ثبت دامنه «مشایی دات آی آر» تنها با ارسال مجوز کتبی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال مورد تایید خواهد بود.

راه اندازی یک سایت اینترنتی با ثبت یک دامنه آغاز می شود و ثبت یک دامنه اصول و قواعدی دارد اما بعضی قوانین نانوشته هم وجود دارد که برپایه اصول و قانون نیست مثل عدم امکان ثبت دامنه ای به نام مشایی.

 

مشایی دات آی آر،جدیدترین نخود سیاه ارشاد! / تصاویر

 

 

معمولا برای ثبت دامنه فقط به مقداری پول نیاز هست اما برای ثبت دامنه mashaie.ir  علاوه بر پول به ” مجوز کتبی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال” نیز نیاز هست اما ...

 

 

اما نکته جالب تر اینکه امکان دریافت مجوز برای اینکار وجود ندارد . به عبارت دیگر  اصطلاح ” ارسال مجوز کتبی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مرکز توسعه فن‌آوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال” نخود سیاهی است که یک کاربر را به دنبال آن می فرستند چرا که در حالت معمول بین یک تا سه هفته فرصت ارسال مدارک وجود دارد اما در این مورد خاص دامنه از پنل کاربر خارج شده و در سرچ نیز غیر قابل ثبت مجدد است .

 

 

 

 

 

و نکته جالبتر آنکه شرکت واسطه خرید دامنه نیز متعجب مانده است و برای دامنه مذکور هیچ عنوان و ایرادی پیدا نکرده و فقط با فضای خالی از آن نام می برد .

 

 

 

 

جدا از پولی که بابت ثبت گرفته می شود !! باید پرسید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با این سیاست انحصاری برای این دامنه چه برنامه ای داشته و بدنبال چه هدفی است که آن را برای خود گرفته و کاربران را به دنبال نخود سیاه می فرستد؟

 

بلاغ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *