در پی مفقود شدن کوهنوردان ایرانی در هیمالیا، دبیر فدراسیون کوهنوردی گفت: آنها برای این صعود هیچ مجوزی از فدراسیون نگرفته بودند.
به گزارش ایسنا، در مورد مفقود شدن یک هفته‌ای سه کوهنورد تیم آرش در هیمالیای پاکستان، اظهار کرد: آنها در قالب یک گروه مستقل صعود را انجام دادند و هیچ مجوزی از فدراسیون کوهنوردی به عنوان متولی کوهنوردی کشور نگرفته بودند. البته ما به عنوان عوامل فدراسیون تمایل داریم که افراد با ارائه برنامه‌ای مدون اقدام به صعودهای مستقل داشته باشند، اما با نظارتی دقیق از سوی فدراسیون .

وی افزود: فدراسیون کوهنوردی بر حسب وظیفه‌ای که دارد وظیفه انسانی خود می‌داند که به همه کسانی که چنین مشکلاتی دارند کمک کند حال چه مجوز گرفته باشند و چه مجوز نداشته باشند، اما اگر این گروه‌ها مجوز داشته باشند برخی کارها را راحت‌تر می‌توان هماهنگ کرد.

دبیر فدراسیون کوهنوردی در پاسخ به این سوال که گروه‌ها برای اخذ مجوزهای لازم از فدراسیون از چه زمانی باید اقدام کنند؟ افزود: طبق بخشنامه‌های فدراسیون کوهنوردی این زمان حدود شش یا هفت ماه قبل از صعود است که ابتدا بخشی از این زمان مربوط به زمان انجام کارهای اداری و کارشناسی لازم در وزارت ورزش و جوانان است.

وی با اشاره به این که در صورت دریافت اخبار جدید در مورد این سانحه، اخبار آن روی سایت فدراسیون قرار داده خواهد شد، یادآور شد: برای این که اخبار به صورت دقیق و صحیح در اختیار علاقمندان قرار گیرد تمام اطلاعات و اخبار لازم در مورد این حادثه روی سایت فدراسیون قرار داده شده و پیگیری‌های لازم توسط فدراسیون در حال انجام است. اگر اخبار جدیدی به دست آید روی سایت فدراسیون قرار می‌دهیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *