه نیست بلکه حجاب وسیله‌ای برای حضور سالم زن در اجتماع است. ضرورت دیگر وجود حجاب از دیدگاه بسیاری از مسلمانان محدود کردن ارضای میل جنسی به محیط خانواده برای جلوگیری از فساد و بی بند و باری در جامعه است؛ از نظر مرتضی مطهری:

    اگر بی حجابی تمدن است پس حیوانات از همه متمدن تر هستند. علت اینکه در اسلام دستور پوشش اختصاص به زنان یافته است این‏ است که میل به خودنمائی و خودآرائی مخصوص زنان است. از نظر تصاحب‏ قلبها و دلها مرد شکار است و زن شکارچی، همچنانکه از نظر تصاحب جسم و تن، زن شکار است و مرد شکارچی. میل زن به خودآرائی از این نوع حس‏ شکارچیگری او ناشی می‏شود. در هیچ جای دنیا سابقه ندارد که مردان لباسهای‏ بدن نما و آرایشهای تحریک کننده به کار برند. این زن است که به حکم‏ طبیعت خاص خود می‏خواهد دلبری کند و مرد را دلباخته و در دام علاقه به‏ خود اسیر سازد. لهذا انحراف تبرج و برهنگی از انحرافهای مخصوص زنان‏ است و دستور پوشش هم برای آنان مقرر گردیده است.

    در باب پوشش لباس های تنگ به فتوای بعضی از مراجع بزرگوار نیز اشاره ای می کنیم :

    حضرات آیات:

    بهجت: پوشیدن لباس های تنگ و مهیّج برای زن و مرد جایز نیست.

    مکارم شیرازی: این گونه لباسها اشکال دارد و بر پسران و دختران و مردان و زنان مسلمان لازم است رعایت موازین عفّت اسلامى را، که مایه سعادت دنیا و آخرت آنهاست، بنمایند.

    هادوی تهرانی: برای تحقق حجاب یا پوشش مشروع باید لباس به گونه ای باشد که پوست را بپوشاند و حجم بدن را نشان ندهد. ولی برای تحقق ستر فقط پوشاندن پوست کافی است. با این وصف، پوشیدن‌ »شلوار لی چسبان» در برابر محارم بلامانع است، ولی در برابر نامحرم جایز نیست و کفایت از حجاب نمی کند.

  7. این مجریه بود شبکه یک همین حرفای عباس آقارو میزد رفت تو کیش چه افتضاحی به پا کرد

  8. مشکل مااینه که باید ببینیم حرف درسته یا نه
    اسلام با حرف کار داره اینکه یکی حرف میزنه وعمل نمی کنه مشکل دین نیست مشکل خودش هست

  9. اقا علی اگه یه مقدار شخصیت داشته باشی در مورد مادر کسی اینجوری صحبت نمیکنی شما یا از بچه های …….. هستی یا خودتو انقدر بزرگ میدونی که در مورد من قضاوت میکنی. من نظر خودمو دادم اگر شما نظر دارین نظر خودتونو بدین . من فقط میتونم بگم درود بر روحانی درود بر اصلاحات درود بر ازادی . و درود بر قصر کودک

  10. بابا بذارین هر جور که میخوان بگردند وقتی پدر و برادرشون بی غیرتند به ما چه ربطی داره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟حتما واسه هدف خاصی این لباسها رو میپوشند یا از این راه دارن کسب درامد و امرار معاش میکنند بنده خداها……..

  11. آقا این مدا تو کشورایی که از نظر جنسی آزادی دارند موردی نداره ! بابا با این کارا پدر جوونا در میاد . نه می تونن زن بگیرن! نه آزادی جنسی دارن، نه فرهنگ این پیزا هست. اونایی که می گن من جنبه ندارم واقعاً منصف نیستن یا اینکه چیزی به نام غریزه جنسی ندارن!!!!

  12. البته من قصد توهین ندارما ولی این خانومایی که بد لباس هستنداز نظر قیافه خیلی زشتند!!!!! قیافه شهر رو هم زشت می کنن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *