هراز نیوز : همه ساله آذین بندی خیابان امام خمینی (ره) (هراز ) در نیمه شعبان و سالروز ولادت منجی عالم بشریت حضرت مهدی (عج) جلوه خاصی به شهر دارالمومنین و هزار سنگر آمل می بخشید .

خصوصا اینکه این خیابان هم در ورودی شهر قرار دارد و میزبان خیل مسافران  می باشد و هم از پرتردد ترین خیابان های اصلی شهر به حساب می آید .

نیمه شعبان سالهای گذشته آذین بندی و چراغانی معابر و بلوار اصلی خیابان هراز یا امام خمینی جلوه دیگری به شهر می بخشید و عطر و بوی نیمه شعبان را بهتر ومناسب تر به مشام می رساند .

اما امسال گویا خبری از چراغانی نبود از ابتدا که پیگیر عدم بی رمقی در استقبال نیمه شعبان در این خیابان شدیم بر این بارو بودیم که این حرکت در سنوات گذشته از سوی شهرداری و یا سایر نهاد های پرادعای دولتی که در ارائه گزارش مانند خود نظیر ندارند صورت گرفته است .هراز

اما نتیجه پیگیری های هراز نیوز چیز دیگری را روشن کرد ، چراغانی و اذین بندی نه کار شهرداری بود و نه کار ارگان دولتی ، این حرکت پسندیده از سوی شخصی غیر آملی به نام حاج آقای قمی صورت می گرفت .

این عاشق ولی عصر هر ساله پیش قدم میشد و با مساعدت   اهالی و پیشوران این خیابان تمام هماهنگی های لازم را خودش شخصا انجام می داد و از میدان 17 شهریور تا میدان قائم را چراغانی می کرد .

اما حاجی  قمی یکسالی است که از آمل نقل مکان کرده و دیگر چراغانی خیابان هراز برای نیمه شعبان متولی ندارد.

هرا زنیوز برای این محب ولی عصر آرزوی  سلامتی می کند و امیدوارست غیرت مثال زدنی این بزرگ مرد در مسئولان شهر و اهالی متدین این خیابان  شعله ور شود و همتی مضاعف نمایند تا شاهد چراغانی و اذین بندی این خیابان باشیم تا شاید چند روزی هر چند کوتاه یاد ولی عصر در این خیابان مترنم شود .

م اکبرپور هراز نیوز

7 thoughts on “دلیل خاموشی نیمه شعبان در خیابان هراز آمل + (عکس)”
  1. حاج اقا قمی بعلت بیماری و پا درد شدیدشان که از اثار انقلاب میباشد نتوانست این امر مهم را انجام دهد در ضمن نام ااصلی ایشان حاج احمد رفیق میباشد ولی جون از اهالی روستای کرمچگان قم هستند در امل به حاجی قمی معروف شده اند امیدوارم تمامی دوستان برای سلامتی این محب اهل بیت دعا نمایند

  2. کوتاه گفته هاي آيت الله بهجت در باره امام زمان

    *ما در درياي زندگي در معرض غرق شدن هستيم؛ دستگيري وليّ خدا لازم است تا سالم به مقصد برسيم. بايد به وليّ عصر (عج) استغاثه کنيم که مسير را روشن سازد و ما را تا مقصد، همراه خود ببرد.
    * دعاي تعجيل فَرج، دواي دردهاي ما است.
    * با وجود اعتقاد داشتن به رئيسي که عينُ الله الناظره است، آيا مي توانيم از نظر الهي فرار کنيم و يا خود را پنهان کنيم؛ و هر کاري را که خواستيم، انجام دهيم؟! چه پاسخي خواهيم داد؟!
    * علايمي حتميّه و غير حتميّه براي ظهور آن حضرت ذکر کرده اند. ولي اگر خبر دهند فردا ظهور مي کند، هيچ استبعاد ندارد! لازمه اين مطلب آن است که در بعضي علايم، بَداء صورت مي گيرد و بعضي ديگر از علايم حتمي هم، مقارن با ظهور آن حضرت اتفاق مي افتد.
    * انتظار ظهور و فرج امام زمان (عج)، با اذيّت دوستان آن حضرت، سازگار نيست!
    * مهمتر از دعا براي تعجيل فرج حضرت مهدي (عج)، دعا براي بقاي ايمان و ثبات قدم در عقيده و عدم انکار حضرت تا ظهور او مي باشد.
    * افسوس که همه براي برآورده شدن حاجت شخصي خود به مسجد جمکران مي روند، و نمي دانند که خود آن حضرت چه التماس دعايي از آنها دارد که براي تعجيل فَرَج او دعا کنند!
    * قلبها از ايمان و نور معرفت خشکيده است. قلب آباد به ايمان و ياد خدا پيدا کنيد، تا براي شما امضا کنيم که امام زمان (عج) آن جا هست!
    * اشخاصي را مي خواهند که تنها براي آن حضرت باشند. کساني منتظر فرج هستند که براي خدا و در راه خدا منتظر آن حضرت باشند، نه براي برآوردن حاجات شخصي خود!
    * چه قدر بگوييم که حضرت صاحب (عج) در دل هر شيعه اي يک مسجد دارد!
    * هر کس که براي حاجتي به مکان مقدّسي مانند مسجد جمکران مي رود، بايد که اعظم حاجت نزد آن واسطه فيض، يعني فرجِ خود آن حضرت را از خدا بخواهد.
    *حضرت غائب (عج) داراي بالاترين علوم است؛ و اسم اعظم بيش از همه در نزد خود آن حضرت است. با اين همه، به هر کس که در خواب يا بيداري به حضورش مشرّف شده، فرموده است: براي من دعا کنيد!
    * راه خلاص از گرفتاري ها، منحصر است به دعا کردن در خلوات براي فرج وليّ عصر (عج)؛ نه دعاي هميشگي و لقلقه زبان… بلکه دعاي با خلوص و صدق نيّت و همراه با توبه

  3. يا لثارات الحسين

    « يا لثارات الحسين» شعاري است كه هميشه در خون شيعه مي جوشد : (بياييد به طلب خون حسين). اين شعار شورآور ، از ظهر عاشورا از درون خاك كربلا برخاست و همين شعار است كه شورشيان دوران شورش بزرگ، شورش مهدي(عج) نيز سر خواهند داد.
    امام جعفرصادق(ع) مي فرمايد:«…ياران مهدي مرداني هستند پولاد دل و همه وجودشان يقين به خدا، مرداني سخت تر از صخره ها… اين مردان تنها از خدا مي ترسند و فرياد «لا اله الا الله» آنان بلند است و همواره در آرزوي شهادت و كشته شدن در راه خدايند . شعار آنان « يا لثارات الحسين» است.
    («بحارالانوار»،ج52، ص308)

  4. کرعه

    طبق روایات و احادیث یکی از اقامتگاههای امام قائم (عج) مکانی به نام «کرعه» است.

    مرحوم مجلسی در «تذکرةالأئمّة»، از کتب اهل سنّت نقل می کند که حضرت مهدی علیه السّلام در غیبت کبری در قریه ای به نام «کرعه» اقامت می کند. («العبقری الاحسان»، ج ۲، ص ۱۳۴)

    گویا «کرعه» قریه ای در یمن است. («المجالس السّنیّة»، ج ۵، ص ۷۰۸)

  5. باسلام:ميلادنوربرشماوشيعيان مباركباد. بااين خبرميخواهيدبگوئيدشهرستان آمل عاشق مهدي (عج)ندارد؟فقط يك نفربود وآن هم رفت؟اهالي خوب خيابان هراز در مصرف برق صرفه كردندتا شايداقتصادكشورخوب بشه؟آنها دنبال شادي هاي پوچي مثل قهرماني فوتبال وچهارشنبه سوري وامثال آن هستندتانظم وامنيت شهر رابهم بزنند نه جشن ميلادها؟كاش مي آمديدخيابان طالب آملي وكوچه تختي را ميديديدوآن وقت درباره آمل قضاوت ميكرديد؟براي همه عزيزان آملي آرزوي موفقيت ميكنم باتشكر

  6. حاجی قمی تو آمل نیست ولی لوازم ووسائلی که طی چندین سال زحمات این محب امام زمان تهیه ونگهداری ودرایام اعیاد شعبانیه زینت بخش خیابان امام خمینی بوده که همراه خودش نبرد یعنی تواین شهر کسی نیست که زحمات چنیدین ساله این بنده خدا که سالها یک تنه شاهد علم شدن جشن امام زمان وآذین بندی خیابان امام توسط او بودیم رو ادامه بده واز کلیه امکاناتی که تحویل یکی از ادارات شهر آمل شده والان داره تو پارکینگ اداره مزبور خاک میخوره وازبین می ره استفاده بشه!!!!!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *