خبرگزاری رویترز گزارش داد که افراد مسلح اوایل امروز(سه‌شنبه) به کاخ ریاست جمهوری افغانستان حمله کردند به طوری که صدای چند انفجار و تیراندازی نیز شنیده شد. طالبان با قبول مسئولیت این عملیات، گفته‌ به ساختمان وزارت دفاع و هتل آریانا، مقر سازمان سیا در کابل نیز هم حمله کرده‌اند.

 

 

 

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خبرنگار خبرگزاری رویترز اعلام کرد که این حمله ساعت 6:30 (به وقت محلی) در درب شرقی کاخ ریاست جمهوری افغانستان آغاز شد. گفته شده در زمان حمله، خبرنگاران برای حضور در کنفرانس خبری حامد کرزای، رئیس‌جمهوری افغانستان و جیمز دابینز، نماینده ویژه آمریکا در امور افغانستان و پاکستان تجمع کرده بودند.

 

 

 

 

 

هنوز به طور دقیق مشخص نشده که آیا در زمان این حمله کرزای در کاخ ریاست جمهوری افغانستان حضور داشته یا خیر.

 

 

 

خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز گزارش داد، طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد به یکی از امن‌ترین مناطق در کابل با حمله انتحاری حمله کرده است.

 

 

 

این خبرگزاری گزارش داد که به دنبال این حمله چندین انفجار در نزدیکی درب شرقی کاخ ریاست جمهوری افغانستان رخ داد.

 

 

 

خبرنگار بی بی سی نیز اعلام کرد مهاجمان با نگهبان‌های کاخ و نیز نیروهای آمریکایی وابسته به سازمان سیا که در آن نزدیکی مستقر هستند، درگیر شدند.

 

 

 

طالبان گفته به غیر از کاخ ریاست جمهوری، ساختمان وزارت دفاع و هتل آریانا را که دفتر سازمان سیا در آن واقع است هدف قرار داده است.

 

هنوز از تلفات احتمالی گزارشی منتشر نشده است.

 

 

 

جیمز دابینز از قطر به کابل سفر کرده و قرار است درباره مذاکرات صلح با حامد کرزای گفت‌وگو کند.

 

 

 

دابینز پس از گشایش دفتر گروه طالبان به دوحه، پایتخت قطر، سفر کرد و قرار بود با نمایندگان این گروه دیدار کند، اما جنجال بر سر چگونگی گشایش دفتر طالبان، مانع این دیدار شد.

 

 

 

در پی حمله بامداد سه شنبه، هر دو کنفرانس خبری به تعویق افتاد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *