رييس سابق دستگاه جاسوسي اسراييل در ادامه با اشاره به اينكه موقعيت استراتژيك كنوني رژيم اسراييل در بدترين شرايط تاريخي خود قرار دارد ، اذعان کرد كه تل آويو خود مسبب به وجود آمدن چنين شرايط خطيري است .

مئير داگان رييس سابق سازمان جاسوسي اسراييل (موساد) كه در ماه هاي گذشته اظهارات او مورد انتقاد جدي برخي مقامات رژيم اسراييل قرار گرفته بار ديگر درباره برنامه هاي هسته اي ايران و موضع اسراييل در قبال آن اظهار نظر كرد.

عصر ايران: داگان در اظهارات جديد خود در اين باره گفت كه حمله نظامي به تاسيسات هسته اي ايران از گزينه هاي ترجيحي اسراييل نيست و هنوز ابزارها و روش هاي موثرتري از برخورد نظامي وجود دارد.

داگان در ادامه افزود كه ايران هنوز تا رسيدن به نقطه غير قابل بازگشت در برنامه هاي هسته اي خود فاصله دارد ولي موقعيت اين كشور در پيچيده ترين شرايط خود پس از انقلاب اسلامي است.

رييس سابق دستگاه جاسوسي اسراييل در ادامه با اشاره به اينكه موقعيت استراتژيك كنوني رژيم اسراييل در بدترين شرايط تاريخي خود قرار دارد ، اذعان کرد كه  تل آويو خود مسبب به وجود آمدن چنين شرايط خطيري است .

وي به عنوان نمونه به اقدام داني آيالون معاون وزير خارجه اسراييل در سال گذشته براي تحقير عامدانه سفير تركيه در تل آويو با نشاندن وي در يك صندلي كوتاه تر از صندلي خود اشاره كرد و با نابخردانه خواندن چنين اقداماتي گفت كه هيچ ضرورتي نداشت تا اسراييل به دست خود روابطش را با تركيه دستخوش آسيب كند.

اظهارات داگان روز دوشنبه انجام شد يعني همان روزي كه لئون پانه تا وزير دفاع آمريكا در اسراييل بود تا با مقامات اين رژيم درباره موضوع هسته اي ايران و شرايط پيچيده منطقه و موضوع تشكيل كشور فلسطين بحث و گفتگو كند.

پانه تا در اسراييل در يك كنفرانس خبري با اشاره به مخالفت واشنگتن نسبت به حمله احتمالي اسراييل به تاسيسات هسته اي ايران به مقامات تل آويو در اين باره هشدار داد.

پانه تا كه در كنفرانس خبري مشترك با همتاي اسراييلي خود سخن مي گفت افزود كه هر گونه اقدام براي مقابله با برنامه هاي هسته اي ايران بايد با موافقت و اجماع جامعه جهاني صورت بگيرد.

رييس سابق موساد پيش از اين نيز با احمقانه خواندن ايده حمله نظامي به ايران واكنش گسترده برخي مقامات تل آويو را برانگيخته بود و حتي برخي گزارش ها از توقيف پاسپورت ديپلماتيك او خبر داده اند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *