شبکه های تلویزیونی عرب زبان از برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر و تعلیق قانون اساسی این کشور خبر دادند.

به گزارش هراز  به نقل از شبکه های عربی، وزیر دفاع مصبر امشب با قرائت بیانیه ای برکناری محمد مرسی از ریاست جمهوری مصر را اعلام کرد. ارتشبد عبدالفتاح السیسی در این بیانیه که با حضور شیخ الازهر، رهبر مسیحیان مصر و رهبران احزاب سیاسی قرائت کرد با اشاره به تعلیق قانون اساسی اعلام کرد که رئیس دادگاه عالی قانون اساسی در مرحله انتقالی به طور موقت ریاست جمهوری را بر عهده خواهد گرفت.

وزیر دفاع در این بیانیه ضمن تشریح نقشه راه سیاسی برای آینده مصر گفت: به زودی دولت قدرتمندی تشکیل خواهد شد و کمیته ای از حقوقدانان، قانون اساسی جدید را تدوین خواهد کرد.

وزیر دفاع مصر در بیانیه نیروهای مسلح، تشکیل کمیته آشتی ملی با شرکت همه نخبگان سیاسی، برگزاری انتخابات زودهنگام ریاست جمهوری و پارلمانی را مورد تاکید قرار داد. وی همچنین تاکید کرد با هر گروه و هر مجموعه ای که بخواهد امنیت مصر را مخدوش کند به شدت برخورد خواهد کرد.

بنابراین گزارش به دنبال برکناری محمد مرسی میلیون ها نفر از اهالی قاهره که در میدان التحریر قاهره تجمع کرده بودند برکناری مرسی را جشن گرفتند. طبق گزارشات، همچنین احمد الطیب شیخ الازهر، تواضروس رهبر قبطی های مسیحی مصر و محمد البرادعی رئیس حزب الدستور با قرائت بیانیه های جداگانه ای ضمن دعوت از مردم به خویشتن داری بر ضرورت آشتی ملی و برگزاری انتخابات زودهنگام و پرهیز از اختلافات سیاسی تاکید کردند.مهر

One thought on “محمد مرسی برکنار شد/ قانون اساسی به حال تعلیق درآمد”
  1. سخنانی که محمدمرسی درشروع سخنرانی خودبه دستورسلفی های تکفیری دراجلاس تهران برزبان آوردودل بسیاری از……..رابه دردآوردنتیجه آن بیانات واعمال جزاین نبود.تاخدایاراست باسلطان،مپیچ/ورخدابرگشت،صدسلطان به هیچ.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *