شاید در ظاهر یک شوخی باشد ولی این گزینه‌ها واقعاً 10 میلیون و حتی کمتر نیز خرید و فروش می‌شوند. رویای مرسد‌س‌بنز سواری خیلی دور نیست.

بازار خبر، در بازاری که مدل‌های 2013 بین 300 تا 800 میلیون تومان قیمت خورده‌اند، چگونه است که می‌شود با 10 میلیون تومان یک مدل خاطره‌انگیز خریداری کرد؟

بهترین پیشنهاد برای آنهایی که آرزوی بنز سواری را در سر می‌پرورانند، گزینه‌های دست دوم است.

خودروهای خارجی هرچقدر که گران‌قیمت و کهکشانی باشند به محض اینکه از نمایشگاه یا نمایندگی بیرون بیایند،‌ دست دوم محسوب می‌شوند چه برسد به آنهایی که بیش از 30 سال از عمرشان می‌گذرد.

راهنمای خرید خودروی دست‌دوم خارجی

اساساً برای خرید یک خودروی کارکرده، چند فاکتور اساسی باید مد نظر گرفته شود.

سلامت موتور، جعبه‌دنده، بی صدا بودن اتاق، کار کردن همه آپشن‌های برقی، عدم تصادف شدید، عدم روغن‌ریزی، باز نشدن چفت و بست‌های اصلی، عدم لاستیک‌سایی، کیفیت ترمزگیری و صحت سند و قدمت بیمه از جمله مهم‌ترین نکاتی است که باید به آن دقت شود.

اگرچه برای 90 درصد خریداران رنگ داشتن یا نداشتن خودرو مهم است ولی می‌بینید که این معیار در توصیه‌های بالا لحاظ نشده است. پیش آمده خودرویی که از نظر فنی ضعیف و پر ایراد است به دلیل چهره ظاهری‌اش به راحتی و با قیمت بالاتر فروخته شده است. همین خودرو بعدها مالکش را به خاطر نقایص فنی به پرداخت هزینه‌های بی‌مورد مجبور می‌کند.

با این چند اصلی می‌توان در خرید یک خودروی دست دوم موفق بود. حالا خواه این محصول داخلی باشد خواه خارجی. خواه اروپایی خواه آمریکایی یا حتی آسیایی.

اما در این بین گزینه‌های آلمانی به دلیل کیفیت شدیدی که در زمان تولیدشان به کار گرفته شده، از اهمیت بیشتری برخوردارند. اتفاقاً همین کیفیت بالا می‌تواند باعث فریب مشتری شود.

– یادتان باشد بنزهای دهه 70 و 80 اغلب از نظر زیرسازی پوسیده و زنگ زده هستند.

-داشبورد را حتماً چک کنید. ترک‌های جزئی می‌توانند بعدها بزرگ‌تر شوند.

-دقت کنید که لوگوی ستاره‌ای نقره‌ای، به عنوان شناسنامه این برند محسوب می‌شود. این لوگو باید سالم و اصل باشد.

-سپرهای بنز اگر جاخورده باشند به طور حتم بعدها به سر و صدا می‌افتند.

-می‌گویند موتور بنز به روغن‌سوزی و روغن‌ریزی نمی‌افتد ولی اگر بیفتد درست شدنی نیست. با یک تعمیرکار با سابقه درباره سلامت موتور مشاوره کنید. اگر لازم شد حق مشاوره را هم پرداخت کنید.

-صدای موتور را برای یک بنزسوار قدیمی به نمایش بگذارید.

-همه تسمه‌های کوچک و بزرگ باید تست شوند.

-واسکازین، گریس و روغن موتور را به محض خرید تعویض کنید.

-با یک جلوبندی کار درباره سلامت کمک فنرها مشورت کنید.

-حتماً خودرو را روی جک بالابر و یا روی چال ببرید تا بشود زیر آن را مشاهده کرد.

-در نظر داشته باشید کمپانی مرسدس‌بنز در یک سال ممکن است چندین مدل را با یک نام تولید کرده باشد. تفاوت در مدل‌ها می‌تواند قیمت پایه را دست‌کاری کند.

بنزهای 10 میلیونی
با این همه تفاسیر اگر دیدید بنزی به دلتان نشسته است، دل به دریا بزنید و آن را بخرید. این روزها با 10 میلیون تومان حتی پراید هم گیرتان نمی‌آید.

سال: 1979
مدل: E230
قیمت : 9,500,000
رنگ: زرد

سال: 1978
مدل: E230

قیمت: 10,000,000
رنگ: سفید

سال: 1979
مدل: E230
قیمت: 9,000,000
رنگ: قرمز

سال: 1973
مدل: E200
قیمت: 6,500,000
رنگ: سبز

سال: 1971
مدل: 280SE
قیمت: 7,700,000
رنگ: کرم

سال: 1974
مدل: S280
قیمت: 9,800,000
رنگ: آبی

سال: 1974
مدل: 230E
قیمت: 9,800,000
رنگ: آبی

سال: 1980
مدل: E240
قیمت: 9,500,000
رنگ: سبز

سال: 1977
مدل: E320
قیمت: 9,500,000
رنگ: سبز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *