رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل از راه‌اندازی مرکز آمل‌شناسی برای تحقق، گسترش و اشاعه فرهنگ اصیل این شهرستان خبر داد.

خبرگزاری فارس: راه‌اندازی مرکز آمل‌شناسی در شهر هزار سنگر

محمد محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل اظهار داشت: مدت زیادی است که به دنبال فعالیت مرکزی برای فعالیت در بخش آمل‌شناسی برای استخراج پیشینه قوی و گذشته تاریخی این شهر هزار سنگر بود

وی افزود: با فعالیت و پیگیری‌های استاد نصرالله هومند تقویم‌نویس طبری و محقق برجسته آمل‌شناسی این مرکز راه‌اندازی شد و کار خود را در این شهر آغاز کرد.

محمدی با اعلام اینکه آمل یکی از تاریخی‌ترین، کهن‌ترین و فرهنگی‌‌ترین شهر کشور است که برای نخستین بار حکومت شیعی در این منطقه تاسیس شد، عنوان کرد: در این شهر از گذشته تاکنون مفاخر، بزرگان ادبی، فرهنگی و علمی، فقهی، فلسفی، عرفانی و مذهبی بیشماری به چشم می‌خورند که همه نشان از قوام این شهرستان دارد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی آمل با تاکید بر اینکه نباید نگاه هموطنان ما به آمل و مازندران نگاهی تورسیتی، خدماتی و صنعتی باشد، تصریح کرد: آمل شهری است که نام آن 16 بار در شاهنامه فردوسی آمده است و باید بیشتر به گذشته آن پرداخته شود.

وی با تاکید بر اینکه مرکز آمل‌شناسی سه هدف عمده را در دستور کار دارد، ادامه داد: آمل چه بود، آمل چه هست و آمل چه خواهد بود از اهداف مهم این مرکز است که هم‌اکنون کار تحقیقاتی بر روی آمل چه بود در حال انجام و پیگیری است.

محمدی ابراز داشت: این بنیاد متعلق به همه آملی‌ها است و از همه شهروندان و مسئولان می‌خواهیم برای ایجاد فضایی بزرگ در جهت انجام فعالیت‌های گسترده جهت شناسایی این کهن شهر به مردم کشورمان و حتی مردم دیگر کشورها دست ما را بفشارند و یار و کمک حال ما باشند.

3 thoughts on “با پیگیری نصراله هومند مرکز آمل‌شناسی راه‌اندازی شد”
  1. در متن آمده:
    ……پیشینه قوی و گذشته تاریخی این شهر هزار سنگر «بودی»…
    این فعل بودی یعنی چی؟ نکنه محمدی به ادبیات و نحور تاریخی افعال روی آورندی و سوم شخص غائب مفرد را بصورت اول شخص مخاطب مفرد ادا کردندی!!

    فکر کنم اینها از تاثیر انجمن های ادبی هست که در زمان مسولیت ایشان به اوج درخشش رسیده اند و شهر آمل را ستاره ی درخشان آسمان ادبیات استان کرده اند. منتها معلوم نیست ستاره هاش چرا نور ندارند. شاید هم در آسمان دیگری می درخشند..

    مشکل ما این است که برای ترمیم چیزی حال را ول میکنیم و می چسبیم به گذشته..
    آقای محمدی. بازار آشفته و رها شده ی ادبیات امروز شهر آمل را در یابید که فرداها آمل شناسان عملکرد ضعیف شما و شخص پیشین شما در این زمینه را با سطوری انتقاد آمیز ننویسند.
    حق آمل در شعر و ادبیات استان آن جایگاهی نیست که امروز شاهد آن هستیم.
    به راستی ارشاد برای سامان دادن و جذب شاعران توانای این شهر که گوشه ی عزلت را بر بی توجهی و بی خردی برخی از نهادهای ذی ربط برگزیده اند در مدت مسولیت شما چه کرده است؟
    و خداوند توجیه را آفرید…

  2. با سلام اینجانب کارشناس معماری وعلاقه مند به تاریخ وفرهنگ و معماری شهر عزیزم آمل هستم لطفا بفرمائید به چه نحوی و چگونه می توانیم با این مجموعه همکاری داشته باشم . با تشکر
    شماره تماس 09123352752

  3. بنده هم با پیشینه ی پژوهشی و تحقیقاتی ناچیز خود حاضرم در این مرکز هر گونه خدمتی را برای شهرم آمل صادقانه و خالصانه و بدون چشم داشتی ارائه دهم.. دوستان ذی ربط آمل شناسی تماس حاصل نمایند در خدمتشان هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *