روزنامه «گاردین» در مقاله‌ای به قلم «مت ولز» به بررسی درگیری‌های وال‌استریت در آمریکا پرداخته و ابعاد و علل آن را بررسی می‌کند.

پلیس نیویورک متهم به استفاده از روش‌های خشونت آمیز و ظالمانه و بازداشت 80 نفر در تظاهرات روز شنبه شده است که شعار آن «وال‌استریت را اشغال کنید» بود. تظاهرات ضد سرمایه‌داری که تقریبا در طول هفته گذشته به طور ثابت ادامه داشته است، اکنون صورت زشتی به خود گرفته است. یک فایل در یوتیوب افسران پلیس را نشان می‌دهد که به گروهی از دختران معترض جوان که در حلقه محاصره قرار گرفته‌اند با ضربات مداوم چماق حمله می‌کنند.

رسانه‌ها در نیویورک متهم به تاخیر در پوشش خبری تظاهرات شده‌اند که به مدت یک هفته در جریان بوده است، اما از آنجا که این تظاهرات باعث هرج و مرج و بستن خیابان‌ها شده است، رسانه‌های محلی توجه بیشتری به این مساله نموده‌اند.

به گزارش رویترز، تظاهرکنندگان در اعتراض به «طرح نجات بانک‌ها، بحران وام مسکن و اعدام تروی دیویس توسط ایالت جورجیا» به خیابان‌ها آمدند.  سخنگوی تظاهرات «پاتریک برونر» واکنش پلیس را «به شدت خشونت آمیز» خواند و ضمن انتقاد از آن ابراز داشت که معترضان قصد داشتند تا آرام باقی بمانند.
به گزارش آسوشیتدپرس، معترضان، اهداف خود را در تابلوهایی که در دست داشتند بیان نمودند: «بر ثروتمندان مالیات اعمال کنید» یا «ما پول برای بهداشت و درمان می‌خواهیم، نه برای رفاه شرکت‌ها».
تظاهرکنندگان اغلب جوانانی بودند که پرچم‌های آمریکا را حمل می‌نمودند و تابلوهایی با شعارهایی ضد شرکت‌های بزرگ در دست داشتند. آنها شعار می‌دادند «وال‌استریت را اشغال کنید».

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *