معاون عمرانی استانداری مازندران گفت: متاسفانه در مواردی مشاهده شده که مدیران ادارات استان، پروژه های عمرانی دستگاه مربوطه خود را به پیمانکاران غیربومی می دهند.
به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی هاشمی حیدری ظهر چهارشنبه در جلسه شورای فنی مازندران در استانداری بر استفاده دستگاهها و سازمانهای دولتی به مشاوران و پیمانکاران فعال  بومی تاکید کرد. 

وی اظهار داشت: استفاده دستگاههای اجرایی از مشاوران و پیمانکاران بومی شرایط ایجاد اشتغال مهندسان مازندرانی را در استان فراهم و در به رشد و توسعه فنی مازندران کمک خواهد کرد.

هاشمی تصریح کرد: متاسفانه در برخی موارد مشاهده شده که ادارات به مشاوران و پیمانکاران بومی سفارش پروژه نمی دهند و به سراغ غیربومی می روند.

وی به توانمندی مهندسان مشاور و پیمانکاران مازندرانی اشاره کرد و افزود: مهندسان مازندرانی که در استان آموزش دیده در شرکتهای خارج از مازندران به دنبال اجرای پروژه بوده در حالی که ادارات استان از دانش این متخصصان استفاده نمی کنند.

هاشمی ادامه داد: مهندسان و مشاوران مازندرانی بسیاری در استان بیکار بوده در حالی که  از استانهای دیگر شرکتها  با دستگاههای دولتی مازندران قرارداد منعقد می کنند.

معاون عمرانی استانداری مازندران یادآور شد: اگر دستگاه های دولتی از مشاوران و پیمانکاران لایق بومی استفاده نکنند در واقع توهینی به همه مازندرانی ها شده چرا که باید برای رفع بیکاری در مازندران تلاش کرد.

وی به دانش مهندسان بومی اشاره کرد و گفت: مهندسان مازندرانی در دانش و تخصص هیچ کمبودی ندارند و اگر دانش فنی لازم برای مشاوره کار در مازندران وجود نداشت، دستگاهها می توانند از مشاوران غیر بومی استفاده کنند.

رئیس شورای فنی مازندران اذعان داشت: با دستگاههایی که دستورالعمل استانداری مازندران را اجرایی نکنند، برخورد قانونی خواهد شد.

هاشمی افزود: مدیران ادارات باید نوع نگاه خود را تغییر داده و برای رشد و توسعه یافتگی استان تلاش بیشتری کنند تا در سالهای آینده شاهد پیشرفت در تمام زمینه های مازندران باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *