وبسایت “6 بهمن”نوشت :  مقاطع تاریخی مهم هر منطقه به تناسب عظمت و تاثیرگزاریشان، جزو هویت مردمان آن دیار قلمداد شده و تلاش برای ثبت و ضبط آن‌ها کاری بس بزرگ و ارزشمند و در عین حال وظیفه‌ای غیرقابل اغماض است؛ چه اینکه به حتم نسل‌های بعدی که از پی ما می‌آیند، جویای گذشته خویش می‌شوند.

شاید نتوان در تاریخ کهن آمل حادثه‌ای به بزرگی و اهمیت ۶ بهمن سال ۶۰ یافت؛ هم به جهت تاثیری که در حرکت کلی انقلاب اسلامی در سال‌های ابتدایی پیروزی داشت و هم به جهت اینکه به واسطه خلق این حماسه، تنها شهری بوده است که در وصیت نامه بزرگ‌ترین مرد دوران ما به نیکی از آن یاد شده.

با این اوصاف پرسش از کم کاری‌های مسئولین امر جهت زنده نگاه داشتن این حماسه و معرفی آن به نسل‌های جدید، خواسته و پرسش نامعقولی به نظر نمی‌رسد. هر چند که نباید زحمات و تلاش‌هایی که به خصوص در سال‌های اخیر جهت توجه به این مهم صورت گرفته را ندید گرفت که از آن جمله تلاش جهت تشکیل بنیاد «۶ بهمن» توسط فرمانداری و اداره ارشاد شهرستان آمل است که حقیقتا اقدام شایسته‌ای است.

سایت فرمانداری آمل به عنوان تریبون نماینده عالی دولت در شهر که به جهت اهمیت آن در معرض دید بسیاری از افراد است، از جمله رسانه‌هایی است که در این قضیه کم کاری کرده و صفحات مربوط به حماسه «۶ بهمن» به صورت زننده‌ای خالی از محتواست. «ستاد ششم بهمن» یکی از منوهای این سایت است که قسمت‌های مختلفی نظیر «مقالات، مصاحبه‌ها، تصاویر، معرفی آثار، نکات برجسته حادثه، معرفی افراد حاضر و معرفی شهدا» را شامل می‌شود، با این حال وقتی روی بعضی از این قسمت‌ها کلیک می‌کنید با این جمله روبرو می‌شوید: «هیچ موردی برای نمایش وجود ندارد»!

“سی سال” از ۶ بهمن سال ۱۳۶۰ می‌گذرد و هنوز صفحات معرفی شهدا، معرفی افراد حاضر در واقعه و شرح نکات برجسته حادثه «۶ بهمن» در سایت فرمانداری آمل که به نوعی پیشانی رسانه‌های مجازی این شهر است، خالی است و در قسمت مصاحبه‌ها نیز صرفا یک مصاحبه کلیشه‌ای از فرماندار سابق گنجانده شده…؛ برای اثبات مظلومیت فرهنگ، دلیلی واضح‌تر از این؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *