هرازنیوز:(محمد مبرا)
….. از طرف دیگر ، اخیراً اپیدمی تبلیغاتهای عجیب و غریب از جمله تیپ های هالیوودی و بالیوودی در عکسها و پوسترهای تبلیغی ، استفاده از پالتوهای فاخر در فصل گرم سال ! سوء استفاده از نام و محبوبیت و سرشناس بودن پدر و اجداد….
بد اخلاقی های سیاسی و فرهنگی یکی از مواردی است که در روزهای انتخابات بیشتر به چشم می آید که خود می تواند ناشی از عدم سازماندهی صحیح احزاب ، گروهها و جریان های فکری و معضلات فرهنگی و عدم آگاهی در جامعه باشد.
آنچه در انتخابات اخیر شورای شهر خاطر دلسوزان را آزار می داد ، تبلیغات غیر واقعی و هزینه های سر سام آور برخی ها بود که این سئوال را در ذهن ایجاد می کرد که در چهار سالی که اگر آن فرد پیروز شود ! به چه میزان حقوق دریافت خواهد کرد که اینگونه هزینه های چند صد میلیونی را به جامعه و حلقه ی اطرافیان خود تحمیل می کند ؟
در شبهای آخر تبلیغات اگر همشهریان عزیز ، از خیابانهای اصلی شهر عبور می کردند، انبوه پوسترهایی که روی اسفالت خیابانها ریخته شده بود را می دیدند، درمی یافتند که چرا برخی ها برای تهیه لوازم التحریر و کتاب و دفتر دانش آموزان و دانشجویان خود دچار مشکل هستند، که بی شک همه ی این کاغذها و پوسترها از قطع درختان جنگلی و از یارانه اختصاص داده شده برای همه افراد جامعه تهیه شده است . آنجا که علی (ع) می فرماید : هرگاه دیدید که قصری ساخته شد بدانید در جایی دیگر خانه ای ویران شد ! شاید اگر اینهمه هزینه های میلیاردی که فقط در شهر ساری اتفاق افتاد را به عمران و آبادی شهر اختصاص می دادند مشکلات بزرگی در شهرها نبود که این تعداد افراد برای رفع آن احساس تکلیف کنند! و کاندید شوند .
حال با یک حساب سر انگشتی در می یابیم که هزینه تبلیغاتها گاهاً تا چندین برابر حقوقی است که فرد در صورت راهیابی به شورا در مدت چهار سال دریافت خواهد کرد. باور این نکته بسیار سخت است که قبول کنیم افرادی که چنین روشی دارند بنا را به خدمت به مردم و احساس تکلیف گذاشته باشند.
از طرف دیگر ، اخیراً اپیدمی تبلیغاتهای عجیب و غریب از جمله تیپ های هالیوودی و بالیوودی در عکسها و پوسترهای تبلیغی ، استفاده از پالتوهای فاخر در فصل گرم سال ! سوء استفاده از نام و محبوبیت و سرشناس بودن پدر و اجداد (گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل ) و توزیع کارت شارژ و شیرینی و شربت و بستنی بگیر تا توزیع خودکار و مسواک ! و خیلی از اقلام دیگر که همه ی اینها نشان می دهد که شاید فرد توانایی و مدیریتی در خود نمی بیند که تنها با این روشها می خواهد خود را به جامعه معرفی کند.
و باید گفت که شاید همه تقصیرها هم بر گردن این افراد نباشد ،که مسئولین باید فضا و میدانی مانند متینگهای انتخاباتی در مساجد و مدارس و دانشگاههای شهر را در نظر بگیرند که کاندیدا بتوانند برنامه ها و سیاست های خود را بهتر ارائه کنند و مردم هم مجبور نباشند تنها به چند عکس و پوستر و ظاهر و شعارهایشان رای دهند و این عالیجنابان پالتو پوش هم وقتی میدان را جدی می دیدند برای عرضه خود سراغ شومن ها و گروههای موسیقی نمی رفتند و در فضای کارشناسی تر و جدی تر برنامه های خود را برای مردم ارائه میکردند.
این انتخابات با همه کم و کاستی های فرهنگی اش گذشت اما شایسته است مسئولین محترم برای جلوگیری از اصراف هم که شده با برنامه ریزی صحیح جلوی این روشهای معیوب تبلیغاتی را در آینده بگیرند تا هم کاندیدا تبلیغ مناسب تر و واقعی تری انجام دهند و هم مردم انتخاب بهتر .
واقعا چرا همه در باد حضور پر شکوه مردم خوابیده اند و کسی به این موارد هیچ توجه نمی کند واقعا این دوره یکسری از عجیب ترین تبلیغ های شورای شهر را در اکثر شهرها دیدیم . اس ام اس می امد که ما را قسم می دادند به فلان کس رای بدهیم
یا اینکه یه بنده خدا در تمام تبلیغات خود و هر جا که می رفت نوروز را با خود می برد و …
چه کسی اینها رو تایید میکنه ؟ بعضی هاشون همه جور پرونده داشتند چرا کسی نظارتی نمی کرد واقعا خدا به ما رحم کرد که خیلی ها رای نیاوردند . البته متاسفانه خیلی از این ادم های پرونده دار رای هم اوردند
هراز نیوز عزیز از اینکه در این هیاهوها به مسئله فرهنگی که منشا همه ی مشکلاتمان است توجه می کنید جای تشکر دارد
اتفاقا تو شهر ما هر کی خرج کرد رای نیاورد و کسانی رای اوردن که کمترین هزینه ها رو کرده بودن این رفتار مردم خودش یه معنی و مفهومی داره که بقول قرائتی پلو می خورن و رای نمی دن