یک مبتکر فریدونکناری موفق به ساخت و طراحی بلوار هوشمند با هدف کنترل ترافیک شهری شد.

به گزارش هراز ، بلاغ در فریدونکنار،حسین حسنی شورکایی ساکن فریدون کنار با ابتکار و خلاقیت خود توانست بلوار هوشمندی را طراحی که بصورت هیدرولیک  مکانیک و پنوماتیکی در جاده ها و بزرگراه ها و کمربندی ها داخل شهری و بین شهری خیابان ها بریدگی ها و دوربرگردان ها و برای تعمیرات پل ها و تونل ها یا برای کنترل ورودی و خروجی شریانها مقابل اورژانس و آتش نشانی و خو روهای امدادی  راه اهن و بنادر برای کنترل ترافیک نصب و مورد بهره برداری قرار گیرد.

ساخت اولین بلوار هوشمند خاورمیانه در فریدونکنار +تصاویر

حسین حسنی شورکایی در گفتگو با بلاغ درباره جزئیات این اختراع  گفت: دستگاه تولیدی ما میتواند  بصورت محلی و مرکزی قابل کنترل باشد و در نخستین مرتبه در اولین نمایشگاه جی ای اس شهری درشهریور 86 هم به نمایش گذاشته شد.
وی ادامه داد: این سیستم برای اولین بار در خاور میانه طراحی و ساخته شد  و یکی از اختراعات نو ، دانش بنیان در عرصه تولید است که انقلابی در صنعت ترافیک ، راه و مبلمان شهری داشته است.
این مبتکر جوان  ضمن اعلام آمادگی خود درجهت همکاری خلاصه طرح این دستگاه را اینگونه مطرح کرد: این پست می‌تواند برای مدیریت و ممانعت از دور زدن خودرو بین بریدگی به طور کامل به صورت کانالی به سمت بالا و پایین حرکت کند .
حسنی جنس دستگاه را  از فولاد بیان کرد و افزود: قطعات این دستگاه بسیار مستحکم و به واسطه چراغ چشمک‌زن به خوبی در حین عمل قابل مشاهده است .
وی در زمینه نصب آن گفت: نصب و تنظیم سریع ، با تعبیه یک محفظه کانالی در بتون در داخل زمین قابل انجام است.
ساخت اولین بلوار هوشمند خاورمیانه در فریدونکنار +تصاویر
این مخترع جوان عنوان کرد: می‌توان به وسیله دستگاهی واقع در سرپست  مکانیسم کنترل دستی و یا کنترل مرکزی را فعال نمود. فرم زیبا ، حجم کم ، قابلیت اطمینان و دوام از ویژگی‌های کیفی این محصول بوده که استانداردهای ایمنی EEC را نیز رعایت ‌کردیم .
نخبه فریدونکناری از جمله کاربرد دستگاه را در سازمان بنادر ، سازمان حمل و نقل ریلی و شهری، سازمان شهرداریها ، وزارت راه و سازمان کنترل ترافیک و راهنمایی و رانندگی نامبرد و قابلیتها ویژه این سیستم را اینگونه توضیح داد: امکان تنظیم ارتفاع مانع، قابل کنترل با سوئیچ ،ریموت ، تحت شبکه بصورت محلی و مرکزی  با فشار یک دگمه تا هرجاییکه  به دلخواه بخواهیم می توانیم بالا یا پایین بیاوریم، داشتن دو عدد چراغ گردون و آژیر در دو طرف کار جهت اخطاروهشدار، داشتن چشم در دو طرف کار برای ممانعت از خطرات احتمالی ناشی از بالا یا پایین امدن در حین کار ،برنامه پذیر بودن کار بصورت روزانه هفتگی وماهانه،  مجهز PLC و کامپیوتر  برای فعال شدن در زمان های معین به طور خودکار و برای کنترل سیستم های الکترونیکی،  امکان کنترل سیستم بدون نیاز به کنترل از راه دور در مواقع ضروری،مجهز به نمایشگر فارسی بروی تابلو برای راهنمایی و عیب یابی  اخطار و خبری،قابلیت لینک شدن با دستگاههای سرعت سنج و تشخیص پلاک خودرو دوربینهای طرح ترافیک، قابل نصب در تمامی مناطق اعم از بریدگی ها معابر پل ها  و شهری و بین شهری مشکلات جداول بتنی در بسیاری از شهرها برای کم کردن ترافیک یا بستن جاده از جداول بتنی بسیار بزرگ که هم حجم بزرگی دارد و هم حمل و نقل آن مشکل است و هزینه بر میباشد.

 

وی در پایان خاطر نشان کرد:  با اختراع بلوار هوشمند توانسته ایم بر این مشکل فائق گشته و دستگاهی را در این زمینه طراحی ، ساخت و راه اندازی نماییم که علاوه بر مقرون به صرفه  بودن و کیفیت بهتر به مراتب بهتر و مکانیزه بوده و باعث ارز آوری شود و مشکلات جداول بتنی و حمل و نقل طاقت فرسای آن را از بین برد.

به گزارش بلاغ، این دستگاه به شماره 40682 در سازمان اختراعات صنعتی کشور سال 1386 به ثبت رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *