تعدادی از طلبه ها و روحانیون حوزه های علمیه قم پس از کشتار اخیر شیعیان پاکستان با تعطیلی دروس خود، دست به تجمع اعتراض آمیز زدند.
[-]اندازه متن[+]

جام دینی:به گزارش بی بی سی انگلیس، شماری از طلبه‌های حوزه و روحانیون قم و تهران در اعتراض به بمبگذاری ها در پاکستان که به کشته شماری از شیعیان این کشور منجر شده، روز شنبه نوزده اسفند (نهم مارس) دست به تجمع اعتراضی زدند.

پلیس پاکستان یک هفته پیش اعلام کرد که حداقل ۴۵ نفر در انفجار بمب در شهر کراچی کشته شدند. بر اساس گزارش ها از ماه گذشته میلادی (فوریه) نزدیک به ۹۰ شهروند شیعه پاکستان در بمبگذاری شهر کویته جان خود را از دست داده‌اند.

[آیت الله سید] هاشم حسینی بوشهری، مدیر حوزه‌های علمیه در تجمع طلبه‌ها و روحانیون قم حاضر شده و سخنرانی کرده است.

آقای بوشهری گفته “شیعیان از مقابله به مثل با این اقدامات عاجز نیستند، اما آنان صبورانه ایستادگی کرده و هوشیارانه از بازی در زمین دشمن خودداری می‌کنند.”

او خطاب به مقام های پاکستانی گفته “شما مسئول هستید که از بروز این فجایع در کشور پاکستان جلوگیری کنید . . . دولت پاکستان امروز دوست دولت ایران است اما گلایه مراجع تقلید ما از شما این است که برنامه‌های خود را بگونه‌ای تنظیم کنید که دشمنان سوء استفاده نکنند.”

رهبران احزاب اصلی پاکستان حمله اخیر علیه شیعیان را محکوم کرده اند.

گروه های تندروی سنی در پاکستان مرتبا شیعیان را در آن کشور هدف حمله قرار می دهند.

عدم امنیت باعث نگرانی در میان شیعیان پاکستان شده که ۲۰ درصد از جمعیت آن کشور را تشکیل می دهند.

گفتنی است که با وجود قول هایی که دولت مرکزی پاکستان برای برقراری امنیت شیعیان این کشور داده اند هنوز اقدام عاجلی انجام ندادند و این باعث کشتار هر چه بیشتر شیعیان مظلوم این کشور شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *