ویلیام برنز، معاون وزیر خارجه ایالات متحده آمریکا عصر یکشنبه 14-7-2013 طی سفری که از پیش اعلام نشده برای دیدار و گفت و گو با نخست وزیر موقت مصر وارد این کشور شد.
این اولین دیدار یک مقام بلند پایه آمریکایی از مصر پس از برکناری محمد مرسی از سمت ریاست جمهوری این کشور است. این سفر که دیروز آغاز شد تا روز سه شنبه ادامه خواهد یافت.

به گزارش العربیه برنز با یک هواپیمای اختصاصی از آتن پایتخت یونان وارد قاهره شد و مورد استقبال اعضای سفارت آمریکا در مصر قرار گرفت.

خبرگزاری رویترز عصر یکشنبه گزارش داد که وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرده است که ویلیام برنز معاون این وزارت خانه برای دیدار با مقامات دولت انتقالی، رهبران جامعه مدنی و بازرگانان مصری در هفته جاری به این کشور سفر خواهد کرد.

وزارت امور خارجه آمریکا تاکید کرد:” تمام دیدارهای معاون وزیر بر این پایه استوار خواهد بود که به همه اطمینان دهد آمریکا از مردم مصر پشتیبانی می کند و از آنها (طرف های مورد  ملاقات) خواهد خواست که به همه خشونت ها در این کشور پایان دهند . از مقامات موقت مصری نیز خواسته خواهد شد که هر چه زودتر انتخابات برگزار کرده و قدرت را به نمایندگان منتخب مردم منتقل کنند”.

این گفته ها در شرایطی بیان می گردد که طبق قوانین آمریکا، دولت این کشور حق حمایت از دولت هایی که با کودتا به قدرت می رسند را ندارد.

وزارت امور خارجه آمریکا در باره دیدار برنز با ژنرال سیسی، فرمانده ارتش مصر، که مرسی را از ریاست جمهوری این کشور برکنار کرده توضیحی نداده است.

پیش بینی می‌شود که هزاران تن از حامیان محمد مرسی و اخوان المسلمین در اعتراض به “حمایت ایالات متحده از نظامیان” به خیابان‌ها بیایند.

در همین حال در قاهره اعلام شد که دولت موقت مصر روز چهارشنبه مراسم تحلیف به جا خواهد آورد.

One thought on “ویلیام برنز معاون وزیر خارجه آمریکا وارد قاهره شد”
  1. در هر حال در اول صف قرار داره! چه مارمولای هستن این گاوچرونها! ما هم گاوچرون داریم! دست چپ و راستشون رو در سیاست بلد نیستن! گاف میدن در حد المپیک!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *