تهران امروز نوشت:
آيت‌الله زين‌العابدين قرباني نماينده ولي فقيه در گيلان در جلسه شوراي فرهنگ عمومي گيلان، جدايي دين از سياست را از تهمت‌هاي دنياي غرب دانست و گفت: دنياي غرب پس از فروپاشي حكومت عثماني تلاش كرد دولت‌هاي سكولار، ديكتاتور و منهاي دين را در منطقه حاكم كند.
قرباني با اشاره به شعار امسال توسط مقام معظم رهبري مبني بر حماسه سياسي و حماسه اقتصادي، بيان كرد: بعضي از افراد مي‌خواهند از شعار مذكور سوءاستفاده كنند اما بدانند مشاركت بايد در دايره قانون اساسي، تعليمات ديني و رهنمودهاي مقام معظم رهبري باشد.
وي بر حماسه سياسي در دايره انقلاب اسلامي تاكيد كرد و يادآور شد: انتخابات يك امر سياسي است و توده مردم مسلمان و انقلابي بايد در آن مشاركت داشته باشند.وي جمهوري اسلامي را بر پايه مردم‌سالاري ديني خواند و اضافه كرد: كانديداها براي رياست‌جمهوري و شوراهاي اسلامي بايد از سابقه ديني برخوردار باشند.
قرباني خواستار مشخص شدن سوابق كانديداها براي عضويت در شوراها شد و تصريح كرد: در مسئله رياست‌جمهوري بايد توجه ويژه‌اي صورت گيرد و افرادي براي نامزدي ورود كنند كه از تجربه كاري مناسبي برخوردار باشند و تنها داشتن مدرك دانشگاهي كفايت نمي‌كند.امام جمعه رشت اعتدال را يكي از ويژگي‌هاي رئيس‌جمهوري دانست و بيان كرد: فرد فلفل مزاج براي جامعه مناسب نيست.
وي در خط اسلام ناب، ولايت فقيه و رهنمودهاي ولي امر مسلمين بودن را از ديگر ويژگي‌هاي كانديداي رياست‌جمهوري خواند و گفت: رفتار افراد در دوران فتنه بايد در نظر گرفته شود.قرباني بر حضور حداكثري مردم در انتخابات تاكيد كرد و افزود: ملت ايران آگاه هستند و مسئولان بايد رسالت خود را در روشنگري انجام دهند.مردم رئيس‌جمهوري را انتخاب كنند كه بتواند كشتي انقلاب را به آرامي از توفان عبور دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *