به گزارش مشرق، شهرام آزادی – عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی – در گفتوگو با ایسنا، در این باره اظهار کرد: خودروهای هندی کیفیت پایینی داشته و واردات آنها به صلاح صنعت خودرو داخلی نخواهد بود.
وی ادامه داد: صنعت خودروی هند اگرچه در بخش خودروهای الکتریکی و نانو به توفیقاتی دسته یافته اما در رابطه با تولید خودروهای معمولی صنعتی عقب مانده محسوب میشود.
آزادی با بیان اینکه خودروهای هندی از قیمت پایینی برخوردار هستند، خاطرنشان کرد: اما در مقابل کیفیت این خودروها پایین بوده و حتی پایینتر از برخی خودروهای قدیمی در حال تولید در داخل کشور است.
وی ادامه داد: قطعات هندی نیز از کیفیت لازم برخوردار نیستند بهگونهای که قطعهسازان ایرانی از لحاظ دانش فنی و سطح کیفی در حد قابل ملاحظهای پیشرفتهتر از آنها هستند.
عضو هیات علمی گروه خودرو دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی تصریح کرد: هماکنون نیز شاهد واردات برخی قطعات خودرویی از هند هستیم که در بررسیهای صورت گرفته کیفیت آنها تایید نشده و تاثیرات نامطلوبی بر کیفیت خودروهای داخلی داشتهاند.
تا بحال بازار برادارن مومن چینی بودیم و فاجعه تا آنجا بود که صلوات شمار مسلمانان را چینی ها تولید می کنند و به قیمت ده هزار تومان به مسلمانان می فروشند.. تازه بعضی وقتها صلوات شمارشان اشتباه هم می اندازد.. خدا اون دنیا یقه ی ما رو میگیره یا برادران مومن چینی مارو نمیدونم.
———————
با ورود ماشین های چینی پلیس راهنمایی و رانندگی دیگه راحت میشه.. هر وقت آمار تصادفات و کشته ها رو نتونست کنترل کنه می ندازه گردن برادران تولید کننده و مومن هندی ما..
—————–
حالا بحث اینجاست که در ازای واردات خودرو چی باید بدیم..؟
———–
کاش بجای ارض از ما مسوولان نخبه مارو بخوان.. هنود رو آباد میکنن ها… سه چهار تا از مسوولان اداره ی ارشاد یا حتی صنایع خودمون رو اگه بفرستیم هند اونجا هم مثه ایران پله های ترقی رو فورایکس لارج طی میکنن و مثه ما پیشرفته و متمدن میشن..!!
واردات گندم و برنج مسموم از هند در مقابل بهای نفت صادراتی گندش دراومد
حالا باید طرح خودرو در برابر نفت اجرا بشه
واقعا آیا این شایسته ملت ماست؟