هراز نیوز : رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمریکا را متهم کرد که از حملات یازده سپتامبر به عنوان دستاویزی برای حمله به عراق و افغانستان استفاده کرده است

سخنان محمود احمدی نژاد در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد، آمریکا و متحدانش را عصبانی کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از ایرنا، رئیس جمهور ایران در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد آمریکا را متهم کرد که از حملات یازده سپتامبر به عنوان دستاویزی برای حمله به عراق و افغانستان استفاده کرده است.
بر اساس این گزارش، احمدی نژاد در سخنان پنجشنبه شب خود همچنین آمریکا را به سبب سابقه برده داری این کشور، به راه انداختن دو جنگ جهانی، استفاده از بمب اتمی علیه مردم بی دفاع و تحمیل رژیم های دیکتاتوری در کشورهای آسیایی ، آفریقایی و آمریکای لاتین و حمایت از آنها، مورد حمله قرار داد.
رئیس جمهور ایران همچنین حملات یازدهم سپتامبر به مرکز تجارت جهانی را مرموز توصیف کرد و اعلام نمود که آمریکا و متحدانش به صهیونیسم به چشم یک ایدئولوژی مقدس نگاه می کنند اما در محترم شمردن حقوق ادیان آسمانی قصور می کنند.
احمدی نژاد در ادامه سخنان خود تصریح کرد: ‘ آنها با استفاده از شبکه رسانه ای امپریالیستی خود که تحت تاثیر نظام استعماری آنان قرار دارد، هرکسی را که هولوکاست و یازدهم سپتامبر را زیر سئوال می برد، با تحریم ها و اقدامات نظامی تهدید می کنند.’
بر اساس این گزارش، رئیس جمهور ایران بدون آنکه نام کشور خاصی را بیاورد، نقش آمریکا و متحدانش را در به راه انداختن جنگ ها و به وجود آمدن بحران مالی مورد انتقاد قرار داد.
وی در همین خصوص تصریح کرد: ‘آنان از نژاد پرستی حمایت می کنند و با دخالت های نظامی خود، کشورها را تضعیف کرده و زیرساخت های آنان را نابود می کنند و سعی می کنند با وابسته کردن آنان از منابع این کشورها استفاده کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *