هجوم بی سابقه گرگها به بخش کوهسرخ روستاییان به ویژه دامداران این منطقه را با مشکلات عدیده ای روبرو کرده است.

به گزارش هراز نیوز به نقل از  مهر، چند نفر از اهالی کوهسرخ با مراجعه به دفتر خبرگزاری مهر در مشهد با اظهار نگرانی از وجود گرگهای گرسنه در بخش محروم کوهسرخ اظهار داشتند: وجود دسته های گرگ در منطقه آرامش را از دامداران گرفته و آنان حتی در روز نیز مجبورند برای چرای دام های خود چند نفر همراه با خود ببرند.

یکی از اهالی روستای طرق، دهستان کوهسرخ که گرگها با حمله به گله گوسفندانش، پنج راس از دامهایش را زخمی کرده بود، به خبرنگار مهر گفت: ما در روز امنیت نداریم چه رسد به اینکه خواسته باشیم شب به چرای گوسفندان بپردازیم.

وی می گوید: در حال حاضر دامداران جزء این منطقه برای نگهداری از دام های خود جانشان را به خطر انداخته و در چند مورد گرگها به صاحبان گله ها حمله ور شده اند.

وی می گوید: موضوع را به مسئولان ذی ربط منتقل کرده ایم، تاکنون هیچ اقدامی از سوی آنان صورت نگرفته است.

شایعه رها سازی گرگها توسط محیط زیست/ گرگها با حیوانات بومی منطقه متفاوت هستند

در همین حال یکی از این روستاییان مدعی شد که سازمان محیط زیست خود اقدام به رها سازی چند قلاده گرگ کرده است تا نسل این حیوان درنده در منطقه حفظ شود.

موضوع را با چند تن از اهالی شورای این بخش در میان گذاشت یکی از اهالی شورا که خواست نامش فاش نشود با تایید رها سازی این گرگ ها به خبرنگار مهر گفت: روستاییان نمونه ای از این گرگها را که متفاوت هستند، مشاهده کرده اند.

محمد احمدی از معلمان منطقه هم ضمن انتقاد از اقدام محیط زیست اظهار داشت: رها سازی این حیوانات در منطقه ای که مردمانش در فصل پاییز بیشتر به دامداری مشغولند یک اقدام غیر کارشناسی است.

با ناامن شدن منطقه در پی هجوم گرگها، هم اکنون کشاورزان و باغداران این منطقه فقط در طول روز آن هم با ترس و لرز اقدام با آبیاری مزارع و باغ های خود می کنند و آبیاری باغات و مزارع خود را در طول شب متوقف کرده اند، این در حالی است که منطقه در پی بروز خشکسالی اخیر با کمبود آب کشاورزی مواجه است.

گفتنی است، بخش کوهسرخ از توابع بخش کاشمر، 50 هزار نفر جمعیت را در خود جای داده است که اغلب مردم آن به کشاورزی و دامداری اشتغال بکار دارند.

بخش کوهسرخ که در شمال کاشمر قرار دارد و 30 روستا را در خود جای داده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *