چند روز قبل تعدادی از ایرانیان شرکت کننده در یک کنسرت خوانندگان لس آنجلسی در اربیل عراق مورد توهین و ضرب و شتم قرار گرفتند.

به گزارش بولتن نیوز به نقل از رویداد ، همچنان با گذشت سه روز ازین حادثه و صرف نظر ازینکه نفس حضور شهروندان کشورمان در یک برنامه مبتذل خود در خور شرمساری و ناراحتی های بسیاری است ، اما از وزارت خارجه کشورمان انتظار می رود در برابر این توهین بی سابقه و ناامنی فزاینده لااقل به هموطنان هشدار داده و از سفر شهروندان ایرانی به منطقه ناامن کردستان عراق جلوگیری نماید.

منابع محلی در خصوص خبر تعرض به بانوان ایرانی در حاشیه کنسرت یاد شده تاکید کرده اند که این رفتار وحشیانه در حالی رخ داده است که تعدادی از مسئولین محلی اقلیم مجاور نیز در برنامه مورد اشاره حضور داشته اند که خوی جای بسی تامل است.

از سوی دیگر مقامات اقلیم کردستان عراق با لغو روادید و تسهیل سفرهای توریستی به این منطقه و فعال سازی گروهی از برگزار کنندگان تورها و تبلیغات گسترده پیامکی در داخل ایران بسترهای مورد نیاز برای کنسرت های مبتذل یاد شده را فراهم آورده اما در خصوص حفظ احترام و شخصیت شهروندان ایرانی نه تنها اقدامی را معمول نداشته اند بلکه تعدادی از هموطنانمان در شرایط بد و ناامنی و دلهره از وقوع حوادث بسیار تلخ روزها و ساعت های بسیار وحشت انگیزی را در اربیل گذرانده اند.

البته جای تاسف دارد که چرا وزارت امور خارجه پیش ازین با اتخاذ تدابیری شایسته در برابر این رفتار های غیر اخلاقی و غیر قانونی ایستادگی نکرده و کار را تا نقطه ای رها کرده است که اینچنین موجبات سلب حیثیت شهروندان کشور فراهم آورده شود.

تلاش دشمن در مرز غربی کشور و تمرکز نیروهای رژیم اشغالگر قدس که عموما در امر قاچاق اعضای بدن انسان نیز فعالیت دارد خطر دیگری است که علاوه بر مشروبات الکی ، خانه فساد و بیماری های مقاربتی و قمار و بسیاری دیگر از رذایل رفتاری ، شهروندان ایرانی را بشدت در عراق و خصوصا در اربیل تهدید می کند.

تمامی این موارد را باید به بدرفتاری ها با زائران ایرانی در عراق افزود که نه تنها حج و زیارت در برابر آن اقدامی صورت نمی دهد بلکه حتی تدابیری برای تنبیه دولت عراق نیز در این خصوص درنظر گرفته نشده است و جدا بنظر می رسد که یک سوپر مافای توریسم در ارتباط با عراق و ایران در جریان است.

بدیهی است مردم از کلیه دست اندرکاران امر انتظار دارند تا در اسرع وقت هشدارهای لازم هم در سطح داخل و هم در سطح دیپلماتیک به مسئولین عراقی داده شود تا از تکرار چنین رویه هایی خطرناک علیه شهروندان ایرانی جلوگیری بعمل آورده شود.

ضمن اینکه نفس عمل یعنی تبدیل کردن اربیل عراق به پایگاهی برای فحشا و فساد و کسب درآمدهای سیاه و کثبف توسط مسئولین محلی خود امری ناپسند و در خور برخوردهای قاطعانه دستگاه دیپلماسی کشورمان می باشد که متاسفانه تا کنون با کوتاهی های وزارت خارجه همراه بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *