به گزارش مشرق؛ مهمترین عناوین فرهنگی دوشنبه 30 اردیبهشت به شرح ذیل می‌باشد

کلاه پهلوی همچنان فیلمبرداری می شود

تصویربرداری بخش‌های تهران قدیم سریال «کلاه پهلوی» در دکورهای این خیابان در شهرک سینمایی غزالی پی گرفته می‌شود.

عالمی که «صاحب جواهر» لقب گرفت

علت اینکه شیخ محمدحسن به صاحب جواهر معروف است این است که کتاب بسیار با عظمت و مهمی در فقه به نام جواهر‌الکلام نوشت که مورد پسند همه مراجع و مجتهدین بعد از خود قرار گرفته است و اکنون نیز همه مراجع تقلید و مجتهدین حوزه‌های علمیه به آن کتاب علمی مراجعه می‌کنند. توضیح بیشتر در این‌باره در قسمت تالیفات می‌آید.

مشاور آرایشگر؛ شغل جدید رشید پور

اخیرا نسخه‎ای از تبلیغ خودآرایی بر مبنای گریم توسط “پرستو صالحی” در شبکه‎های اجتماعی منتشر شده است که حاوی نکته‎ جالب و تامل برانگیزی است.


مصطفی رحماندوست تجلیل می‌شود

همزمان با مراسم دهمین سال انتشار مجله «شهرزاد» از حدود چهل سال فعالیت فرهنگی و مطبوعاتی مصطفی رحماندوست برای کودکان و قصه گویی برای آنها تقدیر خواهد شد.

معنی این تصویر را فقط شیعه می‌فهمد

به دنبال تهدید تروریستهای سلفی سوری مبنی بر جسارت به آستان مقدسه حرم حضرت زینب (سلام الله علیها)؛ پرچم گنبد حرم حضرت ابوالفضل العباس(ع) بر فراز گنبد حرم خواهر گرامی‌شان به اهتراز در آمد.

پوراحمد فیلم هاشمی را می‌سازد

وی درباره ساخت فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی گفت: پیشنهاد ساخت فیلم به من شده است و هم اکنون درحال بررسی آن هستیم و قصد داریم با همکاری دو یا سه نفر از دوستان فیلمساز؛ فیلم تبلیغاتی هاشمی رفسنجانی را بسازیم.

نظر اصغر فرهادی در مورد فیلم «آرگو»

اصغر فرهادی در مراسم فرش قرمز فیلم «گذشته» سینماپرس-گروه سینما/ فرهادی در مصاحبه خود که در جشنواره کن صورت گرفت ناراحتی مردم ایران را از ساخت فیلم ضد ایرانی «آرگو» بیان کرد.

اقدام قابل تقدیر سیما در یک سریال

این شب‌ها مخاطبان سریال شبانگاهی «هوش سیاه» چند کتاب برتر و پروفروش و پرمخاطب را در لابه‌لای سکانس‌های این سریال مشاهده می‌کنند.

آنا نعمتی: نقشم از کلاه پهلوی حذف شد

وقتی از یک سریال مطرح تلویزیون و رسانه ملی، چنین برخوردهایی ببینی طبیعی است که دیگر نمی‌خواهی به این فضا برگردی. اگر قرار است بدون پول تلاش کنم، این کار را برای تئاتر انجام می‌دهم.

عکس/ دکتر مصدق در بستر بیماری

بعد از کودتای ۲۸ مرداد و محکومیت مصدق به ۳سال زندان، دوران تبعید او شروع شد. مصدق به زادگاهش، احمد آباد رفت و تا آخر عمر همانجا تحت نظارت نیروهای نظامی ماند. تا وقتی که سرطان او را از پا درآورد و علی رغم وصیتش برای دفن شدن در کنار کشته‌شدگان ۳۰ تیر در «آرامگاه ابن‌بابویه»، پیکرش در یکی از اتاق های خانه او به خاک سپرده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *