محمد هاشمی با اشاره به دیدارهای نوروزی آیت الله هاشمی، می گوید: مردم معتقدند دلیل نامگذاری حماسه سیاسی کاندیداتوری آیت الله هاشمی است.

مشرق _ اظهار نظرهای نزدیکان هاشمی رفسنجانی و همچنین اعضای خانواده ایشان گویای این امر است که آیت الله 78 ساله، شخصا توان رویارویی با رقبای انتخاباتی را نداشته و با معرفی گزینه ای برای پیاده سازی طرح انتخاباتی خود، در یازهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خود را در معرض انتخاب مردم قرار خواهد داد.

اما مصاحبه امروز محمد هاشمی با یک روزنامه اصلاح طلب به گمانه زنی های ورود آیت الله 78 ساله به عرصه انتخابات شدت داد.

برادر آیت الله هاشمی در این مصاحبه از درخواست های عموم مردم برای نامزدی هاشمی رفسنجانی می گوید و تاکید می کند که خلق حماسه سیاسی در سال 92 با حضور آقای هاشمی در کسوت نامزدی تحقق می بخشد.

او در این مصاحبه همچنین به دیدارهای نوروزی آیت الله هاشمی اشاره می کند و می گوید:  مردم معتقدند دلیل نامگذاری حماسه سیاسی کاندیداتوری آیت الله هاشمی است!

_ در ادامه مشروح مصاحبه محمد هاشمی با روزنامه بهار را ملاحظه می کنید؛

سوال: تقوی، رییس شورای ساماندهی ائمه جمعه، در مصاحبه‌ای تاکید کرده است که «بحث حضور آقای هاشمی‌رفسنجانی در نمازجمعه مطرح نیست.» ‌آیا درباره حضور هاشمی‌رفسنجانی در نماز‌جمعه بحثی شده و اصلا علت مطرح‌شدن این موضوع، آن‌هم در این دوره زمانی، با هدفی خاص انجام‌شده است؟
پاسخ: رهبر انقلاب امسال را سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی عنوان کردند. یکی از ویژگی‌های حماسه مشارکت مردمی و شرایط ویژه برای مشارکت است. در ایام نوروز و در دید‌و‌بازدیدهای با آقای هاشمی مطالبه‌ای از طرف مردم مطرح می‌شد. تحلیل مردم از خلق حماسه سیاسی در سال 92 حضور آقای هاشمی در کسوت نامزدی است.
حتی عده‌ای از مردم بر این اعتقاد بودند که در سطوح بالا توافقاتی برای نامزدشدن آقای هاشمی انجام شده و دلیل نامگذاری امسال نیز با نام حماسه سیاسی همین موضوع است. درحقیقت مردم بر این اعتقادند که خواسته رهبری برای حماسه سیاسی با نامزدی هاشمی در انتخابات محقق می‌شود. این اظهارنظری بود که از جانب مردم، به‌صورت‌های متفاوت، در سطح کشور بیان می‌شد.

سوال: به عقیده شما این قضیه با تاکید تقوی برای مطرح نبودن بحث حضور هاشمی در نماز جمعه می‌تواند مرتبط باشد؟
پاسخ: قطعا، در ذهن مردم این موضوع به وجود آمده است که لازمه حماسه سیاسی برطرف‌کردن موانع است. بازگشت هاشمی هم به نمازجمعه می‌تواند یک قدم برای برطرف‌کردن موانع باشد. مسائلی هم که ما در ایام تعطیلات نوروز دیدیم نشان‌دهنده این موضوع بود. احتمالا آقای تقوی هم با مطرح‌کردن این موضوع خواسته به مطالبات مردم واکنش نشان دهد.

سوال: آیا نیامدن هاشمی‌رفسنجانی به نماز‌جمعه قطعی است؟
پاسخ: تصمیم قطعی درباره این موضوع باید از‌سوی مراجع ذی‌ربط گرفته شود که هنوز از‌سوی آنان چیزی در این‌باره گفته نشده است.

سوال: نظرخود شخص هاشمی در این‌باره چیست؟ آیا قصدی برای بازگشت به نمازجمعه ندارند؟
پاسخ: آقای هاشمی در مقطعی تصمیم گرفتند به نمازجمعه بازنگردند. علت هم این بود که ایشان تاکید داشتند جایگاه نمازجمعه جایگاه مقدسی است؛ ممکن است این جایگاه با بعضی از شعارها خدشه‌دار شود.

سوال: به‌عقیده شما چه کسانی بر نیامدن هاشمی به نمازجمعه پافشاری می‌کنند؟
پاسخ: این موضوع را نمی‌دانم.

سوال: تاکید کردید بر این‌که تصمیم برای آمدن یا نیامدن امام‌جمعه به نمازجمعه باید از سوی مراجع ذی‌ربط گرفته شود. این تصمیم و بیان آن با مشورت شورای سیاستگذاری انجام شده یا خیر؟
پاسخ: بحث این‌که چه کسی این تصمیم را گرفته نیست.

سوال: پس بحث چیست؟
پاسخ: بحث ارتباط نامگذاری امسال و این‌که چه کسی می‌تواند حماسه سیاسی خلق بکند است. اشاره مردم به آقای هاشمی است.

سوال: یعنی آمدن هاشمی به‌عنوان نامزد جزوخواسته‌های مردم است؟
پاسخ: به‌نظرم بله. این خواسته و در اصل مطالبه مردم در سال جدید است تا شرایط برای خلق حماسه سیاسی مهیا شود.

سوال: پس با وجود این، شما معتقدید تقوی با طرح این موضوع به‌نوعی به هاشمی هشدار داده است وارد عرصه انتخابات و نامزدی نشود؟
پاسخ: این را باید از خود آقای تقوی پرسید. توضیحات من کامل است و دلیلی برای توضیح بیشتر در این‌باره نمی‌بینم و اگر لازم باشد در مصاحبه‌های بعدی حتما به آن اشاره می‌کنم. اما آنچه مشخص است این که عده‌ای نگران از محبوبیت هاشمی هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *