به گزارش مشرق، محمود احمدی‌نژاد در پایان جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران در پاسخ به سؤالی درباره اینکه توصیه شما به شورای نگهبان چیست، گفت:همه سلایق در انتخابات حضور داشته باشند تا ملت بتوانند انتخاب خود را انجام دهند.

وی همچنین درباره حماسه سیاسی در سال جاری گفت: به نظر من انتخابات یک فرصت همگانی برای هم‌افزایی حرکت ملت است. انتخابات می‌تواند زمینه‌ای برای یک حماسه سیاسی بزرگ در کشور باشد.

احمدی نژاد در پاسخ به این پرسش که چه توصیه ای برای داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست جمهوری دارید گفت: توصیه من تقویت همبستگی ملی، تفاهم و هم افزایی برای پیشرفت کشور است.

وی با بیان اینکه این ادبیات انقلاب و ایران است افزود: همه باید کمک کنیم که یک مرتبه بالاتر برویم.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه صدا و سیما حرکت وسیعی را برای تخریب دولت آغاز کرده است، گفت: بالاخره رابطه ملت و دولت رابطه‌ای مشخص و شفاف است و هیچ کس نمی‌تواند آن را تخریب کند.

همچنین رئیس‌جمهور در پاسخ به این سؤال که واکنش شما در صورت عدم احراز صلاحیت مشایی از سوی شورای نگهبان چیست؟ گفت: ‌امروز چقدر هوا خوب است و به نظرم یکی از بهترین روزهای بهاری است.

مشایی: طرح بحث رد صلاحیت‌ها اصالت ندارد

اسفندیار رحیم مشایی رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در پایان جلسه هیئت دولت و با بیان اینکه ستاد انتخابات ندارند، گفت: آقای شیخ‌الاسلامی، مسئولیت ستاد مردمی مرا بر عهده دارد.

وی افزود: این ستاد از مدت‌ها قبل تشکیل شده بود و هم اکنون نیز برای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت می‌کند.

 

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ادامه داد: من اطلاعات ریز از نحوه فعالیت این ستاد ندارم.

 

وی با بیان اینکه‌ همه مردم و مسئولان باید بستر انتخابات پرشور را برای خلق حماسه‌ ملی فراهم کنند، گفت: برخی مطالبی مطرح می‌کنند که سبب ایجاد فتنه و آشوب خواهد شد، برخی حرف‌ها بی‌اساس و برخلاف مصالح ملی است،ما تنها به خلق حماسه فکر می‌کنیم.

 

وی درباره رد صلاحیت خود گفت: این بحث جدیدی نیست و از ماه‌ها پیش مطرح بود، درباره صلاحیت خودم و هر کس دیگر باید بگویم طرح بحث رد صلاحیت‌ها اصالت ندارند و  نگاهی منفی در جهت تحقق حماسه سیاسی است.

 

وی ادامه داد: باید در جهت مثبت حرکت کنیم. باید برخلاف منویات دشمنان در داخل و خارج به حماسه فکر کنیم و از حماسه حرف بزنیم.

 

مشایی تصریح کرد:برخی از روی نادانی و جهالت و برخی به خاطر منافع خود صحبت‌هایی می‌کنند که امیدواریم هوشیار شوند و در جهت خلق حماسه‌ای بزرگ در کنار ملت بزرگ ایران گام بردارند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که گفته می‌شود این انتخابات یک دوقطبی بین وی و هاشمی رفسنجانی است، افزود: من چنین نگاهی به انتخابات ندارم و خیلی حساس نیستم که رقیب من در انتخابات چه کسی است. برای من فرقی ندارد که رقیب من در انتخابات که باشد. من به شکل ایجابی و اثباتی وارد عرصه انتخابات شده‌ام و با نگاه به رقیب وارد این عرصه نشدم.

 

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد در پاسخ به این سوال که واکنش شما به رد صلاحیتتان چیست،اظهار داشت:بارها من جواب این سؤال را داده‌ام ما باید به تمام مسئولیت‌ها در چارچوب قانون عمل کنیم. پس هر کس که انتقاد و نظری دارد باید از مسیر قانونی پیگیری کند.

 

مشایی در ادامه با اشاره به اینکه ما دوست داریم مردم در صحنه انتخابات فعال باشند، گفت: نگاه ما این است که هر فرد ایرانی در انتخابات یک ستاد باشد و هر خانه‌ای یک ستاد خواهد بود.

 

وی در پاسخ به این سؤال که در سفرهای استانی به همراه رئیس‌جمهور حضور خواهید داشت، گفت: ممکن است همراه رئیس‌جمهور به سفرهای استانی بروم اما به طور حتم در چارچوب قانون حرکت می‌کنیم و هر جا قانون مجاز بداند حرکت خواهیم کرد و برخلاف قانون حرکتی نخواهیم کرد.

 

رئیس دبیرخانه جنبش عدم تعهد ادامه داد: البته این قانون به صورت واقعی خواهد بود نه برداشت‌های بقیه از آنان. قانون کاملا صریح و روشن است و ما نیازی نمی‌بینیم از تمام ظرفیت‌های قانونی استفاده کنیم.

 

مشایی با اشاره به اینکه مردم ما بیدار هستند و سابقه برپایی حماسه را دارند،‌گفت: ملت ما با آگاهی‌ نسبت به گذشته و شرایط اقتصادی و سیاسی و بین‌المللی با خلق یک حماسه نشان خواهند داد شرایط آینده کشور را فقط مردم تعیین می‌کنند.

 

وی در پاسخ به این سؤال که شعار انتخاباتی وی چیست، گفت: هنوز شعاری ندارم.

 

رئیس‌ جنبش دبیرخانه عدم تعهد  در رابطه با شعار زنده باد بهار گفت: این به عنوان شعار انتخاباتی مطرح نشده است و آقای احمدی‌نژاد از دو سال پیش در مجامع بین‌المللی از آن استفاده می‌کردند تا بتوانیم امام و منجی را بر اساس آموزه‌های دینی معرفی کنیم،البته بعد از 22 بهمن عده‌ای با کج‌فهمی نسبت به این مسائل اظهار نظر کردند.

 

مشایی همچنین حضور خود را در انتخابات در راستای حل مشکلات مردم و ارتقاء سطح زندگی ملت ایران در سطح جهانی عنوان کرد.

خبر مصلحی از طرح بیگانگان برای انتخابات

حیدر مصلحی وزیر اطلاعات نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت از طراحی‌های بیگانگان برای انتخابات ایران خبر داد و گفت: آنها درعین‌حال هیچ‌کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی افزود: بیشتر این طراحی‌ها رسانه‌ای است، اما هیچ‌کاری نمی‌توانند بکنند و ما طرح‌های آنها را خنثی می‌کنیم.


هشدار وزیر کشور نسبت به تبلیغات زودرس

مصطفی محمد نجار در حاشیه جلسه هیات دولت با بیان اینکه  26 اردیبهشت‌ماه نتایج بررسی صلاحیت‌ها برای انتخابات شوراها از سوی هیات نظارت اعلام می‌شود و افراد رد صلاحیت شده در چارچوب تاریخ مشخص شده می‌توانند به نتایج بررسی صلاحیت‌ها اعتراض کنند، گفت: بعد از اعلام نهایی بررسی صلاحیت ها از سوی هیات نظارت برای انتخابات شوراها کاندیداها هفت روز فرصت دارند که تبلیغات خود را انجام دهند و این فرصت از روز 16 اردیبهشت‌ماه آغاز می‌شود.

وی در مورد انتخابات ریاست جمهوری با بیان این‌که فرایند ثبت‌نام به اتمام رسیده و اسامی برای بررسی و تایید صلاحیت به شورای نگهبان ارسال شده است، ادامه داد: این شورای نگهبان در حال بررسی صلاحیت کاندیداها در فرصت 5 روزه است، گرچه می‌تواند از فرصت 5 روزه دیگر نیز استفاده و آن را تمدید کند.

وی گفت: بعد از این‌که شورای نگهبان بررسی صلاحیت‌ها را انجام داد، نتیجه را به وزارت کشور اعلام می‌کند و از زمانی که وزارت کشور نتایج بررسی‌ها را اعلام کرد و اسامی نهایی کاندیداها از سوی وزارت کشور اعلام شد فرصت برای تبلیغات آغاز می‌شود و این فرصت تا یک روز از قبل برگزاری انتخابات ادامه پیدا خواهد کرد.

وزیر کشور با تاکید بر این‌که تاکنون 6 نفرکاندیداهای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده‌اند، گفت: من در اینجا تاکید می‌کنم که کاندیداهایی که می‌خواهند انصراف دهند، طبق قانون باید خودشان و یا نماینده تمام الاختیارشان این موضوع را به وزارت کشور اعلام کنند.

وی با توصیه به کاندیداها مبنی بر این‌که از تبلیغات زودرس خودداری و همه در چارچوب قانون عمل کنند، در پاسخ به سوالی مبنی بر این‌که در انتخابات شوراها چند درصد از شرکت کنندگان توسط هیات اجرایی تایید شده‌اند و نظر شما در ارتباط با روند تایید صلاحیت‌ها چیست؟ گفت: در این دوره تعداد رد شدگان کم است و تاکنون خوب عمل شده و کار ادامه دارد و باید منتظر باشیم تا نتایج نهایی اعلام شود.

وی درباره تبلیغات زودرس ربخی کاندیداها نیز گفت: نحوه برخورد با تبلیغات زودرس از سوی کاندیداها در قانون مشخص شده و براساس ضوابط قانونی عمل می‌شود.

آلودگی هوا علت لغو سفر استانی دولت به لرستان بود

سید حسن رئیس دفتر رئیس‌جمهور نیز در حاشیه جلسه هیئت دولت از عزم دولت برای ادامه سفرهای استانی خبر داد و در خصوص لغو سفر استانی دولت به استان لرستان، اظهار داشت: سفر لرستان به خاطر آلودگی هوا و جلوگیری از اذیت شدن مردم لغو شد.

وی افزود: در عین حال مقصد اولین سفر بعدی هیات دولت به احتمال زیاد لرستان خواهد بود.


ضرغامی: مناظره‌ کاندیداها حتما زنده است

سید عزت‌الله ضرغامی در حاشیه هیات دولت و در جمع خبرنگاران گفت : ان‌شاالله بعد از اینکه شورای نگهبان نظر نهایی خود را در ارتباط با تایید کاندیدا‌ها اعلام کرد، صدا و سیما برنامه دقیق‌تر مناظرات انتخاباتی و دیگر برنامه‌هایش درباره انتخابات را اعلام خواهد کرد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر بسته‌های خبری از سوی صدا و سیما پخش می‌شود و برخی طرفداران کاندیدا‌ها معتقدند صدا و سیما عادلانه این اقدام را انجام نمی‌دهد و برخی از کاندیدا‌ها را تخریب می‌کند؟ گفت‌: سیاست رسانه ملی به هیچ وجه تخریب کسی نیست و در برنامه‌هایی که تاکنون داشته‌ایم سعی کرده‌ایم که این موضوع را رعایت کنیم و تخریب هیچ کاندیدا‌یی را دنبال نکرده‌ایم.

ضرغامی با بیان اینکه مانند سالهای قبل برای پرشور شدن انتخابات پیشرو، از مجموع افراد شاخصی که ثبت‌نام کرده‌اند برنامه‌های مختصری را پخش کرده‌ایم اظهار داشت: تا پیش از آغاز تبلیغات برای این کار منع قانونی وجود ندارد و در این بسته‌های خبری سعی کردیم که نقطه نظرات و دیدگاه‌های آنها را اعلام کنیم.

رئیس‌صدا و سیما با تاکید بر این مطلب که بعد از اعلام نام رسمی کاندیدا‌ها و تایید آنها از سوی شورای نگهبان، صدا وسیما برنامه‌های خوبی درباره‌ی هر کدام از کاندیدا‌ها خواهد داشت تصریح کرد: در این رابطه با حضور نمایندگان آنها براساس شماره در ارتباط نحوه پخش آن قرعه‌کشی می‌شود و جدول زمان‌بندی برنامه‌های نامزد‌ها برای پخش در صدا و سیما مشخص می‌شود.

ضرغامی در پاسخ به این پرسش که صدا و سیما چه برنامه‌ای دارد تا حوادثی که در مناظره‌های انتخاباتی سال 88 رخ داد بار دیگر تکرار نشود؟ گفت:‌ آیین نامه مربوط به چگونگی برگزاری مناظرات و برنامه تبلیغاتی رسانه ملی در ارتباط با انتخابات آماده شده است و در کمیته تبلیغات مستقر وزارت کشور به تصویب می‌رسد و بر اساس آن عمل خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *