نامه‌‌هایی در دستان رئیس کمیسیون اصل90 مجلس می‌گوید که برخی بانکها بدون توجه به هشدارها، وام‌‌های چند صد میلیاردی ارائه کرده‌اند که شاید به اخبار مهم کشور در آینده تبدیل شود.

خبرگزاری فارس: هشدار نسبت به وقوع اختلاس 600 و 1000 ميلياردي/جريان انحرافي مبرا نشد

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، نشست خبری حجت‌الاسلام محمد ابراهیم نکونام رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در نشست خبری طی سخنانی اقدامات انجام شده از سوی مسئولان علیه اختلاس بزرگ را تشریح کرد که با حواشی اقتصادی همراه بود.

نکونام در ابتدای این نشست با بیان اینکه مردم حق دارند، از مسئولان درباره اختلاس اخیر که وی آنرا اتفاق بد می‌خواند، سؤال کنند، از اهتمام آیت‌الله صادق لاریجانی، رئیس مجلس و رئیس‌جمهور برای پیگیری جدی اختلاس1730 میلیارد تومانی خبر داد.

وی همچنین گفت که مبلغ اختلاس 3هزار میلیارد تومان نبوده بلکه 1730 میلیارد تومان بوده است؛ وی گفت، کمیسیون اصل 90 در دی ماه سال گذشته نسبت به تحرکات اقتصادی 900 میلیارد تومانی آقای امیر منصور آریا به بانک‌‌های مربوط هشدار داده بود اما با بی‌توجهی بانک‌ها همراه شده است.

خبرنگاری از حجت‌الاسلام نکونام پرسید، مردم باید منتظر چه رقمی برای اختلاس آتی باشند، گفت: ما این موضوع را بعید نمی‌دانیم لذا از مسئولان مربوط می‌خواهیم تدابیر لازم پیشگیرانه را اعمال کنند.

رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس همچنین در حین سخنرانی خود، به نامه‌هایی اشاره  و آنرا به خبرنگاران نشان داد که هشدار کمیسیون اصل90 به وام‌های 400، 600 و هزار میلیارد تومانی برخی بانک‌ها به برخی آقایان در آن نگارش شده بود.

وی افزود: ما نسبت به پرداخت برخی وام‌های هنگف‌ چند صد میلیاردی به مسئولان بانک‌ها هشدار داده‌ایم و در صورتی که این هشدارهای ما همانند هشدار وام به امیر منصور آریا مورد متوجه قرار بگیرد، شاهد اتفاق‌های بد در نظام بانکی خواهیم بود.

نکونام در پاسخ به سؤالی درباره رابطه جریان انحرافی با اختلاس بزرگ پرسید گفت که سندی دال بر دخالت دولت در این اختلاس وجود ندارد؛ با این توصیف رئیس کمیسیون اصل90 دولت را از اختلاس مبرا دانسته است نه جریان انحرافی را.

One thought on “هشدار نسبت به وقوع اختلاس 600 و 1000 ميلياردي/جريان انحرافي مبرا نشد”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *