مدیر کانون ادبی زمستان و از مسئولان برگزاری نخستین همایش ملی مردمی شعر ولایت از نمایش 30 قطعه عکس منتشر نشده از مقام معظم رهبری در این همایش که فردا در تالار شمس برگزار می شود، خبر داد.

به گزارش  مهر، نشست خبری همایش ملی مردمی شعر ولایت (حدیث سرو) صبح امروز دوشنبه 17 تیرماه با حضور یوسفعلی میرشکاک دبیر علمی همایش، سجاد عزیزی آرام مدیر کانون ادبی زمستان و مظاهری در سالن اشراق تالار ایوان شمس در تهران برگزار شد.

در ابتدای این کنفرانس خبری سجاد عزیزی آرام با تاکید بر اینکه قصد برگزار کنندگان همایش ملی مردمی شعر ولایت این بوده که ارگان های دولتی در برپایی آن سهم و دخالتی نداشته باشند گفت:  این همایش به صورت کاملاً مردمی برگزار خواهد شد.

به گفته وی طرح این همایش دو سال پیش در کانون ادبی زمستان  مطرح شد و هم اکنون به نتیجه رسیده است.

مدیر کانون ادبی گلستان همچنین گفت: تا کنون همایش هایی در حوزه شعر ولایت برگزار شده اما بیشتر منطقه ای و حتی در سطحی کمتر از منطقه ای بوده است به همین خاطر تصمیم گرفتیم یک همایش ملی در این حوزه برگزار کنیم و در همین راستا از شاعران سراسر کشور هم دعوت به عمل آمده است.

عزیزی آرام در عین حال یادآور شد: ما برای تهیه آثار این همایش فراخوانی نداده ایم چرا که سعی نکردیم دوستان شاعر را در وضعیتی بگذاریم که در هر شرایطی در حوزه شعر ولایت شعر بسرایند و برای ما بفرستند اما شعرهایی که تا کنون سروده شده است جمع آوری شد و از بین آنها آثار مرتبط با بحث ولایت و ولایتمداری جمع آوری شد.

وی همچنین یادآور شد: ما سعی کردیم شعرهایی را جمع آوری کنیم که درباره شخص ولی فقیه نباشد.

مدیر کانون ادبی زمستان با اشاره به اینکه کانون متبوعش یک کانون مردم نهاد است، گفت: یکی از دلایلی که ما را به سمت برگزاری همایش ملی- مردمی شعر ولایت کشاند، همین مردم نهاد بودن کانون ادبی زمستان بود.

همچنین به گفته عزیزی آرام در همایش مذکور که عصر فردا سه شنبه 18 تیرماه با حضور جمعی از شاعران حوزه شعر ولایت و علاقمندان این عرصه در سالن اصلی تالار ایوان شمس برگزار خواهد شد، 30 قطعه از عکس های منتشر نشده مقام معظم رهبری به معرض دید عموم در خواهد آمد.

وی اضافه کرد: در همایش شعر ولایت از کتاب حدیث سرو که شامل آثار برگزیده این همایش است رونمایی خواهد شد. نمایش مستند “مقام معظم رهبری و آرمیتا” به کارگردانی احمد عبدالرحیمی از دیگر برنامه های این همایش است .

به گفته مدیر کانون ادبی زمستان برای همایش شعر ولایت 400 اثر گردآوری شد که از میان آنها حدود 50 شعر انتخاب و در کتاب حدیث سرو تدوین شد.

عزیزی همچنین گفت:  ما برای اینکه همایش شعر ولایت وجه ممیزی هم داشته باشد بخش های دیگر را هم درگیر کرده ایم و در همین خصوص هنرمندان حوزه های خوشنویسی و نقاشی و موسیقی آثار خود را در قالب یک پکیج به حاضران در همایش ارایه خواهند کرد.

وی دلیل انتخاب یوسفعلی میرشکاک را به عنوان دبیر عملی همایش شعر ولایت، تلاش های او در حوزه شعر ولایت عنوان کرد و یادآور شد: در همایش مذکور دو نماهنگ هم شامل تصاویری از مقام معظم رهبری همراه با آواز محمد اصفهانی و زنده یاد محمد نوری پخش خواهد شد.

اجرای موسیقی بر اساس ترانه ای از حامد عسگری و خوانندگی شهرام صدیق و با مضمون امیرالمومنین علی(ع)، از دیگر برنامه های شعر ولایت بود که مدیر کانون ادبی زمستان به آن اشاره کرد.

سجاد عزیزی آرام همچنین از تقدیر از سه چهره پیشکسوت عرصه شعر ولایی شامل مشفق کاشانی، حمید سبزواری و عباسعلی براتی پور در همایش مذکور خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *