مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل از جمع‌آوری یک میلیارد و 98 میلیون ریال زکات مستحبه تا بهمن ماه امسال در این شهرستان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل، رمضان علیپور کمیته امداد در این شهرستان بیان داشت: معمولا در این شهرستان زکات واجب وجود ندارد و مردم معمولا زکات مستحبه نظیر زکات مرکبات را به نیازمندان اختصاص می‌دهند.
وی با اعلام اینکه تعدادی از باغداران با پلاک‌کوبی برخی درختان مرکبات خود محصولات آن را برای افراد محروم و نیازمندان جامعه در نظر می‌گیرند، اذعان داشت: در بخش زکات این شهرستان در سطح مازندران از شهرهای شاخص است.
علیپور با تاکید اینکه در 11 ماهه سال جاری از سوی مردم خیراندیش و نیکوکار این شهرستان مبلغ یک میلیارد و 98 میلیون ریال زکات جمع‌آوری شد، گفت: باید همه در راستای کاهش فقر در جامعه و فقرزدایی دست به دست هم دهیم تا گره‌ای از کار خانواده‌های نیازمند و محروم باز شود.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) آمل در ادامه عنوان کرد: در بخش سایر وجوهات خاص نیز در مدت 11 ماهه امسال بیش از 6 میلیارد و 155 میلیون ریال به کمیته امداد امام خمینی(ره) اختصاص یافت که در این بخش به پروژه‌های عمرانی، ساخت مساجد، خانه بهداشت از محل زکات مستحبی، سهم نیازمندان و کمک بلاعوض به آنها پرداخته می‌شود.
وی همچنین با اشاره به فرا رسیدن سال نو از برپایی 26 پایگاه جمع‌آوری کمک‌های مردمی هفته احسان و نیکوکاری در این شهرستان خبر داد و گفت: سه پایگاه کمک‌های مردمی به صورت سیار در این شهرستان فعالیت داشته و همچنین دو پایگاه دیگر هم در بخش لاریجان مستقر شدند که در آنها 70 نفر نیروهای افتخاری و پرسنل کمیته امداد کمک‌های مردمی را جمع‌آوری می‌کنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *