هراز نیوز :تورقی در کتاب انسان كامل از ديدگاه نهج البلاغه  اثر  علامه حسن زاده آملی می نمودم به این توصیف زیبا از حضرت امیر (ع)رسیدم .

 زبان و بنان امثال من راست  نيايد , بلكه منوچهريهاى خريت  در طبيعت آرائى انگشت  حيرت  به دندان گيرند .

كوتاهى سخن اين كه حق مطلب  همان است  كه خود آن جناب  در خطبه دويست و سى و يكم نهج به كلام بليغ خود فرمود[ : (  و انا لامراء الكلام وفينا تنشبت  عروقه و علينا تهدلت  غصونه ](  ( 1 ) , در همين عبارت  ملاحظه بفرمائيد و در آن غور و تدبر بنماييد ,

ببينيد اين جمله كوتاه از حيث لفظ و معنى چقدر بلند است  , و خود همين كلام شاهد صادق خود است  كه صادر از امير كلامى چنانى است  .

و مثل منى بايد تا چه اندازه قلم فرسائى كند كه تا بتواند حق بيان آن را اداء كند , و يا عاقبت  أمر از عهده آن عاجز بماند .

در نيابد حال پخته هيچ خام

پس سخن كوتاه بايد والسلام

(1)علی ـ علیه السّلام ـ می‌فرماید:

«وَ إنّا لَأُمرَاء الكَلامِ وَفینَا تَنَشَّبَت عروقُهُ و علینَا تهدَّلت غُصونُه»؛در حقیقت، ما فروانروایان سخنیم. ریشه درخت سخن در میان ما استوار و محكم شده و شاخه‌هایش بر ما سایه افكنده است.
4 thoughts on “فرمانروای سخن چه کسی است ؟”
  1. به راستی که نهج البلاغه خود دریایی است از عظمت و زیبایی و حقانیت… کاش کسانی که داعیه ی عدالت اسلامی دارند مو به موی آن دستورات این کتاب قدسی و علوی را اجرا می کردند.. آنوقت می دیدیم نه به انسان که حتی به حیوان و حتی و حتی به گیاه هم هیچ ظلمی روا نمی شد .

  2. نگاه به آثار حضرت علامه تطهیر جان است وآرامش روح که روزگاری حضرت آنرا اسپهبد می خوانند وتمسّک و زمزمه آن حلاوت دهان و خطوط آن آذین سایت و هراز نیوز خداوندا وجودایشان رااز بلا نگهدارد که نگاه به او زینت دنیا و الاخره است که به قول ایشان :اوقات خوش آن بود که با دوست بسر رفت +++باقی همه بی حاصلی و در به دری بود.

  3. رزمندگان فراموش‌شدگان جنگ
    تاریخ ایران
    اگر از موضوع فراموش شده ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عبور کنیم نوبت به رزمندگان جنگ می‌رسد. آن‌هایی که هشت سال جنگیدند و امروز در غبار زمان و سختی‌های زندگی فراموش شده‌اند.
    (((( جانبازان همچنان به دنبال اثبات جانبازی ))))
    بهتر است برای یک بار هم شده گروهی متخصص و کار‌شناس و دلسوز دور هم بنشینند و محاسبه کنند برای بازماندگان از جنگ چه اقداماتی انجام شده، وضعیت ترویج فرهنگ ایثار چیست؟ و سوال آخر اینکه ما بعد از شهدا چه کردیم.

    رسیدگی به درمان جانبازان و خانواده شهید و پرداخت مستمری حقوق به رزمنده های جبهه و جنگ هیچ بار مالی برای دولت ندارد و مجلس محترم و دولت محترم می توانند از دیگر ثروت سرزمینی به این نجات دهندگان ایران از دست اجانب رسیدگی کنند ( در یک روز . نه بیشتر ) و حتی این قشر از جامعه با این ثروت سرزمینی که در اختیارشان قرار می دهیم می توانند به کل جامعه کمک و یاری هم برسانند .
    فقط باید این باور را داشته باشیم که اگر این رزمنده ها دلاوری و جانفشانی نمی کردند:
    چه بر سر ایران می آمد ؟!
    و این میز ها الآن در دست چه کسانی می بود .
    و چند پرچم در ایران افراشته می شد ؟!
    و پرچم های ایر ان چه رنگی داشتند ؟!
    و پرچم های ایران چه نقشی داشتند ؟‍
    بیاییم دین خود را به این رزمنده ها ادا کنیم ؟!
    ما به این رزمنده ها بدهکاریم . ؟!
    http://mkhakpour9.persianblog.ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *