با توجه به قانون انتخابات و فعالیت شوراهای شهر در صورتی که بیش از سه نفر از هفت نفر اعضای اصلی به دلایلی از شورا کنار گذاشته شوند ، شورای شهر منحل شده و استاندار به نیابت از شورا ، وظایف مربوطه از جمله نظارت بر امورات شهرداری بابل …

حذف نام عضو شورا از سایت و احتمال انحلال شورای شهر بابل

شایعاتی که طی چند روز گذشته در سطح بابل پیچیده شده با اقدام روابط عمومی شورای اسلامی شهر بابل در حذف نام یکی از اعضای شورا از سایت رسمی شورای شهر بابل رنگ واقعیت به خود گرفت .

به گزارش شمال نیوز ، ” غ – آ ” که چندین دوره عضو این شورا بوده است همزمان رئیس شورای شهرستان هم می باشد که با برکناری وی از عضویت در شورای شهر ، منصب ریاست شورای شهرستان بابل باید در اختیار فرد دیگری قرار گیرد .

هنوز توضیح خاصی از سوی نهادهای ذیربط در خصوص این انفصال اعلام نشده است .

گفته می شود امکاناتی نظیر دفتر شورای شهرستان ، خودروی شهرداری و راننده که چندین سال به صورت اختصاصی در اختیار وی بود با اعتراض حزب الله بابل از وی گرفته شده است .

پیش از این نیز ” ا – ا ” از اعضای شورای بابل به دلایلی نامعلوم از این شورا برکنار و جای خود را به خانم مرمر فیروزپور نفر اول علی البدل داده است و هم اکنون با عزل ” غ – آ ” باید نفر دوم علی البدل به شورا ورود پیدا کند که گویا به دلیل وجود پرونده های قضایی سیاسی این فرد صلاحیت عضویت در شورای شهر را ندارد اما نفر سوم علی البدل حسین خانپور عضو سابق شورای شهر بابل و شهردار سابق امیرکلا می باشد که گفته می شود تمایلی به پذیرش این مسئولیت ندارد و احتمالاً عضویت مجدد در شورا را نخواهد پذیرفت .

با این حساب و با توجه به قانون انتخابات و فعالیت شوراهای شهر در صورتی که بیش از سه نفر از هفت نفر اعضای اصلی به دلایل گوناگون از شورا کنار گذاشته شوند ، شورای شهر منحل شده و استاندار به نیابت از شورا ، وظایف مربوطه از جمله نظارت بر امورات شهرداری بابل را بر عهده خواهد گرفت .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *