هراز نیوز – سرویس سیاسی – علی اکبر ولایتی عضو ائتلاف سه گانه انتخابات ریاست جمهوری در مصاحبه مطبوعاتی اخیر خود طی اظهار نظری جالب توجه گفت: “با ائتلاف سه گانه، قدرتمند ترین دولت پس از انقلاب را تشکیل خواهیم داد.”

از آنجایی که این حرف هم خیلی کلی و شعاری است و هم حامل پیام سیاسی، گفتن آن از زبان ولایتی، محل توجه است. چرا که ولایتی سیاستمدار تازه به دوران رسیده ای نیست که شعار عوام فریبانه سر دهد و از سویی دیگر نقش او در بازی پیش رو به قدری تعیین کننده است که پیام های سیاسی اش حواس سایر بازیگران را نیز به خود جلب خواهد کرد.

او وزیر دوران های سخت و حساس هشت سال جنگ و هشت سال پس از جنگ بوده و نیک می داند که آن دولت ها با وجود محدودیت های بی شمار، دستاوردهای بزرگی هم داشته اند. نیز حتی بعید می دانم که این مرد کارکشته سیاست خارجی، موفقیت های دیپلماسی سیاسی –اقتصادی دولت اصلاحات را انکار کند.

حال سوال این است که ولایتی از چه دولتی حرف می زند که به گفته خودش از همه دولت های پیشین قوی تر خواهد بود؟!

رد پای پاسخ این سوال را در اظهار نظر اخیر ولایتی می توان پیدا کرد؛ آنجا که پیام مهمی به گروه های سیاسی ناراضی می فرستند و می گوید: ” کشور در تک سلیقه ای اداره شدن پیشرفتی ندارد و باید به صورت جمعی کشور را اداره کنیم.”

به نظر می رسد که ولایتی همان ایده دولت ائتلافی را دنبال می کند اما هوشمندانه تا امروز از بیان آن خودداری کرده است. در واقع او با شناختی که از فضای سیاسی حاکم بر کشور دارد، ترجیح داده است چراغ سبزش به هاشمی و حتی اصلاح طلبان را تا حد امکان خاموش نگه دارد تا قربانی بداخلاقی های سیاسی این روزها نشود.

چراغ او اما چندان نمی تواند خاموش بماند؛ چرا که به گفته خودش در همان مصاحبه مطبوعاتی، قرار است تیم همکار خود در زمینه اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی را معرفی کند و آنجاست که نسبت ائتلاف سه گانه با هاشمی رفسنجانی و اصلاح طلبان و نیز میزان قدرتمند بودن کابینه روشن خواهد شد.

One thought on “قدرتمندترین دولت یا همان دولت ائتلافی!”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *